MNENJA

Slovenski potrošniki postali nezaupljivi in pesimistični

Na statističnem uradu opažajo pojav, ki ga ne pomnijo.
Fotografija: Simbolična fotografija. FOTO: Getty Images
Odpri galerijo
Simbolična fotografija. FOTO: Getty Images

Mnenje potrošnikov v Sloveniji je marca upadlo na najnižjo raven po novembru 2020. Še posebej so potrošniki pesimistični, ko gre za prihodnost in podražitve, ugotavljajo na statističnem uradu. Kazalnik gibanja cen v prihodnjih 12 mesecih je dosegel najvišjo raven v celotnem obdobju opazovanja.

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je marca v primerjavi s februarjem znižala za 12 odstotnih točk. To je največji mesečni upad po aprilu 2020, ko je v Sloveniji prevladoval pesimizem zaradi epidemije covida 19.

Pesimistična pričakovanja

Upad vrednosti kazalnika zaupanja potrošnikov na mesečni ravni so povzročila predvsem bolj pesimistična pričakovanja potrošnikov glede gospodarskega stanja v državi (za 26 odstotnih točk) in pričakovanja glede finančnega stanja v gospodinjstvu (za 19 odstotnih točk).

Znižala sta se tudi preostala kazalnika, a v precej manjši meri: pričakovanj glede večjih nakupov za tri odstotne točke, trenutnega finančnega stanja v gospodinjstvu pa za eno odstotno točko.

Vedno več Slovencev pričakuje podražitve

Precej se je poslabšal tudi kazalnik o gibanju cen v prihodnjih 12 mesecih (za 23 odstotnih točk), kar pomeni, da vedno več slovenskih potrošnikov pričakuje podražitve. Kazalnik je s tem dosegel najvišjo raven v celotnem obdobju opazovanja, to je od marca 1996.

Na letni ravni se je kazalnik zaupanja potrošnikov znižal za deset odstotnih točk. Pri tem so se poslabšale vse štiri komponente tega kazalnika: pričakovanja glede finančnega stanja v gospodinjstvu, pričakovanja glede gospodarskih razmer, trenutno finančno stanje v gospodinjstvu in tudi pričakovanja glede večjih nakupov.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije