PODBOČJE
Vzeli so jim bankomat, zdaj še most (FOTO)
Zaradi zapore kup težav, zato jeza in razočaranje. Most, ki služi kot obvoz, je v še slabšem stanju.
Odpri galerijo
Kako pomemben je most, spoznamo takrat, ko ostanemo brez njega. To se je zgodilo na Brodu v Podbočju, kjer je nekdaj, pred več kot stoletjem in pol, ljudi prek Krke prevažal brod. Leta 1866 pa so postavili lesen most, ki je vpisan v register kulturne dediščine. Saj je bil večkrat obnovljen, a je zdaj tako dotrajan, da ga je inšpektor zaprl. Ljudje na obeh straneh Krke so obupani in jezni hkrati, med domačini je celo slišati, da se bodo organizirali in v protest zaprli kakšno prometnico v Krškem, občinskem središču, da bodo vsaj za kako uro ljudem pokazali, kako je, ko obstaneš pred zaporo.
Pri zaprtem mostu na Brodu v Podbočju srečamo Milana Colnerja iz Podbočja. Čaka hčerko in tri vnuke, ki pridejo iz sosednje vasi na drugi strani Krke, iz Malega Mraševega. Hčerka avto pusti na drugi strani, potem pa se peš odpravijo čez most, da jih Milan odpelje do šole in vrtca v Podbočju. Lahko pa bi se odpravili naokrog z avtom; ali skozi Kostanjevico ali Krško vas in naredili 10 in več dodatnih kilometrov. »Zanimivo, da so tisto dopoldne sredi avgusta cestarji še popravljali zgornjo vozno plast mostu, popoldne pa so ga morali zapreti. Saj je bil slabo vzdrževan in je že na pogled slab, ampak da je čez noč naenkrat tako slab, da ga je treba zapreti, tega pa ne razumemo,« je razmišljal Colner.
Zdaj, v času trgatve in opravil v zidanicah, je sploh hudo. Tisti, ki imajo vinograd, že vedo, koliko skrbi in dela zahteva nega mošta. »Namesto dveh naredim 10 kilometrov v eno stran, da pridem do vinograda. In tako vsaj dvakrat na dan,« pove ena od domačink z Broda.
»Most je v res slabem stanju, sploh nosilna konstrukcija, na kar smo direkcijo opozarjali že tri leta, a niso naredili nič, le zaprli so ga za ves promet. Tedensko sem v navezi z direkcijo, krajevna skupnost pa je dala pobudo, da bi most odprli vsaj za osebna vozila,« je povedal predsednik Krajevne skupnosti Podbočje Janez Barbič, razočaran, da ni nobenih projektov ne za obnovo ne za nov most. Da se bo kaj konkretnega premaknilo, lahko traja še precej časa. Sicer pa že starši, ki vozijo otroke v vrtec ali šolo, na mesec naredijo dodatnih 800 do 1000 kilometrov.
Da je državni most v slabem stanju, so direkcijo opozarjali tudi z občine Krško. »Zavedamo se, da je v izjemno slabem stanju, vendar popolna zapora ne more biti trajna rešitev. Najustreznejša dolgoročna rešitev bi gotovo bila izgradnja novega betonskega mostu, občina Krško pa je vsekakor z direkcijo pripravljena sodelovati pri projektu. Direkcijo RS smo zato pozvali, naj naredi vse, da uvede sprejemljivejše začasne ukrepe, ne pa popolne zapore, zaradi katere morajo krajani opraviti dodatnih deset kilometrov v eno stran. Most, ki služi kot obvoz, pa je v veliko slabšem stanju kot ta na Brodu. Pozvali smo jih, naj čim prej še enkrat temeljito pregledajo most in ga obnovijo do te mere, da bi ga bilo možno odpreti vsaj za promet osebnih vozil,« so nam odgovorili na občini Krško, kjer še nismo prejeli informacije, da bi ministrstvo za infrastrukturo odločilo o pritožbi, kljub temu da je od pritožbe preteklo že več kot mesec dni.
Namesto dveh naredim 10 kilometrov v eno stran, da pridem do vinograda. In tako vsaj dvakrat na dan.
»Most je zdaj zaprt mesec in pol, zaprli pa so ga brez kakršnega koli načrta za obnovo ali gradnjo novega. Takšno stanje lahko traja v nedogled. Ko bi ga odprli vsaj za osebna vozila,« je razočaran Uroš Kerin, gostilničar, ki vodi daleč naokoli znano gostilno Gadova peč. »To je katastrofa. Prej so se čez most vozili tovornjaki, težki tudi 25 ton in več, zdaj pa je v trenutku neprimeren za vsa vozila. Ko bi inšpektor vsaj opravil dodaten pregled in ocenil, ali bi bil prevozen vsaj za avtomobile,« ga dopolni mama Magda in opiše, kako poteka dan družine njene hčerke: zaradi službe v Krškem ter prevozov otrok zaradi zapore mostu vsak dan naredijo dodatnih 80 in več kilometrov.
