DOBER MODEL
Učil se je v slovenski šoli, zdaj je učitelj na Finskem
Igor Vukelić se je izobraževal v hrvaškem, slovenskem in finskem šolskem sistemu.
Odpri galerijo
Finski šolski sistem velja za enega najboljših na svetu. Z njim se radi primerjajo tudi slovenski šolniki, ki iščejo možnosti za izboljšavo za naše otroke in učitelje. Za hrvaški medij Index.hr je izobraževalni sistem, ki bi nam lahko bil vzor, opisal Igor Vukelić.
Na Finsko se je preselil leta 2003, kjer je dobil štipendijo, tam pa je tudi dokončal študij in magisterij. Osnovno šolo in srednjo šolo je končal na Hrvaškem, kjer se je vpisal tudi na študij fizike. Zaradi vojnih razmer na Hrvaškem je tretji razred osnovne šole obiskoval v Sloveniji.
Na vprašanje, kaj je skrivnost uspeha finskega šolskega modela, je odgovoril: »Svoboda. Nekatere stvari se morajo narediti na točno določen način, a imajo učenci veliko svobodo pri izbiri učenja. Njim je v šoli zabavno. V šolo prihajajo zato, da bi se družili s prijatelji. Imajo tudi številne zunajšolske aktivnosti. Učitelji so jim vedno na razpolago. To je to,« je bil jasen Vukelić.
Zanimivo je, da otroci ne sedijo v šolskih klopeh, ampak na tleh, trosedih ali taburejih in se pogovarjajo. Hkrati je v razredu tudi več učiteljev, po navadi so to asistenti. Ti so običajno dodatno plačani, da delajo s posamezniki, ki imajo učne težave. Če pa se želi kateri od učiteljev poglobiti v vsebino, zaprosi za dodatno strokovno pomoč učitelja, ki se na tematiko bolje spozna.
Kot pravi Vukelić, na Finskem poskušajo vsakemu učencu posebej prilagoditi kurikulum in ugotoviti, v čem je dober, in na tem področju potem delajo. Otroci se vpišejo v osnovno šolo, ko dopolnijo sedem let, pred tem so leto dni v mali šoli.
Šolska ura traja od 15 do 30 minut, ker potem otrokom upade koncentracija. Testi in ocenjevanje so menda podobni kot na Hrvaškem, a razlika je, da otroci nimajo domačih nalog oziroma jih je bistveno manj kot pri nas. Ideja je, da otroci za domačo nalogo ne smejo porabiti več kot ene ure na dan.
Spregovoril je tudi o nasilju v šolah, ki pa ga na Finskem skorajda ni, saj je fizično nasilje med učiteljem in učencem ali pa med učenci strogo prepovedano. Kot pravi Vukelić, k nizki stopnji nasilja zagotovo pripomore tudi medicinsko osebje, ki je zaposleno na šolah. Takrat se lahko učenci pogovarjajo z zdravniki in opravijo pregled.
Z življenjem na Finskem, kjer živi s svojo partnerico, je zelo zadovoljen. »Točno se ve, kaj se lahko dela in česa se ne sme,« je še pojasnil.
Na Finsko se je preselil leta 2003, kjer je dobil štipendijo, tam pa je tudi dokončal študij in magisterij. Osnovno šolo in srednjo šolo je končal na Hrvaškem, kjer se je vpisal tudi na študij fizike. Zaradi vojnih razmer na Hrvaškem je tretji razred osnovne šole obiskoval v Sloveniji.
V šolo prihajajo zato, da bi se družili s prijatelji.
Na vprašanje, kaj je skrivnost uspeha finskega šolskega modela, je odgovoril: »Svoboda. Nekatere stvari se morajo narediti na točno določen način, a imajo učenci veliko svobodo pri izbiri učenja. Njim je v šoli zabavno. V šolo prihajajo zato, da bi se družili s prijatelji. Imajo tudi številne zunajšolske aktivnosti. Učitelji so jim vedno na razpolago. To je to,« je bil jasen Vukelić.
Zanimivo je, da otroci ne sedijo v šolskih klopeh, ampak na tleh, trosedih ali taburejih in se pogovarjajo. Hkrati je v razredu tudi več učiteljev, po navadi so to asistenti. Ti so običajno dodatno plačani, da delajo s posamezniki, ki imajo učne težave. Če pa se želi kateri od učiteljev poglobiti v vsebino, zaprosi za dodatno strokovno pomoč učitelja, ki se na tematiko bolje spozna.
Otroci za domačo nalogo ne smejo porabiti več kot ene ure na dan.
Kot pravi Vukelić, na Finskem poskušajo vsakemu učencu posebej prilagoditi kurikulum in ugotoviti, v čem je dober, in na tem področju potem delajo. Otroci se vpišejo v osnovno šolo, ko dopolnijo sedem let, pred tem so leto dni v mali šoli.
Šolska ura traja od 15 do 30 minut, ker potem otrokom upade koncentracija. Testi in ocenjevanje so menda podobni kot na Hrvaškem, a razlika je, da otroci nimajo domačih nalog oziroma jih je bistveno manj kot pri nas. Ideja je, da otroci za domačo nalogo ne smejo porabiti več kot ene ure na dan.
Spregovoril je tudi o nasilju v šolah, ki pa ga na Finskem skorajda ni, saj je fizično nasilje med učiteljem in učencem ali pa med učenci strogo prepovedano. Kot pravi Vukelić, k nizki stopnji nasilja zagotovo pripomore tudi medicinsko osebje, ki je zaposleno na šolah. Takrat se lahko učenci pogovarjajo z zdravniki in opravijo pregled.
Z življenjem na Finskem, kjer živi s svojo partnerico, je zelo zadovoljen. »Točno se ve, kaj se lahko dela in česa se ne sme,« je še pojasnil.