MAJA KRIŽMANČIČ/FLEXYTEAM
Z aplikacijo do službe ali kadrov
Aplikacija flexyteam istoimenskega slovenskega podjetja bo deloiskalcem in delodajalcem olajšala delo.
Odpri galerijo
Na začetku junija se je v trgovinah z mobilnimi aplikacijami google play in app store pojavila nova aplikacija flexyteam, ki nosi ime istoimenskega start-up podjetja. Gre za prvo slovensko specializirano mobilno aplikacijo za iskanje dela v turistično-gostinski panogi, ki na temelju personaliziranih oglasov hitro, enostavno in pregledno povezuje deloiskalce in delodajalce. Cilj aplikacije, ki je trenutno na voljo v slovenščini, angleščini in italijanščini, je spodbujati delodajalce k zagotavljanju čim boljših delovnih razmer, deloiskalce pa k čim boljšemu opravljanju dela.
Kakor pravi Maja Križmančič, direktorica in ustanoviteljica podjetja Flexyteam, je aplikacija plod timskega dela sodelavcev z različnih področij. Za deloiskalce je brezplačna, seveda se morajo registrirati, podjetja pa bodo za neomejeno uporabo in neomejeno število objav oglasov plačevala mesečno ali letno naročnino, ki bo odvisna od njihove velikosti in pogodbenega razmerja.
Gostinstvo in turizem je zelo široka panoga, kar je Maja Križmančič kljub 20 letom izkušenj najbolje spoznala, ko je začela pripravljati aplikacijo: »Notri smo zbrali več kot 400 različnih poklicev, pa smo na kakih 70 odstotkih. Govorimo o nišni aplikaciji, hkrati pa je to vzporedni svet, ki teče s svetom, v katerem živimo.«
»Turizem je panoga fleskibilnega dela. Povezana je s sezonami, povpraševanjem, vremenskimi razmerami in temu sledi dinamika v najemanju delovne sile. Glede na razpoložljive podatke lahko rečemo, da je te fleksibilne delovne sile od 30 do 40 odstotkov v organizaciji. Doslej so imeli veliko težav, če so hoteli spremljati vse oglase za delo. Naša pisarna v žepu veliko odtehta,« poudarja Križmančičeva.
»Lažje je tudi kadrovikom, ki delajo v večjih podjetjih in morajo zbrati večje število kadrov, preglednost na trgu dela pa je zelo slaba, zato je proces zaposlovanja dolgotrajen in tvegan. Mi z aplikacijo dolgoročno lajšamo te tegobe. Pomembno je tudi, kako zadržati tiste kadre, ki jih imamo, in tukaj so organizacije v Sloveniji še precej toge. Zato spodbujamo delodajalce, da ponudijo dobro ceno,« pravi Maja Križmančič. Po njenih besedah ne gre za aplikacijo za tiste, ki ponujajo delo za minimalno plačilo; pomagala bo tistim, ki že imajo urejeno delovno okolje in si želijo zagotoviti prednost pred drugimi. Deluje kot sito, skozi katero hitreje pridejo tisti, ki so boljši, bolj uveljavljeni in imajo boljše reference. S tem bodo prišli v ospredje. »Delodajalci imajo velike težave pri vzpostavljanju ravnovesja med obstoječimi in novimi zaposlenimi. Po eni strani bi morali biti privilegirani obstoječi zaposleni, po drugi morajo na trgu loviti nove kadre. V svetu se pozornost v gostinstvu in turizmu preusmerja z gosta na zaposlenega: če bomo imeli zadovoljnega zaposlenega, bodo zadovoljni tudi gostje.«
Beseda je nanesla tudi na razmere na trgu delovne sile v gostinsko-turističnem sektorju. »Poklic natakarja se je razvrednotil, izgubil je svoj namen. Gre v bistvu za strokovnjake v enogastronomiji, ljudi, ki ti svetujejo, kaj imajo najboljše v določenem trenutku, so osebe, ki bi morale gostu dajati občutek, da so v varnih rokah. To ni tako zelo težko: včasih se veliko doseže že z enim samim dodatnim izobraževanjem ali pogovorom. Težava pa je, da podjetja temu ne namenjajo dovolj časa. Kadra bo vedno primanjkovalo, a na koncu bodo najboljše kadre imeli tisti, ki bodo najbolje organizirani,« je prepričana direktorica in ustanoviteljica Flexyteama.
