Spletne trgovine bodo pregorele

Trgovci zagotavljajo, da imajo dovolj zalog in da nimajo težav z dobavo izdelkov, razen iz Italije. Za morebitno dvigovanje cen jim grozijo denarne kazni.
Fotografija: V Lidlu beležijo izredno povečanje nakupov izdelkov z daljšim rokom trajanja oziroma suhega sortimenta ter higienskih pripomočkov. FOTO: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
V Lidlu beležijo izredno povečanje nakupov izdelkov z daljšim rokom trajanja oziroma suhega sortimenta ter higienskih pripomočkov. FOTO: Jože Suhadolnik

V trgovinah je dovolj osnovnih potrebščin in trenutno nismo v razmerah, ki bi obetale večji izpad pri dobavi hrane, morda zgolj posameznih artiklov, zagotavlja ministrica za kmetijstvo Aleksandra Pivec. Po njenih besedah ima država blagovne rezerve, ki zagotavljajo preskrbo z osnovnimi življenjskimi potrebščinami za tri mesece, ki jih v tem trenutku tudi polnijo in obnavljajo.
V Sparu zaposleni ne zmorejo sproti polniti praznih polic. FOTO: Leon Vidic
V Sparu zaposleni ne zmorejo sproti polniti praznih polic. FOTO: Leon Vidic

Nova vlada v tem trenutku ne načrtuje zaprtja trgovin, so pa nekatera velika nakupovalna središča, denimo ljubljanski Citypark, Center Vič, mariborski Europark in celjski Citycenter, nekoliko spremenila urnik obratovanja in so odprta od 10. do 18. ure, ob nedeljah pa bodo zaprta.
 

Kruh večinoma le še pakiran


Po tistem, ko je država zaradi koronavirusa razglasila epidemijo, so se številni podali v trgovine, mediji že poročamo o praznih policah v naših trgovinah, vendar pa trgovci zagotavljajo, da ni razloga za panično nakupovanje. Pri slovenskih trgovcih smo namreč preverjali, kako so založene, ali imajo težave pri dobavi hrane, ali bodo spreminjali urnik obratovanja, zanimalo pa nas je tudi, ali se ljudje morda zdaj več odločajo za spletno nakupovanje. To je pri trgovcih, ki to ponujajo, naraslo za 100 odstotkov.

Kot pravijo v Mercatorju, se »razmere spreminjajo, zato se bo verjetno spremenil obratovalni čas trgovin, vendar različno za velike centre in manjše trgovine, razlike bodo verjetno tudi med lokacijami, saj se bomo sproti prilagajali razmeram«. Za zdaj ni motenj pri dobavi izdelkov, »pravkar v trgovine dostavljamo nove zaloge predvsem osnovnih, trajnih in svežih živil, ki smo jih, kjer je to mogoče, tudi izpostavili na paletah, da kupcem olajšamo nakup. Spremenili smo način strežbe denimo pri kruhu, ki je zdaj večinoma pakiran, z našimi dobavitelji pa se bomo še naprej trudili za ustrezno preskrbo.« Seveda se lahko zgodi, da kakšen izdelek poide, vendar si, kot pravijo, »prizadevamo za čim bolj tekoče dodatne dostave«. »Tudi prodaja v Mercatorjevi spletni trgovini je povečana, predvsem v večjih mestih, tako da so tudi motnje pri naročanju prek spleta, vendar si tudi tu ves čas prizadevamo sproti reševati zadeve za čim bolj tekoče delovanje,« še dodajajo.

»Naša trgovina bo, če država ne sprejme drugačnih odločitev, odprta normalno kot do zdaj. Našo ponudbo zajemajo izdelki, potrebni za vsakodnevno življenje, ki morajo biti strankam na voljo tudi v trenutni situaciji. Načeloma nimamo nobenih težav z dobavljivostjo izdelkov, z izjemo italijanskih. Njihova dobava je tudi edina težava, ki jo pričakujemo v prihodnosti,« pravi Andreja Kljun, vodja oddelka za stike z javnostjo pri francoskem trgovcu E.Leclerc. Zaloge vseh živil, seveda tudi osnovnih, imamo zadostne, ne pričakujemo težav z nadaljnjo dostavo, zagotavljajo v E.Leclercu, kjer nimajo spletne prodaje.

Tudi v Lidlu beležijo izredno povečanje nakupov izdelkov z daljšim rokom trajanja oziroma suhega sortimenta ter higienskih pripomočkov, denimo riža, testenin, olja, kosmičev, trajnega kruha, trajnega mleka, toaletnega papirja in konzerviranih živil. »Vsa področja v podjetju se trudimo zagotoviti najboljšo možno razpoložljivost teh izdelkov v naših trgovinah,« je zapisala vodja korporativnega komuniciranja Tina Cipot in poudarila, da so posebno skrb namenili tako zaposlenim kot kupcem.
 

Ne zmorejo sproti polniti polic


»Naša najpomembnejša cilja sta zaščititi zaposlene in kupce ter zagotoviti razpoložljivost blaga. Posebej ponosni smo na naše zaposlene v prodaji, ki so se samoorganizirali na način, da ne bodo trpele niti njihove družine niti potrošniki,« poudarja Cipotova. V Lidlovih trgovinah so že uvedli dodatne ukrepe tako za zaposlene kot kupce.

