V Izoli bo ribiški muzej
Ribištvo je obmorskemu mestu dalo poseben pečat, omenjali so ga že davnega leta 804, ko so zapisovali dohodke od ribolova.
Odpri galerijo
Na območju nekdanje tovarne Argo sta župan občine Izola Danilo Markočič ter ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano dr. Aleksandra Pivec podpisala pismo o nameri za vzpostavitev Interaktivnega muzeja ribiške industrije Slovenije v Izoli.
»Prvo tovarno za predelavo rib je leta 1879 v Izoli zgradil Francoz Roullet, čez nekaj let je bila zgrajena druga. Leta 1886 je bilo v dveh tovarnah zaposlenih 180 moških in 580 žensk. Med prvo svetovno vojno je ta dejavnost zamrla, razvoj se je pozneje nadaljeval s tovarnama Ampelea in Arrigoni. Tik pred prvo svetovno vojno je bilo v Izoli 900 ribičev, imeli pa so 160 čolnov,« smo slišali ob predstavitvi bodočega muzeja.
Te in številne druge pomembne informacije o ribištvu, ribičih in predelavi rib si bo morda nekoč mogoče ogledati v muzeju, ki ga izolska občina želi zgraditi na območju nekdanje tovarne Argo. Za uresničitev projekta je od družbe Argolina že odkupila štiri parcele, ki v naravi predstavljajo pozidana stavbna zemljišča nekdanje tovarne Argo v Dantejevi ulici v skupni izmeri 3597 kvadratnih metrov, in zanje namenila 20.000 evrov kupnine.
V prihodnjih letih načrtujejo izgradnjo interaktivnega muzeja ribiške industrije Slovenije, ki bo večfunkcijski objekt.
Želijo si, da bi deloval kot hiša eksperimentov za ribištvo, biodiverziteto in naravo Slovenije, z elementi klasičnega muzeja, ribiškega oziroma morskega doma in centra odličnosti za inovativnost in usposabljanje ter promocijo za mari- oziroma akvakulturo. Pri vzpostavitvi bodo vsekakor upoštevali možnost samofinanciranja s tržnimi dejavnostmi, kot so prodajalna spominkov, butična trgovina, restavracija, kuharski tečaji in podobno. Celotna vrednost projekta interaktivnega muzeja ribiške industrije je ocenjena na 4,2 milijona evrov. Na občini Izola računajo na sofinanciranje Evropske unije v višini vsaj 70 odstotkov vrednosti projekta med letoma 2021 in 2027.
»Izola si na podlagi bogate zgodovine ribištva sodoben muzej ribiške industrije zasluži,« je prepričan župan Danilo Markočič. Pomembno bi prispeval k ohranjanju in obujanju ter zavedanju slovenske ribiške kulturne dediščine, predvsem pa bi z uresničitvijo projekta popestrili in podaljšali turistično sezono skozi vse leto.
Iztok Škerlič, direktor Javnega zavoda za podjetništvo, je poudaril, da projekt nadgrajuje pretekle evropske projekte, kot sta Mala Barka 1 in 2, ter predstavil predvideno vsebino muzeja po etažah. Tako bi npr. v pritličju muzeja obiskovalci v multimedijski sobi doživeli nevihto na morju v 6D-tehniki, v zadnje nadstropje pa bi lahko umestili vrhunsko restavracijo in poseben prostor, opremljen tako, kot je bil na prestižni ladji Rex.
