Umetni inteligenci smo zastavili vprašanje, kdo bo zmagal na Evroviziji
Ta teden je v ospredju dogajanje v Malmöju, kjer poteka izbor za pesem Evrovizije. Stavnice prepričljivo zmago napovedujejo Hrvatu Baby Lasagni, a v torek smo se lahko na lastne oči prepričali, da napovedi včasih niso povsem zanesljive. Napovedovale so namreč, da bo naša predstavnica Raiven obtičala v polfinalu, a se je uvrstila v finale.
Z vprašanji, kdo bo letos slavil, smo se obrnili na umetno inteligenco. ChatGPT-ju smo zastavili vprašanje, kdo bo zmagal na Evroviziji 2024. Vas zanima odgovor?
»Na žalost ne morem napovedati prihodnjih dogodkov, vključno z zmagovalcem Evrovizije 2024. Rezultati tekmovanja so odvisni od številnih dejavnikov, vključno z izvajalci, pesmimi, odločitvami žirij in glasovanjem občinstva. Zabavajte se in uživajte v spremljanju dogodka, ko se bo odvijal!«
V nadaljevanju smo umetno inteligenco vprašali, kateri so dejavniki, ki vplivajo na izbor zmagovalca.
Umetna inteligenca odgovarja tako:
»Izbira zmagovalca Evrovizije je kompleksen proces, ki vključuje številne dejavnike:
Kakovost pesmi in izvajanja: Pomembno je, kako dobra je pesem in kako dobro jo izvaja izvajalec. To vključuje kvaliteto vokalov, interpretacijo pesmi, scensko prisotnost in druge vidike izvedbe.
Priljubljenost pri občinstvu: Glasovanje poteka tako, da občinstvo glasuje za svoje favorite. Izvajalci, ki imajo veliko podporo svojih oboževalcev, imajo večjo možnost za zmago.
Mnenje žirij: Poleg glasovanja občinstva imajo pomembno vlogo tudi nacionalne žirije, ki ocenjujejo nastope glede na različne vidike, vključno s kakovostjo vokalov, skladnosti z glasbenimi standardi in scensko izvedbo.
Kvaliteta produkcije: Scenska produkcija, osvetlitev, kostumi in drugi vidiki vizualne predstavitve lahko pomembno vplivajo na vtis gledalcev in s tem tudi na rezultate glasovanja.
Politični in geografski dejavniki: Čeprav bi moral biti Evrovizijski glasbeni festival apolitičen, se v praksi lahko pojavijo politični in geografski dejavniki, ki vplivajo na glasovanje. Na primer, države imajo pogosto tendenco, da svoje točke dajo sosednjim državam ali državam s podobno kulturo.
Presenečenja in nenavadni elementi: Včasih izstopajoča predstavitev ali nenavadna pesem lahko pritegne pozornost in glasove občinstva, kar lahko vodi do nepričakovanega zmagovalca.
Vse te dejavnike je treba upoštevati pri napovedovanju zmagovalca Evrovizije.«
Zanimalo nas je, kako točne so pri napovedih stavnice.
»Stavnice so lahko včasih dober kazalnik, vendar ni nujno, da so popolnoma natančne pri napovedovanju zmagovalcev Evrovizije ali katerih koli drugih dogodkov. Njihove napovedi temeljijo na številnih dejavnikih, kot so javno mnenje, pretekle zmage, rezultati na nacionalnih tekmovanjih in drugi kazalniki. Včasih stavnice lahko napačno ocenijo potencialne zmagovalce, saj se lahko razplet tekmovanja zelo razlikuje od pričakovanj. Nepričakovani dejavniki, kot so presenetljivi nastopi, spremembe v glasovanju občinstva ali ocenjevanju žirij, lahko vplivajo na končni rezultat.
Čeprav stavnice ponujajo zanimiv vpogled v to, kdo bi lahko bil favorit za zmago, je pomembno upoštevati, da so njihove napovedi zgolj ocene in da se dejanski izid tekmovanja lahko razlikuje.«
Vas zanima, kakšno uvrstitev napoveduje hrvaškemu predstavniku Baby Lasagni?
»Ker sem umetna inteligenca, nimam sposobnosti napovedovanja ali ocenjevanja prihodnjih dogodkov, vključno z uvrstitvijo hrvaškega predstavnika Babyja Lasagnije na Evroviziji ali katerim koli drugim tekmovanjem. Moje sposobnosti temeljijo na analizi in ponovnem predstavljanju informacij, ki so mi bile posredovane do datuma mojega zadnjega posodabljanja, vendar nimam vpogleda v dogodke, ki so se zgodili po tem datumu. Uvrstitev na Evroviziji je odvisna od številnih dejavnikov, o katerih sem že govoril, in dokončna ocena bo znana šele po zaključku tekmovanja.«
Na vprašanje, ali bi po vzorcu dosedanjih zmagovalnih skladb za pesem Evrovizije lahko ocenili, katera letošnja pesem bi bila lahko zmagovalna, je ChatGPT odgovoril tako:
Čeprav ni nobenega natančnega vzorca za zmagovalne skladbe na Evroviziji, lahko opazimo nekatere trende, ki so se pojavili v preteklih zmagovalnih pesmih. Tu je nekaj elementov, ki so bili v preteklosti pogosto prisotni v zmagovalnih skladbah:
Močna melodija: Zmagovalne pesmi pogosto imajo močno in zasvojljivo melodijo, ki se hitro vtisne v spomin poslušalcev.
Dobro izvedba: Kvaliteta vokalov in izvedba na odru sta ključna za uspeh na Evroviziji. Zmagovalne pesmi običajno imajo odlično izvedbo, ki prepriča občinstvo in žirije.
Emotivnost: Pesmi, ki nagovarjajo čustva in imajo globlje sporočilo, pogosto dosegajo uspeh na Evroviziji. Emotivnost lahko ustvari močno povezavo s poslušalci.
Sprejemljivost za široko občinstvo: Pesmi, ki imajo univerzalno privlačnost in so sprejemljive za široko občinstvo po vsej Evropi (in tudi zunaj nje), imajo večjo možnost za zmago.
Scenska predstavitev: Vizualni elementi, kot so scenska produkcija, osvetlitev, kostumi in koreografija, lahko igrajo ključno vlogo pri pritegnitvi pozornosti in ustvarjanju nepozabnih nastopov.
Vendar pa je pomembno poudariti, da se vsako leto pojavljajo nove in edinstvene pesmi, ki lahko presenetijo in presežejo pričakovanja. Zmagovalna pesem Evrovizije je vedno rezultat kombinacije številnih dejavnikov in je težko napovedati, katera bo, dokler ne pride do končnega glasovanja.