Za deloiskalce in delodajalce
Aplikacija flexyteam je namenjena različnim iskalcem dela, od dijakov do upokojencev, od iskalcev prve zaposlitve do tistih, ki se ozirajo za boljšimi priložnostmi. Vsebuje vse ključne informacije o delu, obvezen podatek je tudi plačilo, kar dodatno pospeši izbor ponudnikov dela. Vključena je tudi klepetalnica, ki omogoča hitrejšo komunikacijo, v koledarju pa ima deloiskalec zabeležena vsa sodelovanja in usposabljanja. Po koncu sodelovanja lahko deloiskalec in delodajelc ocenita sodelovanje in delovno izkušnjo, kar prispeva k večji preglednosti na trgu dela.Osebna izkaznica
Flexyteam, d. o. o., je bil ustanovljen leta 2018 za trženje izobraževanja in usposabljanja ter promocijskih aktivnosti, specializiranih za področje kadrov in poklicev v storitveni, prireditveni, gostinski, nastanitveni in turistični dejavnosti.
Od maja 2018 podjetje deluje pod okriljem Univerzitetnega inkubatorja Primorske v Kopru, od oktobra 2018 pa sodeluje v programu CAB (Crossborder Accelerator Bridge), ki ga omogoča program Interreg Italija-Slovenija.
Flexyteam, d. o. o., je bil ustanovljen leta 2018 za trženje izobraževanja in usposabljanja ter promocijskih aktivnosti, specializiranih za področje kadrov in poklicev v storitveni, prireditveni, gostinski, nastanitveni in turistični dejavnosti.
Od maja 2018 podjetje deluje pod okriljem Univerzitetnega inkubatorja Primorske v Kopru, od oktobra 2018 pa sodeluje v programu CAB (Crossborder Accelerator Bridge), ki ga omogoča program Interreg Italija-Slovenija.
Kakor pravi Maja Križmančič, direktorica in ustanoviteljica podjetja Flexyteam, je aplikacija plod timskega dela sodelavcev z različnih področij. Za deloiskalce je brezplačna, seveda se morajo registrirati, podjetja pa bodo za neomejeno uporabo in neomejeno število objav oglasov plačevala mesečno ali letno naročnino, ki bo odvisna od njihove velikosti in pogodbenega razmerja.
Kaj bi se dalo narediti?
»Ko sem se pred dvema letoma vrnila z dolgega potovanja, na katerem sem si po dvajsetih letih dela v turistično-gostinski dejavnosti vzela čas samo zase, sem se usmerila v delo v marketingu na področju kadrov. Povezala sem se z nekdanjo sodelavko Marinelo Veškovo, ki je po izobrazbi novinarka, delala je v marketingu, nekaj mesecev pred projektom pa je končala šolo za programiranje. Dobro sva se poznali, vedela je, kako razmišljam, tako da sva vedeli, da lahko stoodstotno računava druga na drugo, da če se bova nečesa lotili, bova to tudi izpeljali,« se spominja Maja Križmančič. Nekaj mesecev sta se pogovarjali in dogovarjali, nato pa sta prek znancev spoznali programerja Tadeja Kanižarja iz Trbovelj in tedaj je začela nastajati aplikacija. »Želja po nekem podpornem okolju je v meni rasla že vsa leta, ko sem delala v hotelirstvu, saj se v praksi hitro pokaže, kje so pomanjkljivosti in kaj bi se dalo narediti, da bi delo lažje steklo,« pravi.
400 različnih poklicev je že vključenih v aplikacijo flexyteam.
Gostinstvo in turizem je zelo široka panoga, kar je Maja Križmančič kljub 20 letom izkušenj najbolje spoznala, ko je začela pripravljati aplikacijo: »Notri smo zbrali več kot 400 različnih poklicev, pa smo na kakih 70 odstotkih. Govorimo o nišni aplikaciji, hkrati pa je to vzporedni svet, ki teče s svetom, v katerem živimo.«
Dve desetletji izkušenj
Maja Križmančič je začela delati že zelo zgodaj; v bistvu je že v srednji šoli delala v novogoriškem Hitu, kjer se je pozneje tudi zaposlila. Prva leta po osamosvojitvi so bila res zlata leta slovenskega gostinstva in turizma. In prva ekipa v Hitu je bila res fenomenalna, se spominja Maja. Tedaj pa se je začenjalo novo obdobje portoroškega turizma in ambicije so jo iz Šempetra pri Gorici leta 1997 povlekle na Obalo, kjer je v družbi Istrabenz turizem ostala vse do leta 2015. V ponos ji je, da je v tem času delala prav vse: od pomočnice natakarja do izvršne direktorice. »Turizem ni nekaj, kar se lahko naučiš v šoli in iz knjig, turizem je nekaj, kar moraš početi. Če začneš pri čistih osnovah, bolje razumeš ljudi, ki jih srečuješ na poti svoje rasti,« pravi Maja. Študirat je šla še na Dunaj, kjer je pred kratkim končala specializacijo v turizmu.Če bomo imeli zadovoljnega zaposlenega, bodo zadovoljni tudi gostje.
