VOŽNJA
S kultnimi vespami iz Dravograda v Koper
Zveza vespa klubov Slovenije že četrto leto zapored organizira popotovanje po Sloveniji.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Trenutno 49 prijavljenih voznikov in ljubiteljev kultnega vozila, ki ga je na cestah mogoče videti že od leta 1946, se bo v soboto odpravilo na pot od Dravograda do Kopra.
Na ta način vespisti zaznamujejo predvsem dva praznika – osebnega, saj na ta dan že četrto leto zapored praznujejo ustanovitev Zveze vespa klubov (ZVK) Slovenije, ki združuje pet uradno registriranih klubov, in državnega, saj 25. junija slavimo dan državnosti.
»Tokratno enodnevno popotovanje po Sloveniji ima tudi dobrodelno noto, saj bomo zbrani denar – letos prvič namreč uvajamo simbolično prijavnino10 evrov – podarili MO Koper, ki bo izbrala tistega, ki je pomoči potreben,« pravi 40-letni Jurček Dolenc, predsednik zveze, ki je svojo prvo vespo dobil že kot mulec v osmem razredu osnovne šole, takrat je še živel v Kopru. Od tam ga je delo pripeljalo v Domžale, kjer je za svoj hobi navdušil prav vso družino.
»Doma imamo pet vesp, 16-letna Špela dela izpit že za velik motor, sedemletna Lana in tri leta in pol star Valentino pa bosta na potovanju kar sopotnika,« pojasnjuje Dolenc in dodaja, da sin že vozi mini motor.
Letošnja pot sklene cikel potovanj Z vespami prek Slovenije v enem dnevu in je finale tega projekta. Prvo potovanje so organizirali takoj po ustanovitvi zveze leta 2015, ko so premagali tradicionalno traso od Goričkega v Piran. Naslednje leto so prevozili pot od Mokric na Dolenjskem v Dobrovo v Goriških brdih, lani pa iz Osilnice v Planico.
»Zato me zelo moti, ko vespo naslavljajo z mopedom. Vespa ni moped, nikoli ni bila in še manj bo. Vespa je ikona in tradicija, je večni motocikel in kot taka zasluži le pravo naslavljanje,« je kritičen Dolenc, ki vabi vse ljubitelje vesp, naj se jim pridružijo v soboto na poti od Koroške do Obale.
Na ta način vespisti zaznamujejo predvsem dva praznika – osebnega, saj na ta dan že četrto leto zapored praznujejo ustanovitev Zveze vespa klubov (ZVK) Slovenije, ki združuje pet uradno registriranih klubov, in državnega, saj 25. junija slavimo dan državnosti.
49 vespistov bo v soboto zasedlo regionalno cesto od Dravograda do Kopra.
»Tokratno enodnevno popotovanje po Sloveniji ima tudi dobrodelno noto, saj bomo zbrani denar – letos prvič namreč uvajamo simbolično prijavnino10 evrov – podarili MO Koper, ki bo izbrala tistega, ki je pomoči potreben,« pravi 40-letni Jurček Dolenc, predsednik zveze, ki je svojo prvo vespo dobil že kot mulec v osmem razredu osnovne šole, takrat je še živel v Kopru. Od tam ga je delo pripeljalo v Domžale, kjer je za svoj hobi navdušil prav vso družino.
»Doma imamo pet vesp, 16-letna Špela dela izpit že za velik motor, sedemletna Lana in tri leta in pol star Valentino pa bosta na potovanju kar sopotnika,« pojasnjuje Dolenc in dodaja, da sin že vozi mini motor.
Za začetek od Goričkega v Piran
ZVK sicer združuje približno 180 članov iz vse Slovenije, med člani je veliko pripadnic nežnejšega spola, Dolenc pa poudarja, da jim brez pokroviteljev – pri projektu letos namreč sodelujeta MO Dravograd in Koper, Diners Club, PGV in Planet zdravja – dobrodelnost ne bi uspela. »Dozdajšnja srečanja in potovanja so bila organizirana ljubiteljsko in s skromnimi sredstvi, a ne glede na to so bila naša druženja na poti vedno vesela in prijetna, četudi nam jo je kdaj zagodlo vreme,« pravi Dolenc.Letošnja pot sklene cikel potovanj Z vespami prek Slovenije v enem dnevu in je finale tega projekta. Prvo potovanje so organizirali takoj po ustanovitvi zveze leta 2015, ko so premagali tradicionalno traso od Goričkega v Piran. Naslednje leto so prevozili pot od Mokric na Dolenjskem v Dobrovo v Goriških brdih, lani pa iz Osilnice v Planico.
Vespa ni moped
Dolenc, ki mu dobrodelnost ni tuja, saj je denimo v sodelovanju z Radiem 1 na licitaciji zbral kar 7500 evrov za čelado, na kateri je zbral podpise dirkačev moto GP, denar pa so dobili otroci iz Stare Gore pri Novi Gorici, je lastnik ene od 6000 primerov kultne replike vespe sei giorni (šest dni, op. a.), ki je luč sveta ugledala leta 1951.Več kot motocikel Kultno vozilo so leta 1946 izdelali v podjetju Piaggio v Genovi. Kot pojasnjuje Dolenc, vespa ni le prevozno sredstvo, temveč je tradicija, trend, gibanje, ki ima na tisoče lastnikov in ljubiteljev. »Predstavlja lepoto, mladost in brezbrižna potepanja po deželah in pokrajinah v vseh letnih časih,« pravi Dolenc dodaja, da je bilo v Sloveniji samo lani prodanih 300 lepotic.
»Zato me zelo moti, ko vespo naslavljajo z mopedom. Vespa ni moped, nikoli ni bila in še manj bo. Vespa je ikona in tradicija, je večni motocikel in kot taka zasluži le pravo naslavljanje,« je kritičen Dolenc, ki vabi vse ljubitelje vesp, naj se jim pridružijo v soboto na poti od Koroške do Obale.