Turisti v Izolo prihajajo tudi zaradi zgodovine ribištva in prijaznih domačinov, ki znajo zgodbe iz preteklosti povezati s sodobnostjo. Vse to je zajeto v novi promocijski kampanji turistične destinacije Izola, ki jo je predstavil Dean Kocjančič, direktor Turističnega združenja Izola: »S promocijsko kampanjo želimo prikazati Izolo kot dragoceno turistično destinacijo, na kateri se srečata in v privlačno celoto povežeta tako tradicija kot sodobnost. Med osrednje tematike kampanje spadata tradicija mesta, ki je zaznamovano z ribištvom, in osebnost domačinov kot odprtih in prijaznih ter vedno pripravljenih na pripovedovanje zgodb.«
»Prvo tovarno za predelavo rib je leta 1879 v Izoli zgradil Francoz Roullet, čez nekaj let je bila zgrajena druga. Leta 1886 je bilo v dveh tovarnah zaposlenih 180 moških in 580 žensk. Med prvo svetovno vojno je ta dejavnost zamrla, razvoj se je pozneje nadaljeval s tovarnama Ampelea in Arrigoni. Tik pred prvo svetovno vojno je bilo v Izoli 900 ribičev, imeli pa so 160 čolnov,« smo slišali ob predstavitvi bodočega muzeja.
Te in številne druge pomembne informacije o ribištvu, ribičih in predelavi rib si bo morda nekoč mogoče ogledati v muzeju, ki ga izolska občina želi zgraditi na območju nekdanje tovarne Argo. Za uresničitev projekta je od družbe Argolina že odkupila štiri parcele, ki v naravi predstavljajo pozidana stavbna zemljišča nekdanje tovarne Argo v Dantejevi ulici v skupni izmeri 3597 kvadratnih metrov, in zanje namenila 20.000 evrov kupnine.
V prihodnjih letih načrtujejo izgradnjo interaktivnega muzeja ribiške industrije Slovenije, ki bo večfunkcijski objekt.
Za uresničitev projekta je izolska občina odkupila štiri parcele.
Želijo si, da bi deloval kot hiša eksperimentov za ribištvo, biodiverziteto in naravo Slovenije, z elementi klasičnega muzeja, ribiškega oziroma morskega doma in centra odličnosti za inovativnost in usposabljanje ter promocijo za mari- oziroma akvakulturo. Pri vzpostavitvi bodo vsekakor upoštevali možnost samofinanciranja s tržnimi dejavnostmi, kot so prodajalna spominkov, butična trgovina, restavracija, kuharski tečaji in podobno. Celotna vrednost projekta interaktivnega muzeja ribiške industrije je ocenjena na 4,2 milijona evrov. Na občini Izola računajo na sofinanciranje Evropske unije v višini vsaj 70 odstotkov vrednosti projekta med letoma 2021 in 2027.
Nevihta v 6D-tehniki
»Izola si na podlagi bogate zgodovine ribištva sodoben muzej ribiške industrije zasluži,« je prepričan župan Danilo Markočič. Pomembno bi prispeval k ohranjanju in obujanju ter zavedanju slovenske ribiške kulturne dediščine, predvsem pa bi z uresničitvijo projekta popestrili in podaljšali turistično sezono skozi vse leto.
Iztok Škerlič, direktor Javnega zavoda za podjetništvo, je poudaril, da projekt nadgrajuje pretekle evropske projekte, kot sta Mala Barka 1 in 2, ter predstavil predvideno vsebino muzeja po etažah. Tako bi npr. v pritličju muzeja obiskovalci v multimedijski sobi doživeli nevihto na morju v 6D-tehniki, v zadnje nadstropje pa bi lahko umestili vrhunsko restavracijo in poseben prostor, opremljen tako, kot je bil na prestižni ladji Rex.
Želijo si, da bi objekt deloval kot hiša eksperimentov.
Turisti v Izolo prihajajo tudi zaradi zgodovine ribištva in prijaznih domačinov, ki znajo zgodbe iz preteklosti povezati s sodobnostjo. Vse to je zajeto v novi promocijski kampanji turistične destinacije Izola, ki jo je predstavil Dean Kocjančič, direktor Turističnega združenja Izola: »S promocijsko kampanjo želimo prikazati Izolo kot dragoceno turistično destinacijo, na kateri se srečata in v privlačno celoto povežeta tako tradicija kot sodobnost. Med osrednje tematike kampanje spadata tradicija mesta, ki je zaznamovano z ribištvom, in osebnost domačinov kot odprtih in prijaznih ter vedno pripravljenih na pripovedovanje zgodb.«
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Kombinirani fitnes