JEZNI POTNIKI
Užaljena Adria pojasnjuje: Naše finance nimajo nič z odpovedmi letov
Razkrivajo, kaj je vzrok za zamude in odpovedi letov.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Odpovedani leti, dolge ure čakanja in jezni potniki so v zadnjem času zaznamovali podjetje Adria Airways. »Povsem razumemo in sprejemamo razprave o nepravilnostih pri izvedbi poletov, ne pa tudi, da se jih povezuje z našim finančnim stanjem,« so sporočili iz podjetja.
Kot pojasnjujejo, finančno stanje ni vzrok za zamude ali odpovedi, kot navajajo nekateri mediji. Vsi postopki nadzora Javne agencija za civilno letalstvo so predpisani z veljavno zakonodajo in agencija je tako dolžna redno ocenjevati finančno stanje letalskih prevoznikov glede izpolnjevanja pogojev za operativno licenco. Adria Airways tako agenciji redno poroča o svojem finančnem poslovanju in agencija redno izdaja sklepe ali ugotovitve, ki jim sledijo. »Sklep, s katerim je agencija Adrii Airways naložila, da do konca leta 2018 predloži dokazilo o prilivu sredstev ali v obliki dokapitalizacije ali kako drugače, ni izredne narave in ne pomeni, da je Adria Airways v slabši situaciji kot kdaj prej ali da ji grozi prizemljitev letal, kot implicirajo nekateri mediji. Gre za redne ukrepe, ki jih mora Adria Airways neprestano izvajati in izpolnjevati,« so zapisali v sporočili za javnost.
Dolgoročni cilj Adrie Airways pa sicer ostaja vzdržna rast. Kljub izzivom v operativni izvedbi letov ostajajo optimistični glede prihodnosti.
Kot pojasnjujejo, finančno stanje ni vzrok za zamude ali odpovedi, kot navajajo nekateri mediji. Vsi postopki nadzora Javne agencija za civilno letalstvo so predpisani z veljavno zakonodajo in agencija je tako dolžna redno ocenjevati finančno stanje letalskih prevoznikov glede izpolnjevanja pogojev za operativno licenco. Adria Airways tako agenciji redno poroča o svojem finančnem poslovanju in agencija redno izdaja sklepe ali ugotovitve, ki jim sledijo. »Sklep, s katerim je agencija Adrii Airways naložila, da do konca leta 2018 predloži dokazilo o prilivu sredstev ali v obliki dokapitalizacije ali kako drugače, ni izredne narave in ne pomeni, da je Adria Airways v slabši situaciji kot kdaj prej ali da ji grozi prizemljitev letal, kot implicirajo nekateri mediji. Gre za redne ukrepe, ki jih mora Adria Airways neprestano izvajati in izpolnjevati,« so zapisali v sporočili za javnost.
Kriv je evropski zračni promet
Največji vzrok za nepravilnosti pri izvedbi operacij po njihovem mnenju leži v stanju evropskega zračnega prometa. Ne samo v Sloveniji, ampak tudi v Evropi in svetu, naj bi se letalska industrija soočala z občutno prenasičenostjo zračnega prostora in letališke infrastrukture. »Zamujenih letov v EU v 2018 je za 150 odstotkov več kot lani. Samo avgusta letos je bilo z zamudo opravljenih kar 56 odstotkov letov. Zamude Adrie Airways so globoko pod povprečjem EU, pa vendar si tega še vedno ne moremo šteti v korist, saj povzroči vsaka nepravilnost prevozniku škodo,« so prepričani v podjetju.Vzrok je lahko tudi slabo počutje članov posadke
Še en vzrok je po navedbah Adrie pomanjkanje posadk. Enako kot večina prevoznikov na svetu je Adria Airways letos občutno povečala število letal in mrežo letenja ter tako število letov, neskladno s to rastjo pa je raslo število operativnih članov posadk. Vsaka nepredvidena odsotnost člana posadke zaradi bolniške ali slabega počutja je torej poleg nepredvidenih vremenskih razmer ali tehničnih razlogov poseg v izvedbo letalske operacije. Da bi se izognili odpovedi leta, so se večkrat odločili za združitev letov. »Kljub razumljivemu nezadovoljstvu potnikov menimo, da je združitev leta za vse deležnike boljša opcija od odpovedi.«Vsaka nepravilnost pri izvedbi leta je neprijetna za potnike
»Prevozniki skupaj z letališči in s pristojnimi organi aktivno sodelujemo pri reševanju situacije, ki bo iz zagat rešila ne samo industrijo, temveč predvsem omejila neprijetnosti, s katerimi se soočajo potniki. Popolnoma razumemo, da je vsaka nepravilnost pri izvedbi leta neprijetna za potnike, zato se vsem ponovno opravičujemo,« so še dodali.Dolgoročni cilj Adrie Airways pa sicer ostaja vzdržna rast. Kljub izzivom v operativni izvedbi letov ostajajo optimistični glede prihodnosti.