STROŽJI POGOJI POTOVANJA
Razkrivamo, kdaj bi Slovenci lahko leteli z Brnika
Letenje v prihodnje bo precej drugačno, kot smo vajeni. Na Brniku bodo vsaj nekaterim potnikom verjetno merili temperaturo.
Odpri galerijo
Vlada je z današnjim dnem sprostila ukrepe na področju mednarodnega zračnega prometa, ki je v okviru ukrepov za omejitev širjenja novega koronavirusa obstal 17. marca. Prevozi potnikov so na mednarodna letališča v Sloveniji dovoljeni tako iz EU kot iz drugih držav. Od danes so dovoljeni leti na mednarodna letališča v Sloveniji – Ljubljana, Maribor in Portorož –, ne pa tudi na lokalna letališča, kjer prepoved mednarodnega potniškega prometa ostaja v veljavi do 12. junija.
Sprostitev letalskega prometa so pozdravili tudi na našem največjem letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, »saj je dejstvo, da je potniški promet spet dovoljen, za operativno načrtovanje na strani letalskih prevoznikov ključnega pomena«. A tega, da bi Slovenci kaj kmalu lahko leteli z Brnika, ni pričakovati. Večina letalskih prevoznikov je lete odpovedala do konca maja. »Vzpostavljanje letenja je tesno povezano s pogoji za prestopanje meja, z odpiranjem turističnih zmogljivosti in s splošnim zagonom gospodarstva, zato je malo verjetnosti, da bi potniški promet postopno stekel prej kot junija,« nam je povedala tiskovna predstavnica pri Fraportu Slovenija Brigita Zorec.
»Ne glede na to, da si potniškega prometa do konca maja skoraj ni obetati, smo se v preteklih dneh pospešeno pripravljali na sprejem prvih potnikov in namestili vse potrebno za varen zagon potniškega prometa in vračanje zaposlenih na delovna mesta,« je dodala.
Pred epidemijo je letenje v poletnem voznem redu (ta bi moral začeti veljati 29. marca) napovedalo 17 rednih letalskih prevoznikov na 22 destinacij v 15 držav (skupno okoli 160 letov na teden). Na letališču naj bi bilo bazirano tudi čartersko letalo za potrebe turističnih agencij oziroma čarterskih potovanj.
Povzetek ukrepov za potnike
Ustrezna varnostna razdalja
Potniki bodo morali ohranjati razdaljo 1,5 metra v vseh delih terminala. Razdalja bo označena s talnimi oznakami, trakovi in z oznakami sedežev v čakalnicah.
Razkuževanje rok
Razkuževanje rok bo obvezno za potnike in zaposlene pred vsakim vstopom v potniški terminal. Razkužilna mesta bodo ustrezno razporejena tudi drugje po terminalu.
Uporaba mask
Uporaba maske ali druge vrste zaščite ustno-nosnega predela bo za potnike v terminalu obvezna.
Število potnikov v terminalu in na avtobusih bo manjše, nameščajo se trakovi in oznake za usmerjanje in razmejevanje potniških tokov. Kapaciteta terminala in avtobusov se bo zmanjšala za približno polovico. V potniški terminal bodo lahko vstopali izključno potniki in zaposleni, obiskovalcem in spremljevalcem vstop ne bo dovoljen.
Merjenje telesne temperature
Merjenje telesne temperature bo najverjetneje obvezno vsaj za del potnikov. Ukrep (protokol) se še dogovarja z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje.
Razkuževanje, čiščenje in zračenje prostorov
Izvajalo se bo bolj pogosto zračenje prostorov, čiščenje z razkuževanjem, posebej delov in predmetov, ki so bolj izpostavljeni (kljuke, pipe, ograje, stikala, itd.).
Osveščanje
Potnike bodo o novih pravilih osveščali v medijih, na intranetu ter na plakatih in zaslonih po terminalu.
Dodatna zaščita zaposlenih
Zaščitna stekla
Vsa delovna mesta pri prijavi na let in na izhodih na letala so opremljena z zaščitnimi stekli.
Obvezna uporaba zaščitnih sredstev
• pri spremstvu in pomoči potnikom (služba za oskrbo potnikov) maske in rokavice za enkratno uporabo;
• za prenos potnikov v letala in iz njih (gasilci) maske, rokavice za enkratno uporabo, zaščitna očala in zaščitne obleke;
• za pregled potnikov in drugega osebja na varnostnih kontrolnih točkah (varnostniki) maske, rokavice za enkratno uporabo in zaščitna očala;
• za natovarjanje in raztovarjanje ter čiščenje kabine letala oziroma na splošno za opravljanje nalog na/v letalu maske.
