NEPOLNOLETNI INFLUENCER
Temu Slovencu sledi 200.000 Američanov
Naši vplivneži na instagramu zaslužijo na desettisoče evrov. Se bodo preselili na tiktok?
Odpri galerijo
Vpliva družabnih medijev na vsakdanje življenje ljudi v današnjem času ni več mogoče zanemariti. Mladi in stari vse več časa preživimo na različnih platformah, ki hočeš nočeš vplivajo na naše življenje. Nekateri posamezniki, ki jim pravimo vplivneži, so se načrtno in s premišljeno strategijo lotili objavljanja na omrežjih, predvsem instagramu, in ga dobro unovčili, ko so enkrat postali prepoznavni v javnosti. Le kdo še ni slišal za Lepo afno (Leo Filipovič) in Cool mamacito ter Cool fotra (Teja in Jani Jugovic)?
Vplivnostni marketing je postal zelo moden. Oglaševalci redno brskajo po spletu in iščejo vplivneže z veliko sledilci, na drugi strani pa instagramerji, jutjuberji, blogerji in drugi poskušajo prepričati občinstvo ter še kaj zaslužiti.
Predvsem mladi upoštevajo mnenje in nasvete vplivnežev. Ti se v prispevkih osredotočajo na področja, kot so moda, starševstvo, zdrav način življenja, prehrana, potovanja.
Slovenska rekorderka po številu sledilcev na instagramu je gotovo blogerka Maja Malnar, ki jih ima skoraj 900.000. Na svojem profilu redno objavlja utrinke iz vsakdanjega življenja in s številnih potovanj. Pred njo je le prva dama Združenih držav Amerike Melania Trump, ki jih ima že skoraj pet milijonov. Deli predvsem fotografije s protokolarnih obiskov in potovanj.
Ravno potovanja pa so očitno tema, ki Slovence precej zanima, kar dokazuje mlad štajerski par Lara Kamenik in Uroš Polajzer, ki živita od svojih profilov na instagramu in bloga Your Passport. Tam redno objavljata potovalne izkušnje in pišeta vodnike. Sledi jima skoraj četrt milijona ljudi.
V zadnjih letih instagram izpodriva facebook, med mladimi pa je postal izjemno priljubljen tiktok, platforma, ki je avgusta presegla milijardo uporabnikov po vsem svetu. Sedemnajstletni David Klar iz Murske Sobote, ki ima na trenutno najhitreje rastočem družabnem omrežju več kot 300.000 sledilcev, nam je zaupal, da je instagram med mladimi iz mode, saj se je večina preselila prav na tiktok. David tam objavlja posnetke v angleškem jeziku, med njegovimi sledilci pa je 60 odstotkov Američanov, a tudi 12.000 Slovencev.
Mladenič za zdaj še ne služi; dobil je že nekaj ponudb podjetij, a jih je zavrnil. Kot je pojasnil, veliko tiktokerjev na profilu oglašuje mobilne aplikacije. Za vsak prenos dobijo od 30 do 50 centov, če je podjetje ameriško, saj prav ta za tovrstne storitve plačajo največ. To je enkrat poskusil tudi sam, a kot pravi, za zdaj tega ne bo počel. »Dokler sem še mlad, se ne želim prodajati na ta način, saj s tem izgubiš tudi ugled,« meni ambiciozni najstnik.
David obiskuje srednjo šolo za računalništvo v Mariboru, razmišlja pa, da bi v prihodnosti iz tiktoka naredil tudi kariero. Med koronakrizo je posnel od šest do 10 videov na teden, kar je po njegovem mnenju recept za uspeh na tem omrežju. »Če si majhen in ne posnameš toliko na teden, ne boš nikoli prišel do velikih številk. Razen če računaš na srečo ali si postavna ženska,« nam je razkril.
Sedemnajstletnik sicer pravi, da v zadnjem mesecu, ko so bile še počitnice, ni snemal skoraj nič, kar se pozna tudi na rasti števila sledilcev. Pred dnevi pa je znova posnel video in ta je v dnevu in pol dobil več kot dva milijona ogledov. David nam je priznal, da zaradi njegovega (za zdaj še) hobija malenkost trpi tudi šola, a je prepričan, »da je treba v življenju včasih tvegati določeno stvar, da ti lahko v drugi uspe«.
