KONFERENCA O KREPITVI IZVOZA
Samo trije dobavitelji so smeli Habsburžanom prodajati zvonove – eden je bil iz Ljubljane
Kako krepiti izvoz s podporo močne blagovne znamke, so razpravljali udeleženci na poslovni konferenci medijske hiše Delo.
Odpri galerijo
Medijska hiša Delo je skupaj s partnerjem Inštitutom za strateške rešitve (ISR) organizirala poslovno konferenco Izvažajmo pametneje – kako krepiti vrednost slovenskega izvoza.
Konferenco ste lahko spremljali v živo:
Naši predniki med najboljšimi dobavitelji Habsburžanom
O zgodovini slovenskih blagovnih znamk je uvodoma govoril partner v ISR Jure Stojan, ki je med drugim poudaril, da si moramo vzeti naše prednike za navdih, saj se je dalo delati tudi v težjih razmerah, kot so sedaj. Samo 947 podjetij je smelo prodajati habsburškemu dvoru, od tega jih je bilo samo šest z območja Slovenije.
»Samo 34 vinarjev je smelo prodajati vino in dva sta bila s ptujsko-mariborskega območja. Samo 7 mizarjev je smelo dobavljati pohištvo Habsburžanom, 2 sta bila iz Ljubljane, samo 5 puškarjev je bilo dobaviteljev in od tega eden iz Maribora (Johann Erhart). Samo trije dobavitelji so smeli prodajati dvoru zvonove in eden je bil v Ljubljani – tudi to je nekoč bila znana znamka Samassa, ki je po celem svetu uživala ugled luksuzne blagovne znamke. Naši predniki niso bili samo dvorni dobavitelji,« je poudaril Stojan. Spomnil je še, da je mariborski časopis leta 1868 pisal, da je bila v Mariboru trgovina s 14 blagovnimi znamkami mineralne vode; In kje je danes taka trgovina, se je povprašal. Slovenski dobavitelji so že takrat znali organizirati evropske verige vrednosti in pri tem spomnil na sirarja, Domenico Menis.
Priložnosti za rast v globalnih nabavnih verigah
O tem, kje so priložnosti za rast v globalnih nabavnih verigah vrednosti in kako jih izkoristiti, so razpravljali Stojan Petrič, predsednik uprave družbe FMR in predsednik nadzornega sveta skupine Kolektor, Marko Drobnič, predsednik uprave Taluma, Sibil Svilan, predsednik uprave SID banke, in Janez Škrabec, direktor podjetja Riko. Na tretjem panelu so razpravljali o tem, kako do kadrov, ki povečujejo konkurenčnost na mednarodnih trgih. Mnenja so soočili Ksenija Klampfer, ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Sergej Simoniti, predsednik uprave Coface PKZ, in Aleksander Zadel, ustanovitelj in direktor Competa.
Petrič je poudaril, da ima Slovenija nekaj deset tisoč industrijskih izvoznih podjetij. »Prednosti, ki jih ima Slovenija, so, da ima relativno visoko točkovno učinkovitost, kar predstavlja večjo konkurenčnost. Prav tako je naša prednost sposobnost komuniciranja, saj poznamo tuje jezike, ni se težko pogovarjati z nami. Velika prednost je tudi dejstvo, da smo usmerjeni v kupca. Zelo pomembno je tudi, da imamo varno okolje – da Japonci prihajajo v Slovenijo in se počutijo varno, je velika prednost,« je naštel.
Častni govorec na konferenci je bil minister za zunanje zadeve Miro Cerar, osrednja govorca pa še Sebastien Miroudot, višji ekonomist direktorata za znanost, tehnologijo in inovacije OECD, in Jure Stojan, partner in direktor razvoja in raziskav na ISR.
Cerar je poudaril, da je potrebno sodelovanje. Kot častni govornik konference je izpostavil dobro pozicijo, ki jo ima Slovenija kot izvozna država: »Kot izrazito izvozno usmerjena država je Slovenija življenjsko odvisna od usposobljenosti svojega gospodarstva, da bo kos izzivom in zmožnosti države, da ustvarja pogoje, ki mu bodo v tekmi z mednarodno konkurenco v oporo in pomoč.«
Konferenco ste lahko spremljali v živo:
Naši predniki med najboljšimi dobavitelji Habsburžanom
O zgodovini slovenskih blagovnih znamk je uvodoma govoril partner v ISR Jure Stojan, ki je med drugim poudaril, da si moramo vzeti naše prednike za navdih, saj se je dalo delati tudi v težjih razmerah, kot so sedaj. Samo 947 podjetij je smelo prodajati habsburškemu dvoru, od tega jih je bilo samo šest z območja Slovenije.