Sprostitev letalskega prometa so pozdravili tudi na našem največjem letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, »saj je dejstvo, da je potniški promet spet dovoljen, za operativno načrtovanje na strani letalskih prevoznikov ključnega pomena«. A tega, da bi Slovenci kaj kmalu lahko leteli z Brnika, ni pričakovati. Večina letalskih prevoznikov je lete odpovedala do konca maja. »Vzpostavljanje letenja je tesno povezano s pogoji za prestopanje meja, z odpiranjem turističnih zmogljivosti in s splošnim zagonom gospodarstva, zato je malo verjetnosti, da bi potniški promet postopno stekel prej kot junija,« nam je povedala tiskovna predstavnica pri Fraportu Slovenija Brigita Zorec.
»Ne glede na to, da si potniškega prometa do konca maja skoraj ni obetati, smo se v preteklih dneh pospešeno pripravljali na sprejem prvih potnikov in namestili vse potrebno za varen zagon potniškega prometa in vračanje zaposlenih na delovna mesta,« je dodala.
Pred epidemijo je letenje v poletnem voznem redu (ta bi moral začeti veljati 29. marca) napovedalo 17 rednih letalskih prevoznikov na 22 destinacij v 15 držav (skupno okoli 160 letov na teden). Na letališču naj bi bilo bazirano tudi čartersko letalo za potrebe turističnih agencij oziroma čarterskih potovanj.
Na predkorona ravni predvidoma leta 2023
Letalske družbe, ki letijo na Brnik, letenja niso v celoti odpovedale za vso sezono, bo pa v prihodnji dneh, tednih znano, kakšen bo dejanski vozni red od junija naprej. »Pričakovati je, da bo okrnjen in bo potniški promet oživljal postopoma. Pričakovanja celotne letalske industrije, veljajo pa tudi za nas, so, da se bo obseg potovanj z letali v letošnjem letu v primerjavi s prejšnjimi leti skrčil vsaj za polovico. Na ravni pred korono (če ne bo novih zagonov epidemije) naj bi se po pričakovanjih vrnil do leta 2023,« dodaja Brigita Zorec.
Tako bomo leteli po novem
Ko bo letalski promet stekel, bo ta zaradi še vedno obstoječe nevarnosti širjenja novega koronavirusa precej drugačen, kot smo ga bili vajeni doslej. V Fraportu Slovenija so pripravili ukrepe, ki se jih bodo morali držati tako potniki kot zaposleni.Povzetek ukrepov za potnike
Ustrezna varnostna razdalja
Potniki bodo morali ohranjati razdaljo 1,5 metra v vseh delih terminala. Razdalja bo označena s talnimi oznakami, trakovi in z oznakami sedežev v čakalnicah.
Razkuževanje rok
Razkuževanje rok bo obvezno za potnike in zaposlene pred vsakim vstopom v potniški terminal. Razkužilna mesta bodo ustrezno razporejena tudi drugje po terminalu.
Uporaba mask
Uporaba maske ali druge vrste zaščite ustno-nosnega predela bo za potnike v terminalu obvezna.
Omejitev števila potnikov, usmerjanje, razmejevanje
Število potnikov v terminalu in na avtobusih bo manjše, nameščajo se trakovi in oznake za usmerjanje in razmejevanje potniških tokov. Kapaciteta terminala in avtobusov se bo zmanjšala za približno polovico. V potniški terminal bodo lahko vstopali izključno potniki in zaposleni, obiskovalcem in spremljevalcem vstop ne bo dovoljen.
Merjenje telesne temperature
Merjenje telesne temperature bo najverjetneje obvezno vsaj za del potnikov. Ukrep (protokol) se še dogovarja z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje.
Razkuževanje, čiščenje in zračenje prostorov
Izvajalo se bo bolj pogosto zračenje prostorov, čiščenje z razkuževanjem, posebej delov in predmetov, ki so bolj izpostavljeni (kljuke, pipe, ograje, stikala, itd.).
Osveščanje
Potnike bodo o novih pravilih osveščali v medijih, na intranetu ter na plakatih in zaslonih po terminalu.
Dodatna zaščita zaposlenih
Zaščitna stekla
Vsa delovna mesta pri prijavi na let in na izhodih na letala so opremljena z zaščitnimi stekli.
Obvezna uporaba zaščitnih sredstev
• pri spremstvu in pomoči potnikom (služba za oskrbo potnikov) maske in rokavice za enkratno uporabo;
• za prenos potnikov v letala in iz njih (gasilci) maske, rokavice za enkratno uporabo, zaščitna očala in zaščitne obleke;
• za pregled potnikov in drugega osebja na varnostnih kontrolnih točkah (varnostniki) maske, rokavice za enkratno uporabo in zaščitna očala;
• za natovarjanje in raztovarjanje ter čiščenje kabine letala oziroma na splošno za opravljanje nalog na/v letalu maske.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Profesionalec