Po mnenju Gabrove sta instagram in facebook izjemno močni platformi. »Ključno za podjetja je, da se poglobijo, katera bolj ustreza njihovim marketinškim željam, na internetu lahko najdejo izčrpne članke s plusi in minusi obeh. Jaz uporabljam obe,« meni nekdanja misica in dodaja, da je facebook zanjo učinkovit komunikacijski kanal. »Uporabljam pa ga le toliko, da se mi na mojo stran avtomatsko kopirajo vse moje objave na instagramu.« S tem zajame velik del občinstva, kar je podjetjem zelo pogodu.
Nekdanja misica meni, da je vplivnež beseda, na katero se še nismo povsem navadili, zato se ji jo zdi smešno uporabljati. »Dejstvo je, da je to v tem času poklic in da od tega veliko ljudi dobro živi ter da delo zahteva tudi veliko znanja in iznajdljivosti. Vsi vidijo samo končne izdelke, neko sliko na instagramu, nihče pa se ne zaveda, koliko dela je v ozadju. Jaz vsa podjetja, s katerimi sodelujem, jemljem zelo resno, tudi sledilce, ki so vsi organski, in imam krasne odzive ter odlična sodelovanja. Instagram mi omogoča tudi veliko potovanj, kar me izjemno veseli,« sklene Gabrova. Kot zanimivost poudari dejstvo, da Cristiano Ronaldo na leto zasluži več kot influencer kot pa kot nogometaš: »Je smešno, vendar tako je.«
Vplivnostni marketing je postal zelo moden. Oglaševalci redno brskajo po spletu in iščejo vplivneže z veliko sledilci, na drugi strani pa instagramerji, jutjuberji, blogerji in drugi poskušajo prepričati občinstvo ter še kaj zaslužiti.
Na prvem mestu Melania
Predvsem mladi upoštevajo mnenje in nasvete vplivnežev. Ti se v prispevkih osredotočajo na področja, kot so moda, starševstvo, zdrav način življenja, prehrana, potovanja.
Slovenska rekorderka po številu sledilcev na instagramu je gotovo blogerka Maja Malnar, ki jih ima skoraj 900.000. Na svojem profilu redno objavlja utrinke iz vsakdanjega življenja in s številnih potovanj. Pred njo je le prva dama Združenih držav Amerike Melania Trump, ki jih ima že skoraj pet milijonov. Deli predvsem fotografije s protokolarnih obiskov in potovanj.
Ravno potovanja pa so očitno tema, ki Slovence precej zanima, kar dokazuje mlad štajerski par Lara Kamenik in Uroš Polajzer, ki živita od svojih profilov na instagramu in bloga Your Passport. Tam redno objavljata potovalne izkušnje in pišeta vodnike. Sledi jima skoraj četrt milijona ljudi.
Se splača biti vplivnež?O svojih zaslužkih večina slovenskih vplivnežev ne želi govoriti na glas. Po javno dostopnih podatkih je podjetje Janija in Teje Jugovic leta 2019 zabeležilo dobrih 97 tisočakov čistega prihodka, pevka in vplivnica Špela Grošelj pa se za isto leto lahko pohvali z dobrimi 41 tisočaki. Podjetje vplivnice Doroteje Primožič, ki ima več kot 56.000 sledilcev, je imelo lani dobrih 32.000 evrov čistega prihodka.
Britanski mediji so lani razkrili, da naj bi nekdanja misica Sanja Grohar s svojimi objavami zaslužila 42.000 evrov, hodila pa naj bi tudi na brezplačne počitnice v vrednosti šest tisoč evrov. Znana Slovenka, ki že več let živi v Londonu, tam si je ustvarila tudi družino, je pojasnila, da ta podatek ni čisto točen. Razkrila je, da influencerji, ki imajo okoli 100.000 sledilcev, podjetjem za objavo računajo od 500 do 1000 evrov, sami pa se odločijo, ali bodo sodelovali z nekom ali ne.
Britanski mediji so lani razkrili, da naj bi nekdanja misica Sanja Grohar s svojimi objavami zaslužila 42.000 evrov, hodila pa naj bi tudi na brezplačne počitnice v vrednosti šest tisoč evrov. Znana Slovenka, ki že več let živi v Londonu, tam si je ustvarila tudi družino, je pojasnila, da ta podatek ni čisto točen. Razkrila je, da influencerji, ki imajo okoli 100.000 sledilcev, podjetjem za objavo računajo od 500 do 1000 evrov, sami pa se odločijo, ali bodo sodelovali z nekom ali ne.
