RAZSTAVA
Z odpada pripeljal 93 let star avto
V Arbore-tumu Volčji Potok razstava starodobnikov in modna revija. Alojz Lenček svojega francoza obnavljal 2500 ur.
Odpri galerijo
VOLČJI POTOK – Mnogi ljubitelji starodobnih vozil so letos pogrešali tradicionalno mednarodno revijo veteranov na dveh in štirih kolesih. V Društvu starodobnih vozil Kamnik, ki prireja zares pravo predstavo 70 let in več starih vozil, so se namreč odločili, da bodo napeli vse sile za čim boljšo organizacijo dogodka v letu 2020. Ljubitelje starodobnikov jim je uspelo imenitno potolažiti s predstavitvijo oldtajmerjev z razstavo, ki so jo pripravili v Arboretumu Volčji Potok. Mineva 20 let, odkar so tega razglasili za kulturni spomenik državnega pomena, pred sto leti pa je bila postavljena njegova zasnova. Prav zato so se člani društva odločili ter tam predstavili svoja najstarejša in najlepša vozila.
»Med njimi je imel vsekakor posebno mesto drugi stoletnik, avtomobil ford T,« pravi predsednik Društva starodobnih vozil Kamnik Miroslav Vrhovnik. »Gre za eno najslavnejših vozil, saj se je z njim začela prava zgodovina avtomobilizma, prispeval je tudi k povečani mobilnosti. To je bilo namreč prvo vozilo, ki je bilo sestavljeno na tekočem traku, s tem pa cenejše in dostopnejše. Mi smo si ga lahko ogledali v obliki edinstvene replike, vozila, ki ga je mizar Marko Kveder v celoti izdelal iz lesa. Najpomembneje pa je, da smo se lahko pogovorili z avtorjem in izvedeli vse podrobnosti.«
Prisotne so pozdravili direktor Arboretuma Volčji Potok Aleš Ocepek, župan občine Kamnik Matej Slapar, predsednik Zveze starodobnih vozil Slovenije mag. Janko Uratnik, predsednik Zveze starodobnikov Hrvaške Antun Presečki, direktor Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik dr. Tomaž Simetinger ter predsednik DSV Kamnik Miroslav Vrhovnik.
Najstarejše vozilo je pripeljal Alojz Lenček iz Trzina, značilno modri donnet-zedel CI 6. »Avto je nastal leta 1926 in letos praznuje 93-letnico,« je povedal Lenček, imenitno napravljen v oblačila iz časa nastanka njegovega lepotca. Tudi njegova spremljevalka se je odločila za oblačila, ki se k avtomobilskemu veteranu še kako lepo podajo.
»K nam sem ga pripeljal s francoskega odpada pred dobrimi desetimi leti, kakih sedem let pa sem porabil za njegovo obnovo,« nadaljuje gospod Alojz. »Žal je tovarna teh avtomobilov leta 1933 propadla. Zanimivost: že leta 1926 je imel 12-voltno napeljavo. Motor ima prostornino 2120 kubičnih centimetrov, vendar samo 25 kW moči, dosegel pa je hitrost od 80 do 90 km/h. Ima štiri prestave, možnost vzvratne vožnje, starter, poleg tega pa tudi ročni vžig. Ima lesena kolesa, saj so originalna iz tistih časov zdržala. Poraba? Da, je precej žejen, popije približno od 15 do celo 20 litrov goriva. To se pozna tudi pri vožnji, saj se ogromno energije sprosti v toploto in je v avtu zelo vroče. Pozimi še nekako gre, poleti pa, saj veste …«
Lenček še pove, da je to v bistvu njegov konjiček, saj se rad ukvarja s starinami, tudi popravljanjem in restavriranjem pohištva. »Ali bi ga prodal? O tem sploh nisem razmišljal, saj je bilo v obnovo vloženih približno 2500 ur dela, ki niso nikamor vštete. Tudi o tem, koliko je vreden, bi težko govoril.«
»Med njimi je imel vsekakor posebno mesto drugi stoletnik, avtomobil ford T,« pravi predsednik Društva starodobnih vozil Kamnik Miroslav Vrhovnik. »Gre za eno najslavnejših vozil, saj se je z njim začela prava zgodovina avtomobilizma, prispeval je tudi k povečani mobilnosti. To je bilo namreč prvo vozilo, ki je bilo sestavljeno na tekočem traku, s tem pa cenejše in dostopnejše. Mi smo si ga lahko ogledali v obliki edinstvene replike, vozila, ki ga je mizar Marko Kveder v celoti izdelal iz lesa. Najpomembneje pa je, da smo se lahko pogovorili z avtorjem in izvedeli vse podrobnosti.«
Ljubitelj starih avtov in pohištva
Poleg forda T so razstavili še repliko vozila piccolo, letnik 1906, ter originalne donnet-zedel CI 6, letnik 1926, buick 5950, letnik 1927, packard, letnik 1937, in škodo popular 998, letnik 1938. Na ogled so bili še štirje mlajši starodobniki, in sicer ford tunderbird cabriolet, letnik 1957, volkswagen karmann ghia, letnik 1966, cadillac eldorado, letnik 1971, in lincoln continental mark IV, letnik 1972.Prisotne so pozdravili direktor Arboretuma Volčji Potok Aleš Ocepek, župan občine Kamnik Matej Slapar, predsednik Zveze starodobnih vozil Slovenije mag. Janko Uratnik, predsednik Zveze starodobnikov Hrvaške Antun Presečki, direktor Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik dr. Tomaž Simetinger ter predsednik DSV Kamnik Miroslav Vrhovnik.
Najstarejše vozilo je pripeljal Alojz Lenček iz Trzina, značilno modri donnet-zedel CI 6. »Avto je nastal leta 1926 in letos praznuje 93-letnico,« je povedal Lenček, imenitno napravljen v oblačila iz časa nastanka njegovega lepotca. Tudi njegova spremljevalka se je odločila za oblačila, ki se k avtomobilskemu veteranu še kako lepo podajo.
»K nam sem ga pripeljal s francoskega odpada pred dobrimi desetimi leti, kakih sedem let pa sem porabil za njegovo obnovo,« nadaljuje gospod Alojz. »Žal je tovarna teh avtomobilov leta 1933 propadla. Zanimivost: že leta 1926 je imel 12-voltno napeljavo. Motor ima prostornino 2120 kubičnih centimetrov, vendar samo 25 kW moči, dosegel pa je hitrost od 80 do 90 km/h. Ima štiri prestave, možnost vzvratne vožnje, starter, poleg tega pa tudi ročni vžig. Ima lesena kolesa, saj so originalna iz tistih časov zdržala. Poraba? Da, je precej žejen, popije približno od 15 do celo 20 litrov goriva. To se pozna tudi pri vožnji, saj se ogromno energije sprosti v toploto in je v avtu zelo vroče. Pozimi še nekako gre, poleti pa, saj veste …«
Lenček še pove, da je to v bistvu njegov konjiček, saj se rad ukvarja s starinami, tudi popravljanjem in restavriranjem pohištva. »Ali bi ga prodal? O tem sploh nisem razmišljal, saj je bilo v obnovo vloženih približno 2500 ur dela, ki niso nikamor vštete. Tudi o tem, koliko je vreden, bi težko govoril.«