»Naročili smo tudi dodatna razkužila za kupce, ki jih bomo postavili takoj, ko bo to mogoče. Stalno jih opozarjamo na dosledno uporabo rokavic pri izbiri pekovskih izdelkov iz samopostrežnih regalov. Uvedli smo tudi dodatno razkuževanje ročk na vozičku in košarah ter površine na blagajni, ki so bolj izpostavljene kupcem,« zagotavljajo v Lidlu.
Tiste, ki bi v kriznem obdobju dvigali cene, čaka denarna kazen, opozarja glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić. FOTO: Blaž Samec
Tiste, ki bi v kriznem obdobju dvigali cene, čaka denarna kazen, opozarja glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić. FOTO: Blaž Samec

Trgovine Tuš ostajajo odprte, delovnega časa trenutno ne bodo spreminjali, razen tako imenovanim dežurnim trgovinam, ki so imele zdaj podaljšan delovni čas, zdaj pa bodo poslovale enako kot druge poslovalnice. »Vsekakor vseskozi spremljamo priporočila institucij in situacijo, ki se ji bomo sproti prilagajali,« poudarjajo v službi za stike z javnostjo. Zagotavljajo tudi, da imajo dovolj zaloge izdelkov in da se bodo trudili, da bodo Tuševe trgovine tudi v prihodnje ustrezno založene.

»V Tuševih trgovinah je ekipa tuševcev dovolj velika za kakovostno storitev do strank, zato nam uspe hitro nadomestiti, kar koli nam morebiti zmanjka iz polic. Če na prodajnih policah v določenem trenutku katerega od izdelkov zmanjka na sami polici, so še vedno na voljo alternative, med katerimi lahko izbirajo kupci. Blago na dnevni ravni dobavljamo iz lastnega logističnega centra, zato ta trenutek ni potrebna zaskrbljenost zaradi pomanjkanja živil. Tudi sadje in zelenjava tekoče prihajata na naše prodajne police, saj imamo različne nabave vire, od tega veliko slovenskega sadja in zelenjave,« pravijo v Tušu, kjer ugotavljajo, da se kupci čedalje pogosteje določajo za nakupe prek spleta.

»V zadnjem obdobju se je povečala vrednost naročil na spletnem supermarketu hitrinakup.com za več kot 100 odstotkov, hkrati beležimo 100-odstotno povečanje prijav v samo storitev hitrinakup.com. Odpiramo pa že nove termine za prevzem in se trudimo, da v najkrajšem času dodamo nove lokacije za prevzem naročil,« so zapisali.

Tudi v Sparu zagotavljajo, da so dobro pripravljeni na dodatno povpraševanje ter da nemoteno dobavljajo zadostne količine izdelkov: »V luči teh izrednih razmer, ki jim botruje povečana gneča v trgovinah, pa zaposleni ne zmorejo sprotnega polnjenja polic. Vsekakor se trudimo po svojih najboljših močeh in kupce vljudno prosimo za potrpežljivost ter razumevanje. Zaradi povečanih nakupov in za zagotavljanje pravočasne dostave naročil na naši spletni trgovini Spar Online smo zaposlili več ljudi, kljub temu pa so kapacitete spletne trgovine omejene, zato je v tem trenutku na dostavo treba čakati nekoliko dlje kot običajno.«
 

Razkužujejo košare in vozičke


Ker se v Hoferju zavedajo, da spada oskrba z živili med eno od kritičnih dejavnosti, nujno potrebnih za delovanje države, si prizadevajo, da kljub opaženemu večjemu povpraševanju sproti zagotovijo ustrezne količine živil. »Naša nabavna mreža je razvejana in široka, zato se lahko hitro prilagajamo,« zagotavljajo in pojasnjujejo, da dovoz živil v centralno skladišče v Lukovici trenutno poteka brez posebnosti, so pa količine dostav večje, »s čimer odgovarjamo na večje povpraševanje in tako zagotavljamo zadostne količine«.

Zaradi odgovornosti do kupcev so uvedli številne preventivne ukrepe. »Vsakih nekaj ur vse površine, ki se jih kupci dotikajo pogosteje (ročaji vrat, področje blagajne, oddelek pekarne, zlagalne police in podobno), temeljito razkužimo. Posebno pozornost namenjamo ročajem nakupovalnih vozičkov in košar, ki jih temeljito razkužujemo vsakodnevno,« so zapisali v Hoferju, kjer posebno skrb namenjajo varnosti oziroma zaščiti skoraj 2000 zaposlenih. O spremembi delovnega časa ali morebitnem zaprtju posameznih trgovin trenutno ne razmišljajo, »bomo pa v celoti upoštevali smernice pristojnih organov«.


Poudarjajo, da cene izdelkov ostajajo enake, »razen v skrajno izjemnih primerih, kjer se nabavne cene (zaradi povpraševanja po surovinah) povečajo do mere, ko je ohranjanje enake cene poslovno nevzdržno«. Tržni inšpektorat RS, ki ga vodi Andrejka Grlić, namreč opozarja, naj trgovci zaradi epidemije novega koronavirusa spoštujejo zakonodajo in ne zvišujejo cen blaga in storitev, po katerih je v tem trenutku povečano povpraševanje: »Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami določa, da se izkoriščanje nesrečnega dogodka ali okoliščin, ki zaradi svoje resnosti zmanjšujejo potrošnikovo sposobnost presoje, česar se podjetje zaveda, pa to kljub temu izkoristi, da bi vplivalo na potrošnikovo odločitev glede izdelka, šteje za agresivno poslovno prakso, ki je prepovedana, in se lahko kaznuje z globo v znesku od 3000 do 40.000 evrov za pravno osebo in od 300 do 2000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe.« 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije