USPEŠNA NALOŽBA

Pred nakupom avtomobila se pozanimajte, s katero znamko boste najmanj izgubili

Različne avtomobilske blagovne znamke dosežejo najnižjo vrednost v različnih fazah.
Fotografija: Čeprav imajo potrošniki radi blagovne znamke Infiniti, BMW in Volvo, se njihova vrednost sčasoma bistveno znižuje. FOTO: Piksel Getty Images, Istockphoto
Odpri galerijo
Čeprav imajo potrošniki radi blagovne znamke Infiniti, BMW in Volvo, se njihova vrednost sčasoma bistveno znižuje. FOTO: Piksel Getty Images, Istockphoto

Ko nov avtomobil odpeljete iz prodajnega salona, takoj izgubi dober odstotek maloprodajne cene. Medtem ko se vrednost vozila sčasoma še naprej niža, nekaterim blagovnim znamkam upade bolj kot drugim, potrjuje analiza več kot 72 milijonov podatkovnih enot v obdobju med 2019 in 2022 v Evropi, ZDA in Avstraliji podjetja carVertical.

Porsche najbolje ohranja vrednost, lexus najslabše

Porsche (–64,4 odstotkov), Jeep (–84,4 odstotkov) in MINI (–85,5 odstotkov) so tri blagovne znamke, ki izgubijo najmanj vrednosti, saj se najvišji znesek njihove vrednosti ohrani, ko se najnižja tržna vrednost avtomobila odbije od njegove začetne cene. Tako porsche z leti izgubi le 64,4 odstotka svoje vrednosti, lexus pa 89,9 odstotka. 

»Medtem ko Porsche proizvaja športne avtomobile, so njegovi modeli dovolj praktični za vsakodnevno vožnjo. Model 911 je verjetno eden najbolj ikoničnih avtomobilov v avtomobilski zgodovini, ki ima široko bazo oboževalcev. Ni torej presenetljivo, da povpraševanje po njem presega ponudbo. Porschejevi avtomobili so zanesljivi, vzdržljivi in imajo prepoznaven videz, ki privablja kupce,« pojasnjuje Matas Buzelis iz podjetja carVertical.

Med vozila z visoko preostalo vrednostjo se uvršča tudi več drugih tradicionalnih blagovnih znamk, kot sta Hyundai in Toyota. Ta vozila so cenovno ugodnejša in imajo običajno nižje stroške vzdrževanja, zaradi česar so bolj priljubljena med kupci rabljenih avtomobilov. Medtem ko nekatere blagovne znamke premium razreda, kot so Jaguar, Land Rover in Lexus, ponavadi izgubijo manj vrednosti, to ne drži vedno, saj številne izgubijo več v primerjavi s cenejšimi blagovnimi znamkami iz istega razreda.

Največja amortizacija novega chryslerja se sčasoma zmanjša na –96,8 odstotka (v povprečju v 25 letih), zaradi česar je to blagovna znamka, ki izgubi večino svoje tržne vrednosti. Pravzaprav je približno polovica blagovnih znamk, ki so na slabem koncu te lestvice amortizacije avtomobilov, v premium razredu. Čeprav imajo potrošniki radi blagovne znamke Infiniti, BMW in Volvo, se njihova vrednost sčasoma bistveno znižuje.

Za primerjavo naj navedemo, da avtomobili blagovne znamke Toyota dosežejo najnižjo vrednost pri starosti 19 let, medtem ko BMW doseže to raven pri 21 letih. Kljub temu vozila blagovne znamke Toyota izgubijo približno 88,7 odstotka svoje vrednosti, medtem ko se blagovni znamki BMW vrednost zniža za –93,8 odstotka.

Kateri dejavniki privedejo do razlik?

»BMW in druge blagovne znamke luksuznih avtomobilov se običajno odlikujejo po značilnostih in tehnoloških izboljšavah, ki jih kupci rabljenih avtomobilov ne cenijo. Če si lahko privoščite novo vozilo znamk BMW, Mercedes-Benz ali Land Rover, verjetno želite imeti razkošje in novosti, ki jih lahko dobite za to ceno. Oseba, ki išče rabljen avtomobil, pa daje prednost ceni in stroškom vzdrževanja pred vsemi nepotrebnimi funkcijami, zato je rabljena toyota za številne stranke privlačnejša od vozila znamke BMW,« pojasnjuje Buzelis.

Lastniki audija (–96,2 odstotka), seata (–95,8 odstotka) in škode (–95 odstotka) tudi ne bi smeli pričakovati dobre ponudbe pri prodaji svojih starih vozil.

Lahko tudi dragocena naložba

Različne avtomobilske blagovne znamke dosežejo najnižjo vrednost v različnih fazah. Po podatkih raziskave, opravljene pri podjetju carVertical, vozila blagovnih znamk Porsche in MINI, ko dosežejo starost 15 let, stanejo najmanj. Ko dosežejo to starostno mejo, začne njihova vrednost ponovno rasti. Dobro ohranjeni modeli so lahko dragocena naložba. Isuzu, suzuki, kia in dacia se nahajajo na nasprotni strani spektra – dno dosežejo pri starosti 30 let.

Vrednost modela avtomobila, ki se šteje za redkega, lahko sčasoma znatno naraste. V 90. letih je BMW izdelal zgolj 891 enot modela M5 E34 Touring. Od tega jih je 20 imelo posebno ime – Elekta – in so bili proizvedeni za italijanski trg. Ti modeli karavanov, ki jih poganja 3,8-litrski motor z zmogljivostjo 335 konjskih moči, pa so bili opremljeni s posebno notranjo opremo in barvo. Iskanje rabljenega vozila elekta je danes kot iskanje šivanke v senu. Ljubitelji avtomobilov pa so zanj pripravljeni odšteti tudi več kot 100.000 dolarjev.

 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije