ŠOLANJE NA DALJAVO
Starši odprtje šol zahtevajo na ustavnem sodišču
Sprožili so pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti.
Odpri galerijo
Šole in vrtci so zaprti že skoraj tri mesece, stiske in težke razmere za delo, na katere opozarjajo tako učitelji in starši, pa se očitno še ne bodo tako hitro končale, saj se epidemiološka situacija pri nas še vedno ne izboljšuje.
Potem ko so starši prek odločbe ustavnega sodišča vendarle dosegli, da so se v šole vrnili otroci s posebnimi potrebami, pa jim s podobno potezo sledijo tudi starši drugih šoloobveznih otrok. Kot poroča Radio Slovenija, je skupina staršev na Celjskem zdaj na ustavno sodišče vložila pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti zaprtja osnovnih šol in vrtcev.
Starši morajo zdaj prepričljivo pojasniti svoj pravni interes. Za njih je nesprejemljivo, da šolanje na daljavo traja več kot pet mesecev, moti pa jih tudi, da pristojni v tem času, ko se epidemiološka slika ne izboljšuje, niso izoblikovali primernega in manj invazivnega koncepta šolanja. Ob tem so poudarili pomen šolanja in izobraževanja v živo, ker je po njihovi oceni to pomembno za socialni razvoj otrok in kakovost izobraževanja.
Vladi tudi očitajo, da poleg izobraževanja na daljavo ni omogočila nobene druge alternative, kot je denimo delitev šolskih razredov na manjše skupine, v okviru katerih bi lahko ohranjali priporočeno razdaljo, izvedbo turnusnega izobraževanja ali izjemoma en teden izobraževanje v šoli, en teden pa doma.
Po mnenju staršev v času izobraževanja na daljavo ni omogočeno obiskovanje dodatnega pouka, ki ga nekateri učenci nujno potrebujejo za doseganje zahtevne ravni znanja. Prav tako ni omogočena izvedba različnih krožkov, ki omogočajo skladen umski in gibalni razvoj otrok ter na pomemben način pomagajo otrokom pri razvoju socialni spretnosti in veščin. »Tudi sicer izobraževanja na daljavo zaradi izostanka za otroke nujno potrebnih socialnih stikov otrokom povzroča zelo veliko škodo. Po mnenju strokovnjakov se različne težave pojavljajo tudi pri otrocih, ki prej duševnih ali čustvenih težav niso imeli,« je zapisala skupina staršev.
Ustavno sodišče bo presojalo, ali bo pobudo sprejelo v obravnavo.
V zvezi s šolanjem na daljavo se sicer vrstijo tudi številne pobude in peticije za čimprejšnje odpiranje šol, a hkrati tudi iniciative, ki opozarjajo na nevarnosti izpostavljanja okužbi z novim koronavirusom ob morebitnem prenagljenem odpiranju šol in vrtcev, kar je nedavno izpostavila tudi šolska ministrica Simona Kustec.
--> Preberite izpoved učiteljice razrednega pouka in pa mnenje ter nasvet psihologa Kristijana Muska Lešnika.
Potem ko so starši prek odločbe ustavnega sodišča vendarle dosegli, da so se v šole vrnili otroci s posebnimi potrebami, pa jim s podobno potezo sledijo tudi starši drugih šoloobveznih otrok. Kot poroča Radio Slovenija, je skupina staršev na Celjskem zdaj na ustavno sodišče vložila pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti zaprtja osnovnih šol in vrtcev.
Starši morajo zdaj prepričljivo pojasniti svoj pravni interes. Za njih je nesprejemljivo, da šolanje na daljavo traja več kot pet mesecev, moti pa jih tudi, da pristojni v tem času, ko se epidemiološka slika ne izboljšuje, niso izoblikovali primernega in manj invazivnega koncepta šolanja. Ob tem so poudarili pomen šolanja in izobraževanja v živo, ker je po njihovi oceni to pomembno za socialni razvoj otrok in kakovost izobraževanja.
Vladi tudi očitajo, da poleg izobraževanja na daljavo ni omogočila nobene druge alternative, kot je denimo delitev šolskih razredov na manjše skupine, v okviru katerih bi lahko ohranjali priporočeno razdaljo, izvedbo turnusnega izobraževanja ali izjemoma en teden izobraževanje v šoli, en teden pa doma.
Po mnenju staršev v času izobraževanja na daljavo ni omogočeno obiskovanje dodatnega pouka, ki ga nekateri učenci nujno potrebujejo za doseganje zahtevne ravni znanja. Prav tako ni omogočena izvedba različnih krožkov, ki omogočajo skladen umski in gibalni razvoj otrok ter na pomemben način pomagajo otrokom pri razvoju socialni spretnosti in veščin. »Tudi sicer izobraževanja na daljavo zaradi izostanka za otroke nujno potrebnih socialnih stikov otrokom povzroča zelo veliko škodo. Po mnenju strokovnjakov se različne težave pojavljajo tudi pri otrocih, ki prej duševnih ali čustvenih težav niso imeli,« je zapisala skupina staršev.
Ustavno sodišče bo presojalo, ali bo pobudo sprejelo v obravnavo.
V zvezi s šolanjem na daljavo se sicer vrstijo tudi številne pobude in peticije za čimprejšnje odpiranje šol, a hkrati tudi iniciative, ki opozarjajo na nevarnosti izpostavljanja okužbi z novim koronavirusom ob morebitnem prenagljenem odpiranju šol in vrtcev, kar je nedavno izpostavila tudi šolska ministrica Simona Kustec.
--> Preberite izpoved učiteljice razrednega pouka in pa mnenje ter nasvet psihologa Kristijana Muska Lešnika.