Če hočeš nekaj dobro narediti, moraš imeti dovolj časa, ne sme se ti muditi, poudarja Maja Križmančič. »Imeti moraš čas, da se pogovarjaš o idejah, da jih preizkusiš. A čeprav dobiš ogromno povratnih informacij, je največji test, ko greš na trg. Tedaj vidiš, ali si enostavno pred časom. Tedaj vidiš, ali so ljudje pripravljeni na spremembe, ali so pripravljeni uporabljati neko novo orodje,« pojasni.
Pozitivni odzivi
Odzivi na aplikacijo so pozitivni, zadovoljno pove Maja Križmančič. »Največ iskalcev dela pravi, da je super, ker lahko sproti spremljajo, kaj se dogaja na trgu; tudi če ne iščejo službe, spremljajo ponudbe. Pri podjetjih smo dosegli to, da takoj objavijo ponujeno plačo, s čimer trg postaja dosti bolj pregleden. Skrajšali smo postopek od potrebe do zaposlovanja do trenutka, ko se iskalec dela in delodajalec srečata in začneta pogovarjati. Včasih se to lahko zgodi že v pol ure. Ko je oglas objavljen na aplikaciji, vsi tisti, ki iščejo delo v izbranih kategorijah, prejmejo obvestilo na pametnem telefonu in se lahko odzovejo.»Turizem je panoga fleskibilnega dela. Povezana je s sezonami, povpraševanjem, vremenskimi razmerami in temu sledi dinamika v najemanju delovne sile. Glede na razpoložljive podatke lahko rečemo, da je te fleksibilne delovne sile od 30 do 40 odstotkov v organizaciji. Doslej so imeli veliko težav, če so hoteli spremljati vse oglase za delo. Naša pisarna v žepu veliko odtehta,« poudarja Križmančičeva.
Aplikacija je za deloiskalce brezplačna, podjetja pa bodo plačevala mesečno ali letno naročnino.
»Lažje je tudi kadrovikom, ki delajo v večjih podjetjih in morajo zbrati večje število kadrov, preglednost na trgu dela pa je zelo slaba, zato je proces zaposlovanja dolgotrajen in tvegan. Mi z aplikacijo dolgoročno lajšamo te tegobe. Pomembno je tudi, kako zadržati tiste kadre, ki jih imamo, in tukaj so organizacije v Sloveniji še precej toge. Zato spodbujamo delodajalce, da ponudijo dobro ceno,« pravi Maja Križmančič. Po njenih besedah ne gre za aplikacijo za tiste, ki ponujajo delo za minimalno plačilo; pomagala bo tistim, ki že imajo urejeno delovno okolje in si želijo zagotoviti prednost pred drugimi. Deluje kot sito, skozi katero hitreje pridejo tisti, ki so boljši, bolj uveljavljeni in imajo boljše reference. S tem bodo prišli v ospredje. »Delodajalci imajo velike težave pri vzpostavljanju ravnovesja med obstoječimi in novimi zaposlenimi. Po eni strani bi morali biti privilegirani obstoječi zaposleni, po drugi morajo na trgu loviti nove kadre. V svetu se pozornost v gostinstvu in turizmu preusmerja z gosta na zaposlenega: če bomo imeli zadovoljnega zaposlenega, bodo zadovoljni tudi gostje.«
Aplikacija je le začetek
»Trenutno smo zadovoljni s prisotnostjo na trgu, na vrsti pa je delo na področju marketinga; želimo sodelovati v vsemi izobraževalnimi institucijami in društvi na področju gostinstva in turizma v Sloveniji, imamo tudi podporo zavoda za zaposlovanje, komunikacijsko so nas podprli na Slovenski turistični organizaciji. Pred nami je veliko trdega dela,« pove Maja Križmančič. Pripravljajo novo spletno stran, ki bo zaživela septembra, in ki ne bo ponujala le aplikacije, ampak vrsto storitev, ki bodo deloiskalcev in delodajalcem olajšala življenje.Beseda je nanesla tudi na razmere na trgu delovne sile v gostinsko-turističnem sektorju. »Poklic natakarja se je razvrednotil, izgubil je svoj namen. Gre v bistvu za strokovnjake v enogastronomiji, ljudi, ki ti svetujejo, kaj imajo najboljše v določenem trenutku, so osebe, ki bi morale gostu dajati občutek, da so v varnih rokah. To ni tako zelo težko: včasih se veliko doseže že z enim samim dodatnim izobraževanjem ali pogovorom. Težava pa je, da podjetja temu ne namenjajo dovolj časa. Kadra bo vedno primanjkovalo, a na koncu bodo najboljše kadre imeli tisti, ki bodo najbolje organizirani,« je prepričana direktorica in ustanoviteljica Flexyteama.