KAJ BO Z MADŽARSKO?
Vlada še skriva, koliko nas bo stal drugi tir
V koaliciji so zadovoljni s predstavitvijo Bratuškove.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Predstavniki koalicije so zadovoljni z investicijskim programom za projekt gradnje drugega tira Koper–Divača, ki jim ga je danes predstavila infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. Večina ne želi sodelovanja Madžarske, le v SMC ga podpirajo, a s tem ne pogojujejo podpore programu. Vlada bo o programu odločala prihodnji teden.
Vodja poslanske skupine SD Matjaž Han je po koalicijskem srečanju v Ljubljani povedal, da je ministrica predstavila »kakovosten investicijski načrt, in sicer tako, da je država sposobna sama financirati projekt drugega tira«. Dobili so podatke tako o vrednosti osnovnega projekta kot o vrednosti financiranja in zavarovanja ter zagotovilo, da evropska sredstva niso ogrožena, če Madžarska ne sodeluje, je dejal Han in oddal, da so zato v SD zelo zadovoljni.
»Država se mora zdaj odločiti, kako bo drugi tir, ki je pomemben za državo, zgradila,« je rekel in poudaril, da je predpogoj, da je projekt kakovostno, transparentno in pošteno voden. Priznal je, da obstaja veliko možnosti, da se stroški gradnje povečajo, in dodal, da je v zdaj predvideni ceni zajetih tudi nekaj sredstev za nepredvidena dela.
S predstavljenim je bil zadovoljen tudi vodja poslanske skupine LMŠ Brane Golubović. »Prvi vtisi so zelo pozitivni,« je povedal po srečanju. Dejal je, da odločitve glede sodelovanja zalednih držav še ni treba hitro sprejeti. »Kot sem razumel ministrstvo, imamo za to tri ali štiri leta časa. Je pa dejstvo, da se določeni kazalniki nagibajo k investiciji brez zaledne države,« je povedal.
Sodelovanje Madžarske ne bi bilo zastonj, je dejal, saj bi Madžarska za svoj vložek 200 milijonov evrov zahtevala 2,8-odstotni letni donos, koncesije na območju Luke Koper ter sodelovanje madžarskih podjetij pri projektu drugega tira.
»Zame je ključno to, da je investicijski program osnova za to, da bi lahko končno začeli gradnjo drugega tira, ki je nujen projekt, če želimo dobro razviti železniško infrastrukturo, ki je pomembna za slovensko gospodarstvo, za razvoj naše logistike. Pričakujem, da bomo na vladi čim prej sprejeli ustrezne odločitve, da projekt zaženemo,« je dodal Erjavec.
V SMC so zadovoljni, da projekt ostaja v gabaritih, kot so jih zastavili v preteklem mandatu, je v izjavi povedal vodja poslanske skupine Igor Zorčič. Kot je dejal, se bo o samih številkah odločala vlada, ne nazadnje bo treba odgovoriti na vprašanje sodelovanja s katero od zalednih držav.
Tisti, ki nasprotujejo sodelovanju, trdijo, da je ta pot dražja, Zorčiča pa o tem ni nič prepričalo, je pojasnil. Ne nazadnje bi bilo morda treba po njegovih navedbah vprašati tudi Luko Koper, kaj zanje pomeni, če se Madžari začnejo dogovarjati s pristaniščem v Trstu. Na današnji predstavitvi je sicer ministrica po Zorčičevih besedah zatrdila, da to na poslovanje te družbe ne bo vplivalo.
S stališčem, da bi bilo bolje sodelovati z zalednimi državami, so v SMC osamljeni, je pritrdil Zorčič. A to ne pomeni, da tega v preteklosti niso preučevali. »Prav je, da vsi razmišljamo o možnostih, ki so za Slovenijo in za Luko Koper najbolj optimalne,« je dejal in ocenil, da bo brez sodelovanja z zalednimi državami zagotovo obremenitev za davkoplačevalce. Zatrdil pa je, da v SMC podpore projektu ne pogojujejo z vstopom Madžarske.
Vodje koalicijskih strank in poslanskih skupin konkretno o vrednosti investicije, kot jo predvideva program, danes še niso želeli govoriti. Vlada bo o investicijskem programu odločala predvidoma prihodnji četrtek. Predvidoma bo projekt drugega tira stal 1,5 milijarde evrov.
