ZAČETEK POUKA

»Starši rečejo, da ga niso silili, da bi pri petih letih hodil na treninge, oče pa je strasten navijač Barcelone«

Ni vse šola: pedagog Sebastjan Kristovič razkriva, kako naj starši izberejo prostočasne dejavnosti in kdaj je čas za otrokove resne treninge.
Fotografija: Sebastjan Kristovič FOTO: Marko Pigac/mp Produkcija
Odpri galerijo
Sebastjan Kristovič FOTO: Marko Pigac/mp Produkcija

Mnogi starši se sprašujejo, kako izbrati prostočasne dejavnosti za otroka in kako zgodaj začeti resne treninge pri nekaterih športih. Pedagog Sebastjan Kristovič staršem vedno znova svetuje, naj to ne bo pred 2. ali 3. razredom. Tudi raziskave potrjujejo, da prezgodnja usmerjenost v športu kasneje ne prinese najboljših rezultatov.

image_alt
Sebastjan Kristovič: Trije ključni vzroki za generacije postaranih otrok

Da prezgodnja specializacija oziroma usmerjenost v športu kasneje ne prinese najboljših rezultatov, tako iz fiziološkega kot psihološkega vidika, kažejo pogostejše poškodbe, ker telo in mišična tkiva niso integrirano razviti, več je duševnih stisk, anksioznosti, depresije, prezgodnjega izgorevanja, težav s samopodobo in samozavestjo in podobno, je za STA pojasnil Kristovič z Univerze Alma Mater Europaea.

Starši rečejo, da ga niso silili, da bi pri petih letih hodil na treninge, a se izkaže, da je oče strasten navijač Barcelone

Po njegovem mnenju otrok zelo dobro zazna, če so starši izrazito naklonjeni neki dejavnosti. Tudi takrat, če starši tega ne verbalizirajo in izpostavljajo posebej. »Starši rečejo, da ga niso silili, da bi pri petih letih hodil na treninge nogometa. Ob tem pa se izkaže, da je oče nogometni veteran in strasten navijač Barcelone,« je ponazoril.

image_alt
Poletnih počitnic konec: 276.700 učencev in dijakov začenja novo šolsko leto

Otrok na nezavedni ravni ugotovi, da ob žogi prejme vso očetovo naklonjenost in pozornost. V otrokovi naravi je, da poskuša ugoditi svojim staršem. Ti psihološki pritiski so včasih po njegovem mnenju zelo veliki. Bistveno se vedno dogaja na nezavedni ravni, zato je to po njegovih besedah zelo spolzko področje. Podobno je pri glasbi in drugih dejavnostih. Pogosto pozabljamo, kaj vse otroci zamudijo zaradi takšne ali drugačne ambicioznosti, je še opozoril Kristovič.

»Pustimo otrokom, da so res lahko otroci«

Pustimo otrokom, da so čim dlje otroci, da se prosto igrajo in, kar je izjemno pomembno, da so v tem zgodnjem obdobju popoldan doma, da se umirijo in so sami kreatorji svojega prostega časa, svetuje staršem. Ob tem je omenil Nizozemsko, kjer otroci do 12. leta rečejo, da se igrajo nogomet, po 12. letu pa igrajo nogomet. »Pustimo otrokom, da so res lahko otroci,« je pozval.

Po3. razredu osnovne šole naj si najdejo nekaj, kar jih veseli

Kristovič meni, da je za otroke dobro in koristno, da si najdejo nekaj, kar jih veseli in zanima nekje od 3. razreda osnovne šole naprej. Naj je to šport ali katera druga dejavnost. 

Priznani strokovnjak, ki deluje v izobraževanju, kurativi in preventivi v obliki predavanj, seminarjev in svetovanj, meni, da je novo šolsko leto vedno priložnost za nove sklepe in začetke. Eden izmed njih bi lahko bil, da po 19. uri vsi družinski člani odložijo zaslone na posebno mesto in imajo čas zgolj drug za drugega. Za ljubeče in čuteče odnose si je treba vzeti čas, je prepričan.

 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije