Renault clio odslej tudi na avtoplin
Slovenski avto leta 2020 z bencinsko-plinskim motorjem TCe 100 LPG, ki prinaša nižje stroške goriva in zmanjšane izpuste, izdelujejo v novomeškem Revozu.
Odpri galerijo
S prvim junijem so v Renaultovi prodajni mreži v Sloveniji začeli sprejemati naročila za priljubljeni model clio s trivaljnim motorjem s turbopolnilnikom in oznako TCe 100 LPG. Ta v primerjavi s klasičnim bencinskim motorjem TCe 100 ponuja nižje stroške goriva in za približno osem odstotkov manjši izpust ogljikovega dioksida.
Uporaba je sila preprosta. Preklapljanje med bencinom in avtoplinom poteka na dva načina: ročno ali samodejno, ko sistem preklopi na bencin, ko se posoda s plinom izprazni. Polnjenje posode z avtoplinom (32 litrov) je enostavno, traja pa približno dve minuti. Še ena prednost tovarniške vgradnje je v tem, da je velikost prtljažnika nad podom neokrnjena, saj je posoda za avtoplin vgrajena v prostor za rezervno kolo.
Občutno cenejše gorivo
Novi clio na avtoplin je na voljo od 13.590 evrov naprej za različico zen, pri čemer tudi v tej različici ostaja najbolj varen avto v svojem segmentu, poudarjajo pri Renaultu. Pri največjem ponudniku goriva v Sloveniji je cena avtoplina v času objave novice znašala 0,575 evra za liter, cena litra 95-oktanskega bencina pa točno en evro. Čeprav je povprečna poraba motorja na avtoplin nekoliko večja, pa je skupni strošek goriva na prevoženi kilometer še vedno za do 30 odstotkov nižji kot pri bencinskem motorju in za do osem odstotkov nižji kot pri dizlu.Povečana mobilnost
Motor lahko deluje na bencin ali avtoplin. Vgrajena ima dva ločena rezervoarja, običajnega za bencin in dodatnega za avtoplin. Z napolnjenima posodama lahko prevozi več kot 1000 kilometrov. Avtoplin v povprečju ponuja vsaka četrta črpalka v Evropi in številne po Sloveniji. Zaradi vgrajene varnostne opreme je vozila na avtoplin mogoče varno parkirati tudi v podzemnih garažah – če to seveda dovoljuje upravljavec garaže. V evropskih velemestih so takšna vozila pogosto izvzeta iz omejitev prometa ob morebitni preveliki onesnaženosti zraka.
1400 cliov na avtoplin so že sestavili v Revozu.
Uporaba je sila preprosta. Preklapljanje med bencinom in avtoplinom poteka na dva načina: ročno ali samodejno, ko sistem preklopi na bencin, ko se posoda s plinom izprazni. Polnjenje posode z avtoplinom (32 litrov) je enostavno, traja pa približno dve minuti. Še ena prednost tovarniške vgradnje je v tem, da je velikost prtljažnika nad podom neokrnjena, saj je posoda za avtoplin vgrajena v prostor za rezervno kolo.
Preverjena tehnologija
Vgradnja naprave za pogon na avtoplin je opravljena neposredno v tovarni, zato velja zanj enaka tovarniška garancija kot za vsak drug motor. Za kupca to pomeni enostavnejše naročanje in nobenega dodatnega čakanja na predelavo. Tudi redno vzdrževanje, garancijska in druga popravila lahko ureja na enem samem mestu – v pooblaščeni mreži Renault. V EU je skoraj 15 milijonov vozil na avtoplin, po svetu pa okoli 26 milijonov. Renault tovrstne motorne izvedenke ponuja od leta 2010.Avtoplin je mešanica propana in butana, ki jo v Evropi določa standard EN589. Pri zgorevanju avtoplina nastaja manj ogljikovega monoksida in dioksida, manj ogljikovodikov in manj dušikovih oksidov kot v običajnem bencinskem motorju.