Tovornjak v brezno, pri Darsu priznali: Česa takšnega ne pomnimo (FOTO)
Sedem mesecev po hudi nesreči na viaduktu Malence se je podobno zgodilo na viaduktu Trimlini.
Odpri galerijo
Na avtocesti A5 Lendava–Pince se je v četrtek ponoči zgodila huda prometna nesreča, v kateri je življenje izgubil voznik tovornega vozila. Nesreča je podobna tisti, ki se je novembra lani pripetila na ljubljanski južni obvoznici, ko je tovorno vozilo v brezno zgrmelo z viadukta Malence. A pri Darsu pojasnjujejo, da sta ti nesreči eni redkih, ko sta vozili padli v brezno.
»Pri prometnih nezgodah je na sami cestni infrastrukturi veliko poškodb, skoraj vsaka se konča s poškodovanjem jeklene ali betonske varnostne ograje. Najpogosteje pa je poškodovana še ograja v vmesnem ločevalnem pasu avtoceste oz. hitrih cest. Je pa veliko prometnih nesreč, kjer so poškodovani objekti (nadvozi, viadukti, predori in podobno), pa ni prišlo do prevrnitve vozil s premostitvenih objektov (nadvozov, viaduktov, mostov). Veliko je tudi prometnih nezgod, ko se vozilo ustavi na nasipni brežini ali v območju sredinskega ločilnega pasu (pri tem prebije oz. zelo deformira ograjo),« so pojasnili.
»Med dolgoročnimi ukrepi bo Dars pri rekonstrukciji premostitvenega objekta (oziroma cestnega odseka) izvedel tudi zamenjavo obojestranskih betonskih in jeklenih varnostnih ograj (v skladu z najnovejšimi tehničnimi usmeritvami), kot to izvajamo na vseh odsekih, ki jih rekonstruiramo.«
Kot zanimivost so razkrili še, da se tako nenavadne nesreče, kot je bila nesreča na viaduktu Malence, ne spomnijo niti tisti, ki so v Darsu zaposleni že vse od leta 1994.
»Pri prometnih nezgodah je na sami cestni infrastrukturi veliko poškodb, skoraj vsaka se konča s poškodovanjem jeklene ali betonske varnostne ograje. Najpogosteje pa je poškodovana še ograja v vmesnem ločevalnem pasu avtoceste oz. hitrih cest. Je pa veliko prometnih nesreč, kjer so poškodovani objekti (nadvozi, viadukti, predori in podobno), pa ni prišlo do prevrnitve vozil s premostitvenih objektov (nadvozov, viaduktov, mostov). Veliko je tudi prometnih nezgod, ko se vozilo ustavi na nasipni brežini ali v območju sredinskega ločilnega pasu (pri tem prebije oz. zelo deformira ograjo),« so pojasnili.
Dve nesreči, kot jih še ni bilo
Po strašni prometni nesreči na viaduktu Malence, je Dars na širšem območju razcepa Malence vzpostavil videonadzor, ki »pomembno prispeva k reševanju problematike v jutranji in popoldanski prometni konici, razcep je v štirih točkah opremljen tudi s števci prometa. Dars prek znakov spremenljive vsebine oziroma prek portalov aktivno vodi (usmerja) promet.« Po nesreči so pripravili podatke o količini prometa in ugotovili, da na tem odseku prihaja do prekoračitev predpisane dovoljene hitrosti. Dodali so še, da je odsek Malence zelo dobro opremljen. Na njem so sprejemljiva prometna signalizacija, znaki, ki opozarjajo na traso v krivini, in prikazovalniki hitrosti.»Med dolgoročnimi ukrepi bo Dars pri rekonstrukciji premostitvenega objekta (oziroma cestnega odseka) izvedel tudi zamenjavo obojestranskih betonskih in jeklenih varnostnih ograj (v skladu z najnovejšimi tehničnimi usmeritvami), kot to izvajamo na vseh odsekih, ki jih rekonstruiramo.«
Kot zanimivost so razkrili še, da se tako nenavadne nesreče, kot je bila nesreča na viaduktu Malence, ne spomnijo niti tisti, ki so v Darsu zaposleni že vse od leta 1994.