Pri zaprtem mostu na Brodu v Podbočju srečamo Milana Colnerja iz Podbočja. Čaka hčerko in tri vnuke, ki pridejo iz sosednje vasi na drugi strani Krke, iz Malega Mraševega. Hčerka avto pusti na drugi strani, potem pa se peš odpravijo čez most, da jih Milan odpelje do šole in vrtca v Podbočju. Lahko pa bi se odpravili naokrog z avtom; ali skozi Kostanjevico ali Krško vas in naredili 10 in več dodatnih kilometrov. »Zanimivo, da so tisto dopoldne sredi avgusta cestarji še popravljali zgornjo vozno plast mostu, popoldne pa so ga morali zapreti. Saj je bil slabo vzdrževan in je že na pogled slab, ampak da je čez noč naenkrat tako slab, da ga je treba zapreti, tega pa ne razumemo,« je razmišljal Colner.
Okoli riti v žep
V Krajevni skupnosti Podbočje, ta šteje 1700 prebivalcev, skoraj ni gospodinjstva, ki ne bi bilo prizadeto zaradi zapore. Službe, polja, vinogradi, trgovina – eno je na eni strani Krke, drugo na drugi, in namesto čez most je treba zdaj okoli riti v žep. »V Malem Mraševem imamo kmetijo, 20 glav živine, in vsaj dvakrat na dan moramo tja. Peljemo se čez Kostanjevico, prav tako moram naokoli, ko grem v službo v Veliki Podlog. Zdaj grem še lahko s kolesom, ko pa bo vreme slabše, ne bo šlo,« je razlagal Roki Dolmovič in pripomnil, da so jim pred nekaj meseci v Podbočju vzeli tudi bankomat, menda je bilo premalo dvigov. Tudi če hočejo do denarja, morajo v Kostanjevico ali Krško.
Zanimivo, da je most, ki služi kot obvoz, v veliko slabšem stanju, kot je most na Brodu.
Zdaj, v času trgatve in opravil v zidanicah, je sploh hudo. Tisti, ki imajo vinograd, že vedo, koliko skrbi in dela zahteva nega mošta. »Namesto dveh naredim 10 kilometrov v eno stran, da pridem do vinograda. In tako vsaj dvakrat na dan,« pove ena od domačink z Broda.
»Most je v res slabem stanju, sploh nosilna konstrukcija, na kar smo direkcijo opozarjali že tri leta, a niso naredili nič, le zaprli so ga za ves promet. Tedensko sem v navezi z direkcijo, krajevna skupnost pa je dala pobudo, da bi most odprli vsaj za osebna vozila,« je povedal predsednik Krajevne skupnosti Podbočje Janez Barbič, razočaran, da ni nobenih projektov ne za obnovo ne za nov most. Da se bo kaj konkretnega premaknilo, lahko traja še precej časa. Sicer pa že starši, ki vozijo otroke v vrtec ali šolo, na mesec naredijo dodatnih 800 do 1000 kilometrov.
Direkcija se je pritožila
Na inšpektoratu za infrastrukturo so jasni: ker je inšpektor ugotovil, da na mostu obstajajo pogoji, da bi bila ogrožena varna uporaba mostu ali bi nastala škoda na njem, je z odločbo odredil začasno prepoved uporabe mostu, da se odvrne nevarnost ali prepreči škoda. S takšno odločitvijo se ne strinjajo niti na Direkciji RS za infrastrukturo, ki je lastnica mostu, zato so se pritožili na odločitev inšpektorata, a pritožba še ni rešena. »Za dolgoročno rešitev rehabilitacije obstoječega mostu čez reko Krko na Brodu v Podbočju so aktivnosti že v teku in sledijo predvidenemu planu. Na podlagi razpisa je bil že izbran projektant študije variant za rehabilitacijo mostu čez reko Krko,« so pojasnili na direkciji.
Da je državni most v slabem stanju, so direkcijo opozarjali tudi z občine Krško. »Zavedamo se, da je v izjemno slabem stanju, vendar popolna zapora ne more biti trajna rešitev. Najustreznejša dolgoročna rešitev bi gotovo bila izgradnja novega betonskega mostu, občina Krško pa je vsekakor z direkcijo pripravljena sodelovati pri projektu. Direkcijo RS smo zato pozvali, naj naredi vse, da uvede sprejemljivejše začasne ukrepe, ne pa popolne zapore, zaradi katere morajo krajani opraviti dodatnih deset kilometrov v eno stran. Most, ki služi kot obvoz, pa je v veliko slabšem stanju kot ta na Brodu. Pozvali smo jih, naj čim prej še enkrat temeljito pregledajo most in ga obnovijo do te mere, da bi ga bilo možno odpreti vsaj za promet osebnih vozil,« so nam odgovorili na občini Krško, kjer še nismo prejeli informacije, da bi ministrstvo za infrastrukturo odločilo o pritožbi, kljub temu da je od pritožbe preteklo že več kot mesec dni.