»Samo 34 vinarjev je smelo prodajati vino in dva sta bila s ptujsko-mariborskega območja. Samo 7 mizarjev je smelo dobavljati pohištvo Habsburžanom, 2 sta bila iz Ljubljane, samo 5 puškarjev je bilo dobaviteljev in od tega eden iz Maribora (Johann Erhart). Samo trije dobavitelji so smeli prodajati dvoru zvonove in eden je bil v Ljubljani – tudi to je nekoč bila znana znamka Samassa, ki je po celem svetu uživala ugled luksuzne blagovne znamke. Naši predniki niso bili samo dvorni dobavitelji,« je poudaril Stojan. Spomnil je še, da je mariborski časopis leta 1868 pisal, da je bila v Mariboru trgovina s 14 blagovnimi znamkami mineralne vode; In kje je danes taka trgovina, se je povprašal. Slovenski dobavitelji so že takrat znali organizirati evropske verige vrednosti in pri tem spomnil na sirarja, Domenico Menis.
Udeležence konference sta uvodoma nagovorila tudi glavni direktor Dela Andrej Kren in direktor ISR Tine Kračun. Na konferenci v okviru panela o načinih za krepitev izvoza s podporo blagovne znamke države so razpravljali Florence Ferrari, francoska veleposlanica v Sloveniji, Mateja Jarc, vodja sektorja za internacionalizacijo pri agenciji Spirit Slovenija, Kristina Plavšak Krajnc, direktorica vladnega urada za komuniciranje, in Alan Šćuric, vodja marketinga za razvoj kategorij blagovnih znamk pri Atlantic Grupi. Panel je povezoval Faris Kočan, raziskovalec na Centru za mednarodne odnose FDV.
Priložnosti za rast v globalnih nabavnih verigah
O tem, kje so priložnosti za rast v globalnih nabavnih verigah vrednosti in kako jih izkoristiti, so razpravljali Stojan Petrič, predsednik uprave družbe FMR in predsednik nadzornega sveta skupine Kolektor, Marko Drobnič, predsednik uprave Taluma, Sibil Svilan, predsednik uprave SID banke, in Janez Škrabec, direktor podjetja Riko. Na tretjem panelu so razpravljali o tem, kako do kadrov, ki povečujejo konkurenčnost na mednarodnih trgih. Mnenja so soočili Ksenija Klampfer, ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Sergej Simoniti, predsednik uprave Coface PKZ, in Aleksander Zadel, ustanovitelj in direktor Competa.
Petrič je poudaril, da ima Slovenija nekaj deset tisoč industrijskih izvoznih podjetij. »Prednosti, ki jih ima Slovenija, so, da ima relativno visoko točkovno učinkovitost, kar predstavlja večjo konkurenčnost. Prav tako je naša prednost sposobnost komuniciranja, saj poznamo tuje jezike, ni se težko pogovarjati z nami. Velika prednost je tudi dejstvo, da smo usmerjeni v kupca. Zelo pomembno je tudi, da imamo varno okolje – da Japonci prihajajo v Slovenijo in se počutijo varno, je velika prednost,« je naštel.
Častni govorec na konferenci je bil minister za zunanje zadeve Miro Cerar, osrednja govorca pa še Sebastien Miroudot, višji ekonomist direktorata za znanost, tehnologijo in inovacije OECD, in Jure Stojan, partner in direktor razvoja in raziskav na ISR.
Cerar je poudaril, da je potrebno sodelovanje. Kot častni govornik konference je izpostavil dobro pozicijo, ki jo ima Slovenija kot izvozna država: »Kot izrazito izvozno usmerjena država je Slovenija življenjsko odvisna od usposobljenosti svojega gospodarstva, da bo kos izzivom in zmožnosti države, da ustvarja pogoje, ki mu bodo v tekmi z mednarodno konkurenco v oporo in pomoč.«