V zadnjih letih instagram izpodriva facebook, med mladimi pa je postal izjemno priljubljen tiktok, platforma, ki je avgusta presegla milijardo uporabnikov po vsem svetu. Sedemnajstletni David Klar iz Murske Sobote, ki ima na trenutno najhitreje rastočem družabnem omrežju več kot 300.000 sledilcev, nam je zaupal, da je instagram med mladimi iz mode, saj se je večina preselila prav na tiktok. David tam objavlja posnetke v angleškem jeziku, med njegovimi sledilci pa je 60 odstotkov Američanov, a tudi 12.000 Slovencev.
David objavlja posnetke v angleškem jeziku, med njegovimi sledilci pa je 60 odstotkov Američanov.
Mladenič za zdaj še ne služi; dobil je že nekaj ponudb podjetij, a jih je zavrnil. Kot je pojasnil, veliko tiktokerjev na profilu oglašuje mobilne aplikacije. Za vsak prenos dobijo od 30 do 50 centov, če je podjetje ameriško, saj prav ta za tovrstne storitve plačajo največ. To je enkrat poskusil tudi sam, a kot pravi, za zdaj tega ne bo počel. »Dokler sem še mlad, se ne želim prodajati na ta način, saj s tem izgubiš tudi ugled,« meni ambiciozni najstnik.
David obiskuje srednjo šolo za računalništvo v Mariboru, razmišlja pa, da bi v prihodnosti iz tiktoka naredil tudi kariero. Med koronakrizo je posnel od šest do 10 videov na teden, kar je po njegovem mnenju recept za uspeh na tem omrežju. »Če si majhen in ne posnameš toliko na teden, ne boš nikoli prišel do velikih številk. Razen če računaš na srečo ali si postavna ženska,« nam je razkril.
Sedemnajstletnik sicer pravi, da v zadnjem mesecu, ko so bile še počitnice, ni snemal skoraj nič, kar se pozna tudi na rasti števila sledilcev. Pred dnevi pa je znova posnel video in ta je v dnevu in pol dobil več kot dva milijona ogledov. David nam je priznal, da zaradi njegovega (za zdaj še) hobija malenkost trpi tudi šola, a je prepričan, »da je treba v življenju včasih tvegati določeno stvar, da ti lahko v drugi uspe«.
Veliko ljudi od tega dobro živi
Da bi se približali tudi najmlajši publiki, se vse več instagramskih vplivnežev odloča za uporabo tiktoka. Vlogerka in nekdanja miss Hawaiian Tropic Tina Gaber ni izjema. »Je izjemno zabaven, vendar ga ne uporabljam pogosto. Včasih, ko me sestrične prisilijo v to. Najbrž pa ga bom morala uporabljati zdaj, ko je tudi instagram ustvaril svojo verzijo tovrstnih igrivih videov, t. i. instagram reels. Samo v Sloveniji še nismo dobili te funkcije,« nam je zaupala.Po mnenju Gabrove sta instagram in facebook izjemno močni platformi. »Ključno za podjetja je, da se poglobijo, katera bolj ustreza njihovim marketinškim željam, na internetu lahko najdejo izčrpne članke s plusi in minusi obeh. Jaz uporabljam obe,« meni nekdanja misica in dodaja, da je facebook zanjo učinkovit komunikacijski kanal. »Uporabljam pa ga le toliko, da se mi na mojo stran avtomatsko kopirajo vse moje objave na instagramu.« S tem zajame velik del občinstva, kar je podjetjem zelo pogodu.
Ronaldo zasluži več kot influencer kot pa kot nogometaš. Je smešno, vendar tako je.
Nekdanja misica meni, da je vplivnež beseda, na katero se še nismo povsem navadili, zato se ji jo zdi smešno uporabljati. »Dejstvo je, da je to v tem času poklic in da od tega veliko ljudi dobro živi ter da delo zahteva tudi veliko znanja in iznajdljivosti. Vsi vidijo samo končne izdelke, neko sliko na instagramu, nihče pa se ne zaveda, koliko dela je v ozadju. Jaz vsa podjetja, s katerimi sodelujem, jemljem zelo resno, tudi sledilce, ki so vsi organski, in imam krasne odzive ter odlična sodelovanja. Instagram mi omogoča tudi veliko potovanj, kar me izjemno veseli,« sklene Gabrova. Kot zanimivost poudari dejstvo, da Cristiano Ronaldo na leto zasluži več kot influencer kot pa kot nogometaš: »Je smešno, vendar tako je.«
Predstavitvene informacije
Komentarji:
08:55
Prepoznajte lažnivce