IDRIJA IZBRANO
Za dobrodošlico geruš in oglarjev požirek
Podelili certifikate kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija. Nagradili tudi klekljarice.
Odpri galerijo
IDRIJA – V Idriji so minuli četrtek podelili certifikate kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija (Idrija izbrano) 12 rokodelskim izdelkom, 14 prehranskim izdelkom, štirim jedem, ponujenim na gostinski način, in turističnemu programu. Strokovna komisija je izrazila zadovoljstvo nad kakovostjo izdelkov, inovativnostjo prijaviteljev in ravnjo gostinske ponudbe na območju, ki spada pod Geopark Idrija.
»Leta 2018 smo na Centru za idrijsko dediščino v sodelovanju z lokalnimi ponudniki vzpostavili kolektivno blagovno znamko Geopark Idrija (Idrija izbrano),« so povedali ob podelitvi certifikatov. »Izhodiščni temi kolektivne blagovne znamke sta kulinarika ter domača in umetnostna obrt, zato so možnost pridobitve certifikata imeli naslednji produkti: rokodelski izdelki ter izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja, pridelki in prehranski izdelki, jedi in pijače, postrežene na gostinski način, prireditve oziroma dogodki s kulinarično noto, turistični programi in delavnice.«
Certifikat odličnosti Idrija izbrano pridobijo izdelki in storitve, ki ustrezajo visokim standardom kakovosti, vključujejo lokalno pridelane surovine in pripovedujejo o tradiciji, kulturi in načinu življenja ljudi, ki živijo na območju Unesca Globalnega Geoparka Idrija. Glavni namen kolektivne blagovne znamke je povečati prepoznavnost lokalnih izdelkov, povezati v blagovno verigo ponudnike različnih storitev, ustvariti dodano vrednost lokalnim produktom ter povečati vtis o visoki kakovosti pri potrošnikih.
Ekipa Centra za idrijsko dediščino je lani izvajala različne aktivnosti. V začetku leta so pripravili štiri informativna srečanja s predstavniki lokalnih ponudnikov, da bi jih vzpodbudili k oblikovanju in razvoju izdelkov za vključitev v kolektivno blagovno znamko. Srečanja so bila organizirana na različnih lokacijah (v Kanomlji, Črnem Vrhu, Idršku in Idriji), tako da so lahko ponudniki z različnih območij izbrali lokacijo, ki jim je bila najbližja. Predstavili so jim vse aktivnosti, primere dobrih praks in postopke za pridobitev certifikata za izdelke.
Oblikovali so delovno skupino, ki so jo sestavljali predstavniki lokalnih ponudnikov, strokovnjaki iz lokalnih institucij, ki skrbijo za ohranjanje dediščine, zaposleni na Centru za idrijsko dediščino in zunanji strokovnjaki za razvoj kolektivnih blagovnih znamk. Naloga delovne skupine je bila predvsem oblikovanje konstruktivnih predlogov in mnenj na pripravljene pravne podlage.
Zainteresirani ponudniki so se lahko udeležili treh tematskih delavnic, na katerih so predavali priznani strokovnjaki s področja kulinarike, etnologije in oblikovanja turističnih produktov. Predstavili so se tudi nekateri ponudniki, ki so s prisotnimi na delavnicah delili svoje poslovne zgodbe in izkušnje.
V poletnih in jesenskih mesecih so izpeljali štiri sklope individualnih svetovanj za zainteresirane ponudnike. Skupaj z oblikovalko so pregledali izdelke, embalažo in promocijsko gradivo ter se dogovorili za morebitne izboljšave ali dodelave.
V začetku julija je bil objavljen razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka kolektivne blagovne znamke. Tako so že 25. avgusta 2018 podelili prvi certifikat, ki ga je prejel praznik idrijskih žlikrofov. Strokovna komisija, ki ji je predsedoval Franc Jezeršek, je bila enotna, da prireditev ustreza vsem kriterijem za pridobitev pozitivnega mnenja.
Konec oktobra 2018 je potekalo ocenjevanje rokodelskih izdelkov, jedi, pijač in turističnega programa, ki so jih lokalni ponudniki prijavili na razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali dr. Tanja Lešnik Štuhec, prof. dr. Janez Bogataj, Franc Jezeršek in Cveto Koder, je v ocenjevanje prejela zanimiv nabor produktov.
Vzporedno je nastajala celostna grafična podoba znamke, ki bo poskrbela za enotno podobo ter za izboljšanje vidnosti in prepoznavnosti lokalnih produktov. Izdelala jo je dr. Jana Vilman Proje. Tanja Lešnik Štuhec je pripravila načrt trženja in promocije lokalnih produktov v Geoparku Idrija, poskrbela pa je tudi za vse pravilnike in druge pravne podlage.
Tudi leta 2019 bo ekipa Centra za idrijsko dediščino nadaljevala aktivnosti, ki bodo blagovno znamko okrepile in razširile. Znova bo izvedli razpis in ocenjevanje. Vse lanske aktivnosti so bile za lokalne ponudnike brezplačne. »Nastaja tudi nov Center za obiskovalce Geoparka Idrija, ki bo prostore dobil v nekdanji gostilni Nebesa. Pripravljamo bogato razstavo, na kateri bomo predstavili nastanek idrijskega območja, ki posredno narekuje tudi način življenja, zato bo del namenjen predstavitvi življenja v Geoparku s poudarkom na naravi in človeku. Odprtje načrtujemo maja 2019,« so sklenili v Centru za idrijsko dediščino.