Vodja poslanske skupine SD Matjaž Han je po koalicijskem srečanju v Ljubljani povedal, da je ministrica predstavila »kakovosten investicijski načrt, in sicer tako, da je država sposobna sama financirati projekt drugega tira«. Dobili so podatke tako o vrednosti osnovnega projekta kot o vrednosti financiranja in zavarovanja ter zagotovilo, da evropska sredstva niso ogrožena, če Madžarska ne sodeluje, je dejal Han in oddal, da so zato v SD zelo zadovoljni.
»Država se mora zdaj odločiti, kako bo drugi tir, ki je pomemben za državo, zgradila,« je rekel in poudaril, da je predpogoj, da je projekt kakovostno, transparentno in pošteno voden. Priznal je, da obstaja veliko možnosti, da se stroški gradnje povečajo, in dodal, da je v zdaj predvideni ceni zajetih tudi nekaj sredstev za nepredvidena dela.
S predstavljenim je bil zadovoljen tudi vodja poslanske skupine LMŠ Brane Golubović. »Prvi vtisi so zelo pozitivni,« je povedal po srečanju. Dejal je, da odločitve glede sodelovanja zalednih držav še ni treba hitro sprejeti. »Kot sem razumel ministrstvo, imamo za to tri ali štiri leta časa. Je pa dejstvo, da se določeni kazalniki nagibajo k investiciji brez zaledne države,« je povedal.
Sodelovanje Madžarske ne bi bilo zastonj, je dejal, saj bi Madžarska za svoj vložek 200 milijonov evrov zahtevala 2,8-odstotni letni donos, koncesije na območju Luke Koper ter sodelovanje madžarskih podjetij pri projektu drugega tira.
Sodelovanje Madžarske bodo še dorekli
Predsednik Desusa in obrambni minister Karl Erjavec je bil s predstavitvijo zadovoljen, dejal pa je, da je treba določene stvari še doreči, tudi glede sodelovanja Madžarske. Ključni bodo dogovori z bankami, z Evropsko investicijsko banko, pridobivanje evropskih sredstev, je dejal.»Zame je ključno to, da je investicijski program osnova za to, da bi lahko končno začeli gradnjo drugega tira, ki je nujen projekt, če želimo dobro razviti železniško infrastrukturo, ki je pomembna za slovensko gospodarstvo, za razvoj naše logistike. Pričakujem, da bomo na vladi čim prej sprejeli ustrezne odločitve, da projekt zaženemo,« je dodal Erjavec.
V SMC so zadovoljni, da projekt ostaja v gabaritih, kot so jih zastavili v preteklem mandatu, je v izjavi povedal vodja poslanske skupine Igor Zorčič. Kot je dejal, se bo o samih številkah odločala vlada, ne nazadnje bo treba odgovoriti na vprašanje sodelovanja s katero od zalednih držav.
Tisti, ki nasprotujejo sodelovanju, trdijo, da je ta pot dražja, Zorčiča pa o tem ni nič prepričalo, je pojasnil. Ne nazadnje bi bilo morda treba po njegovih navedbah vprašati tudi Luko Koper, kaj zanje pomeni, če se Madžari začnejo dogovarjati s pristaniščem v Trstu. Na današnji predstavitvi je sicer ministrica po Zorčičevih besedah zatrdila, da to na poslovanje te družbe ne bo vplivalo.
S stališčem, da bi bilo bolje sodelovati z zalednimi državami, so v SMC osamljeni, je pritrdil Zorčič. A to ne pomeni, da tega v preteklosti niso preučevali. »Prav je, da vsi razmišljamo o možnostih, ki so za Slovenijo in za Luko Koper najbolj optimalne,« je dejal in ocenil, da bo brez sodelovanja z zalednimi državami zagotovo obremenitev za davkoplačevalce. Zatrdil pa je, da v SMC podpore projektu ne pogojujejo z vstopom Madžarske.
Vodje koalicijskih strank in poslanskih skupin konkretno o vrednosti investicije, kot jo predvideva program, danes še niso želeli govoriti. Vlada bo o investicijskem programu odločala predvidoma prihodnji četrtek. Predvidoma bo projekt drugega tira stal 1,5 milijarde evrov.