ALKOHOL
Vozniki, pozor! Obeta se velika sprememba
Dovoljena meja alkohola za voznike se utegne znižati.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Agencija za varnost prometa (AVP) predlaga znižanje dovoljene meje alkohola za voznike, je za STA povedal direktor AVP Igor Velov. AVP predlaga znižanje dovoljene meje alkohola s sedanje meje 0,5 promila oziroma 0,24 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka na 0,2 promila oziroma 0,1 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. Agencija predlaga tudi, da policija vse, ki jim bodo namerili več kot 1,1 promila, pridrži in že njihovo udeležbo v prometu obravnava kot kaznivo dejanje. Predlagajo pa tudi obvezno pridržanje opitih voznikov. »Pri strožji obravnavi bo marsikdo premislil, ali bo tvegal, da bodo zjutraj v službo sporočili, da ga danes ne bo, ker spi na policiji.«
Z ministrstvom za infrastrukturo se o vsebini sicer še dogovarjajo. So pa na ministrstvu za STA potrdili, da so v pripravi tudi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola. Da so spremembe zakona pripravljene, je na seji DZ v odgovoru na poslansko vprašanje potrdila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Želi si, da bi o njem že ta teden razpravljali koalicijski partnerji na tedenskem sestanku. Med ključnimi spremembami, ki jih bo prinesel predlog, je poleg znižanja dovoljene vrednosti alkohola v krvi omenila tudi bistveno ostrejše sankcije za uporabo telefona med vožnjo in prilagoditev sekcijskega umirjanja hitrosti.
Več kot 10 odstotkov prebivalcev Slovenije ima težave z alkoholom, kažejo podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIZJ). »Žal se to kaže tudi v prometu. Ne moremo si več zatiskati oči, do alkohola v prometu moramo postati netolerantni,« je dodal Velov. Učinki akcij, ki vključujejo povečan nadzor nad prometom, kažejo, da ljudje ob večjem nadzoru spremenijo ravnanje. To potrjujejo tudi izsledki akcije Hitrost. Dobre učinke imajo pa predvsem akcije, ki trajajo vsaj 14 dni.
Z ministrstvom za infrastrukturo se o vsebini sicer še dogovarjajo. So pa na ministrstvu za STA potrdili, da so v pripravi tudi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola. Da so spremembe zakona pripravljene, je na seji DZ v odgovoru na poslansko vprašanje potrdila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Želi si, da bi o njem že ta teden razpravljali koalicijski partnerji na tedenskem sestanku. Med ključnimi spremembami, ki jih bo prinesel predlog, je poleg znižanja dovoljene vrednosti alkohola v krvi omenila tudi bistveno ostrejše sankcije za uporabo telefona med vožnjo in prilagoditev sekcijskega umirjanja hitrosti.
Pijani vozniki pogosto povzročijo prometne nesreče
Vozniki, ki vozijo z dovoljeno količino alkohola v krvi, pogosto povzročijo prometne nesreče, je pojasnil Velov. Med 2011 in 2017 so ti vozniki povzročili 22 odstotkov prometnih nesreč s smrtnim izidom. Vozniki z več kot 1,1 promila alkohola v krvi pa povzročijo kar 59 odstotkov smrtnih prometnih nesreč. Velov je poudaril, da že sedaj zakonodaja določa, da je dovoljeno do 0,5 promila, razen če voznik kaže znake zmanjšane prištevnosti, kar pa je težko dokazati.Več kot 10 odstotkov prebivalcev Slovenije ima težave z alkoholom, kažejo podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIZJ). »Žal se to kaže tudi v prometu. Ne moremo si več zatiskati oči, do alkohola v prometu moramo postati netolerantni,« je dodal Velov. Učinki akcij, ki vključujejo povečan nadzor nad prometom, kažejo, da ljudje ob večjem nadzoru spremenijo ravnanje. To potrjujejo tudi izsledki akcije Hitrost. Dobre učinke imajo pa predvsem akcije, ki trajajo vsaj 14 dni.