»Leta 2018 smo na Centru za idrijsko dediščino v sodelovanju z lokalnimi ponudniki vzpostavili kolektivno blagovno znamko Geopark Idrija (Idrija izbrano),« so povedali ob podelitvi certifikatov. »Izhodiščni temi kolektivne blagovne znamke sta kulinarika ter domača in umetnostna obrt, zato so možnost pridobitve certifikata imeli naslednji produkti: rokodelski izdelki ter izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja, pridelki in prehranski izdelki, jedi in pijače, postrežene na gostinski način, prireditve oziroma dogodki s kulinarično noto, turistični programi in delavnice.«
Certifikat odličnosti Idrija izbrano pridobijo izdelki in storitve, ki ustrezajo visokim standardom kakovosti, vključujejo lokalno pridelane surovine in pripovedujejo o tradiciji, kulturi in načinu življenja ljudi, ki živijo na območju Unesca Globalnega Geoparka Idrija.
Certifikat odličnosti Idrija izbrano pridobijo izdelki in storitve, ki ustrezajo visokim standardom kakovosti, vključujejo lokalno pridelane surovine in pripovedujejo o tradiciji, kulturi in načinu življenja ljudi, ki živijo na območju Unesca Globalnega Geoparka Idrija. Glavni namen kolektivne blagovne znamke je povečati prepoznavnost lokalnih izdelkov, povezati v blagovno verigo ponudnike različnih storitev, ustvariti dodano vrednost lokalnim produktom ter povečati vtis o visoki kakovosti pri potrošnikih.
Ekipa Centra za idrijsko dediščino je lani izvajala različne aktivnosti. V začetku leta so pripravili štiri informativna srečanja s predstavniki lokalnih ponudnikov, da bi jih vzpodbudili k oblikovanju in razvoju izdelkov za vključitev v kolektivno blagovno znamko. Srečanja so bila organizirana na različnih lokacijah (v Kanomlji, Črnem Vrhu, Idršku in Idriji), tako da so lahko ponudniki z različnih območij izbrali lokacijo, ki jim je bila najbližja. Predstavili so jim vse aktivnosti, primere dobrih praks in postopke za pridobitev certifikata za izdelke.
Izhodiščni temi kolektivne blagovne znamke sta kulinarika ter domača in umetnostna obrt.
Oblikovali so delovno skupino, ki so jo sestavljali predstavniki lokalnih ponudnikov, strokovnjaki iz lokalnih institucij, ki skrbijo za ohranjanje dediščine, zaposleni na Centru za idrijsko dediščino in zunanji strokovnjaki za razvoj kolektivnih blagovnih znamk. Naloga delovne skupine je bila predvsem oblikovanje konstruktivnih predlogov in mnenj na pripravljene pravne podlage.
Zainteresirani ponudniki so se lahko udeležili treh tematskih delavnic, na katerih so predavali priznani strokovnjaki s področja kulinarike, etnologije in oblikovanja turističnih produktov. Predstavili so se tudi nekateri ponudniki, ki so s prisotnimi na delavnicah delili svoje poslovne zgodbe in izkušnje.
V poletnih in jesenskih mesecih so izpeljali štiri sklope individualnih svetovanj za zainteresirane ponudnike. Skupaj z oblikovalko so pregledali izdelke, embalažo in promocijsko gradivo ter se dogovorili za morebitne izboljšave ali dodelave.
V začetku julija je bil objavljen razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka kolektivne blagovne znamke. Tako so že 25. avgusta 2018 podelili prvi certifikat, ki ga je prejel praznik idrijskih žlikrofov. Strokovna komisija, ki ji je predsedoval Franc Jezeršek, je bila enotna, da prireditev ustreza vsem kriterijem za pridobitev pozitivnega mnenja.
Konec oktobra 2018 je potekalo ocenjevanje rokodelskih izdelkov, jedi, pijač in turističnega programa, ki so jih lokalni ponudniki prijavili na razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali dr. Tanja Lešnik Štuhec, prof. dr. Janez Bogataj, Franc Jezeršek in Cveto Koder, je v ocenjevanje prejela zanimiv nabor produktov.
25. avgusta 2018 so podelili prvi certifikat.
Vzporedno je nastajala celostna grafična podoba znamke, ki bo poskrbela za enotno podobo ter za izboljšanje vidnosti in prepoznavnosti lokalnih produktov. Izdelala jo je dr. Jana Vilman Proje. Tanja Lešnik Štuhec je pripravila načrt trženja in promocije lokalnih produktov v Geoparku Idrija, poskrbela pa je tudi za vse pravilnike in druge pravne podlage.
Tudi leta 2019 bo ekipa Centra za idrijsko dediščino nadaljevala aktivnosti, ki bodo blagovno znamko okrepile in razširile. Znova bo izvedli razpis in ocenjevanje. Vse lanske aktivnosti so bile za lokalne ponudnike brezplačne. »Nastaja tudi nov Center za obiskovalce Geoparka Idrija, ki bo prostore dobil v nekdanji gostilni Nebesa. Pripravljamo bogato razstavo, na kateri bomo predstavili nastanek idrijskega območja, ki posredno narekuje tudi način življenja, zato bo del namenjen predstavitvi življenja v Geoparku s poudarkom na naravi in človeku. Odprtje načrtujemo maja 2019,« so sklenili v Centru za idrijsko dediščino.