PETICIJA
Reševalec na nujni vožnji prevozil rdečo, zato bo dobil kazen
Reševalci kršijo prometne predpise, da bi bili čim prej na kraju nesreče in lahko priskočili na pomoč, vseeno pa niso izvzeti iz plačevanja kazni.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – V Ljubljani se je zgodila huda prometna nesreča, v kateri sta trčila voznik osebnega vozila in reševalec motorist na nujni vožnji. Vodja reševalne postaje Janez Kramar je povedal, da je reševalec prevozil rdečo luč, voznik pa ga je verjetno spregledal.
Reševalci na motorju opravljajo enega izmed najbolj nevarnih poklicev. In kot da to še ni dovolj, lahko dobijo tudi kazen zaradi prometnega prekrška, čeprav so na nujni vožnji.
Doslej na srečo veliko tovrstnih nesreč ni bilo, leta 2004 se je hudo poškodoval reševalec, bilo pa je še nekaj zdrsov, je povedal Kramar.
Zakon o pravilih cestnega prometa (101. člen) določa: »Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.«
Tako večino odgovornosti v primeru nesreč nosijo reševalci.
Za zdaj še ni jasno, ali bo reševalec, ki je v sredo hitel pomagati ponesrečenemu motoristu, dobil kazen samo za neupoštevanje rdeče luči, kar znaša 300 evrov in pet kazenskih točk, ali še kazen za povzročitev prometne nesreče, za kar je zagrožena kazen 200 evrov in pet kazenskih točk. Precej nenavadno pa je, da lahko on dobi višjo kazen kot voznik, ki mu ni odstopil prednosti. Za to je namreč zagrožena kazen 160 evrov in tri kazenske točke. Policisti o okoliščinah nesreče, ki vplivajo na višino izrečene kazni, še zbirajo obvestila.
O smiselnosti trenutne zakonodaje se po nesreči sprašuje vse več ljudi. Na družabnih omrežjih je že zakrožila peticija z zahtevo po spremembi zakonodaje za voznike intervencijskih vozil.
Pri policiji pa na vprašanje, zakaj reševalci v primeru kršitve prometnih predpisov na nujnih vožnjah dobijo kazen, odgovarjajo: »Uporaba znakov za prednost (najpogosteje jih uporabljajo reševalci, gasilci in policisti) še ne pomeni absolutne prednosti v cestnem prometu. Prav tako uporaba znakov za prednost ni samo sredstvo, da vozilo čim prej pride na cilj, ampak tudi velika odgovornost do ostalih udeležencev v prometu. Še posebej je kritična vožnja skozi semaforizirana križišča (in tudi ostala križišča tako pregledna kot nepregledna), kjer morajo vozniki polagati pozornost na ostale udeležence in na njihova ravnanja. Istočasno pa je treba opozoriti, da je dolžnost voznikov, da dosledno spoštujejo znake vozil s prednostjo (zvočne in svetlobne) in jim varno odstopijo prednost.«
Reševalci na motorju opravljajo enega izmed najbolj nevarnih poklicev. In kot da to še ni dovolj, lahko dobijo tudi kazen zaradi prometnega prekrška, čeprav so na nujni vožnji.
Doslej na srečo veliko tovrstnih nesreč ni bilo, leta 2004 se je hudo poškodoval reševalec, bilo pa je še nekaj zdrsov, je povedal Kramar.
Zakon o pravilih cestnega prometa (101. člen) določa: »Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.«
Tako večino odgovornosti v primeru nesreč nosijo reševalci.
Več o nesreči reševalca na motorju preberite v članku Reševalec s hujšimi poškodbami, okrevanje bo dolgotrajno.
Za zdaj še ni jasno, ali bo reševalec, ki je v sredo hitel pomagati ponesrečenemu motoristu, dobil kazen samo za neupoštevanje rdeče luči, kar znaša 300 evrov in pet kazenskih točk, ali še kazen za povzročitev prometne nesreče, za kar je zagrožena kazen 200 evrov in pet kazenskih točk. Precej nenavadno pa je, da lahko on dobi višjo kazen kot voznik, ki mu ni odstopil prednosti. Za to je namreč zagrožena kazen 160 evrov in tri kazenske točke. Policisti o okoliščinah nesreče, ki vplivajo na višino izrečene kazni, še zbirajo obvestila.
O smiselnosti trenutne zakonodaje se po nesreči sprašuje vse več ljudi. Na družabnih omrežjih je že zakrožila peticija z zahtevo po spremembi zakonodaje za voznike intervencijskih vozil.
Pri policiji pa na vprašanje, zakaj reševalci v primeru kršitve prometnih predpisov na nujnih vožnjah dobijo kazen, odgovarjajo: »Uporaba znakov za prednost (najpogosteje jih uporabljajo reševalci, gasilci in policisti) še ne pomeni absolutne prednosti v cestnem prometu. Prav tako uporaba znakov za prednost ni samo sredstvo, da vozilo čim prej pride na cilj, ampak tudi velika odgovornost do ostalih udeležencev v prometu. Še posebej je kritična vožnja skozi semaforizirana križišča (in tudi ostala križišča tako pregledna kot nepregledna), kjer morajo vozniki polagati pozornost na ostale udeležence in na njihova ravnanja. Istočasno pa je treba opozoriti, da je dolžnost voznikov, da dosledno spoštujejo znake vozil s prednostjo (zvočne in svetlobne) in jim varno odstopijo prednost.«