PREPOVEDANO
V rezervatu Strunjan se ne sme supati
Večkratnim kršiteljem ne bodo več gledali skozi prste. Kopalci se velikokrat ne zmenijo za 150-metrski pas.
Odpri galerijo
STRUNJAN – Ob obisku Krajinskega parka Strunjan smo v kanalu rečice Roja, ki ga uporabljajo le najemniki ribiških privezov za čolne, naleteli na nevsakdanji prizor. Po njem so namreč na dveh supih priveslale tri mladenke. Ker nismo bili prepričani, ali je ta oblika športa ali rekreacije sploh dovoljena oziroma spada med izjeme v zaščitenem delu parka, smo za mnenje vprašali direktorja parka Roberta Smrekarja.
Vprašanje o primernosti ali neprimernosti supanja v rezervatu ga ni presenetilo, saj to ni ne prvi ne edini tak primer. Nam pa je takoj dal vedeti, naj javnost opozorimo, da je tako v tem kanalu kot tudi v mandraču in Stjuži prepovedana uporaba ne le supov, temveč tudi kanujev ali drugih plovil na motorni pogon ali brez njega.
Tam, kjer so urejeni privezi za manjše ribiške čolne, je namreč v posameznih predelih plovna pot tako ozka, da je (zlasti ob oseki) oteženo že manevriranje in plovba v eno smer, kaj šele srečanje dveh plovil. Ker večina rekreativcev za to prepoved sploh ne ve, jo obiskovalci največkrat odnesejo le z opozorilom, naj tega ne počno več. A opozarjajo, da večkratnim kršiteljem ne bodo gledali skozi prste in da jim za tak prekršek grozi globa v višini 100 evrov. Uprava sicer razume, da se kanuistom in suparjem plovne poti v parku zdijo privlačne zaradi mirne vode in zatišja, česar na obalnih delih morja velikokrat niso deležni zaradi (pre)močnega vetra ali valov mimoplovečih plovil na motorni pogon, a opozarja, da se lahko zgodi nesreča s poškodbami pri srečavanjih supov z motornimi čolni na posebej označeni plovni poti za motorna plovila.
Hkrati nam je upravljavec parka dal vedeti, da se suparji sicer lahko rekreirajo v zatišnejših delih priobalnega morja znotraj krajinskega parka, vendar pri tem ne smejo ovirati čolnov na plovni poti (zlasti ob izhodih oziroma vhodih v kanal in mandrač, ki so označeni z lesenimi koli oziroma velikimi rdečimi in zelenimi bojami). Enako velja za kopalce, ki se neredko ne zmenijo za 150-metrski pas, v katerem lahko plavajo, in mnogokrat zaidejo (tudi z napihljivimi blazinami) na plovno pot, kjer jih lahko povozi čoln.
Že obstoječim opozorilnim tablam v parku bo treba kmalu dodati še vrsto novih opozoril (teh je že zdaj okoli 50), za katera doslej niso niti pomislili, da so potrebna, in ponekod na novo označiti tudi sprehajalne poti. V kanalu Roja je zdaj po južnem delu nasipa po novem dovoljena le hoja za najemnike ribiških privezov, a so oznake le provizorične.
Vprašanje o primernosti ali neprimernosti supanja v rezervatu ga ni presenetilo, saj to ni ne prvi ne edini tak primer. Nam pa je takoj dal vedeti, naj javnost opozorimo, da je tako v tem kanalu kot tudi v mandraču in Stjuži prepovedana uporaba ne le supov, temveč tudi kanujev ali drugih plovil na motorni pogon ali brez njega.
Tam, kjer so urejeni privezi za manjše ribiške čolne, je namreč v posameznih predelih plovna pot tako ozka, da je (zlasti ob oseki) oteženo že manevriranje in plovba v eno smer, kaj šele srečanje dveh plovil. Ker večina rekreativcev za to prepoved sploh ne ve, jo obiskovalci največkrat odnesejo le z opozorilom, naj tega ne počno več. A opozarjajo, da večkratnim kršiteljem ne bodo gledali skozi prste in da jim za tak prekršek grozi globa v višini 100 evrov. Uprava sicer razume, da se kanuistom in suparjem plovne poti v parku zdijo privlačne zaradi mirne vode in zatišja, česar na obalnih delih morja velikokrat niso deležni zaradi (pre)močnega vetra ali valov mimoplovečih plovil na motorni pogon, a opozarja, da se lahko zgodi nesreča s poškodbami pri srečavanjih supov z motornimi čolni na posebej označeni plovni poti za motorna plovila.
Hkrati nam je upravljavec parka dal vedeti, da se suparji sicer lahko rekreirajo v zatišnejših delih priobalnega morja znotraj krajinskega parka, vendar pri tem ne smejo ovirati čolnov na plovni poti (zlasti ob izhodih oziroma vhodih v kanal in mandrač, ki so označeni z lesenimi koli oziroma velikimi rdečimi in zelenimi bojami). Enako velja za kopalce, ki se neredko ne zmenijo za 150-metrski pas, v katerem lahko plavajo, in mnogokrat zaidejo (tudi z napihljivimi blazinami) na plovno pot, kjer jih lahko povozi čoln.
Že obstoječim opozorilnim tablam v parku bo treba kmalu dodati še vrsto novih opozoril (teh je že zdaj okoli 50), za katera doslej niso niti pomislili, da so potrebna, in ponekod na novo označiti tudi sprehajalne poti. V kanalu Roja je zdaj po južnem delu nasipa po novem dovoljena le hoja za najemnike ribiških privezov, a so oznake le provizorične.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro