KORONAZGODBE IZ SLOVENIJE
Kot nagrada za cepljenje 14-dnevno letovanje
Strokovnjaki spodbujajo k cepljenju, saj je to po njihovem mnenju edina prava zaščita.
Odpri galerijo
Pisali smo o odločitvi dolenjskega podjetja, ki zaposlenim nudi 200 evrov nagrade, če prinesejo potrdilo o cepljenju proti covidu 19.
Nekateri bralci so nam tudi sporočili, da je tudi v njihovem podjetju nagrada bon za 50 evrov.
Vprašali smo v večjih podjetjih v Sloveniji, kako je pri njih. Iz Gorenja so nam sporočili takole: »Ob cepljenjih, ki jih organiziramo v podjetju, zaposlenim, ki se jih udeležijo, običajno razdelimo simbolične nagrade. Ob junijskem cepljenju v podjetju smo ob resnično množični udeležbi zaposlenim razdelili majice rokometnega kluba Gorenje Velenje, ki je prav takrat postal državni prvak. Denarnih nagrad ali dodatnega dopusta cepljenim ne dajemo.«
Krka ponuja letovanje: »Za zagotavljanje varnosti in zdravja v delovnem okolju smo v Krki uvedli sistem PCT. Sodelavce spodbujamo k cepljenju s kampanjo, ki predstavlja razloge za cepljenje in smo jo naslovili Zakaj se boš pa ti cepil?. Želimo namreč, da bi se ljudje zavedali pomena cepljenja in se izognili morebitnim okužbam. Da bi k odločitvi za cepljenje privabili še več sodelavcev, smo v kampanjo v preteklosti vključili tudi nagradno igro – štirje sodelavci so 14 dni brezplačno letovali v Krkinih termah v Strunjanu skupaj s še po tremi osebami (družinskimi člani).«
Iz Novartisa, čigar del je Lek, so nam sporočili, da o nagrajevanju za cepljenje ne razmišljajo, spodbujajo pa zaposlene k cepljenju tudi z izobraževanjem o pomembnosti cepljenja in varnosti cepiv. »V Novartisu se cepljenje sodelavcev zelo priporoča, saj verjamemo v znanost in učinkovitost cepiv in se zavedamo, da samo z zaščitnimi ukrepi ni mogoče zaustaviti epidemije virusa sars-cov-2. Tako tudi v Novartisu v Sloveniji sodelavce redno ozaveščamo o pomenu cepljenja, na eno od naših rednih virtualnih srečanj vseh zaposlenih smo povabili tudi prof. dr. Boruta Štruklja, ki nam je predstavil vsa znana dejstva o obstoječih cepivih in samem cepljenju. V maju smo bili v okviru Nacionalne strategije cepljenja proti covidu 19 kot prednostna skupina (farmacevtska industrija) pozvani k izkazu interesa za cepljenje naših sodelavcev. V ta namen smo vse sodelavce obvestili o možnosti cepljenja in jih povabili k prijavi. Prijava in odločitev sta bili seveda prostovoljna in individualna odločitev posameznika. Interes za cepljenje je izkazalo več kot 2.300 sodelavcev. Stopili smo v stik z ministrstvom za zdravje, ki nas je povezalo z ZD kot cepilnimi centri, ki so nato izvedli cepljenje za večino zainteresiranih sodelavcev.«
Iz NLB so sporočili: »V NLB, d. d, ves čas ravnamo zelo previdno: od doma tako še naprej dela polovica tistih, ki delajo na delovnih mestih, ki to omogočajo. V poslovnih prostorih dosledno upoštevamo ključne preventivne ukrepe, kot so nošenje zaščitnih mask, skrb za ustrezno higieno rok, ohranjanje distance itd. ter nasploh ravnamo odgovorno. V NLB si želimo čim večje precepljenosti, saj verjamemo, da nam bo to omogočilo hitrejšo vrnitev v 'normalnost' in nemoteno delo s strankami in sodelavci, gre pa za prostovoljno odločitev vsakega zaposlenega, zato veliko pozornosti namenjamo obveščanju in osveščanju zaposlenih o prednosti cepljenja, za nagrajevanje cepljenih, po katerem sprašujete, pa za zdaj odločitev še ni bila sprejeta.«
Iz Mercatorja pa: »V Mercatorju proučujemo vse možnosti, kako dodatno spodbuditi zaposlene k odgovornemu ravnanju do sebe in drugih tudi s cepljenjem.«
Petrol je odgovoril takole: »V Petrolu nimamo predvidenih nikakršnih nagrad za cepljene, prav tako ne razmišljamo, da bi nagrajevanje uvedli v prihodnje.«
Nekateri bralci so nam tudi sporočili, da je tudi v njihovem podjetju nagrada bon za 50 evrov.
Vprašali smo v večjih podjetjih v Sloveniji, kako je pri njih. Iz Gorenja so nam sporočili takole: »Ob cepljenjih, ki jih organiziramo v podjetju, zaposlenim, ki se jih udeležijo, običajno razdelimo simbolične nagrade. Ob junijskem cepljenju v podjetju smo ob resnično množični udeležbi zaposlenim razdelili majice rokometnega kluba Gorenje Velenje, ki je prav takrat postal državni prvak. Denarnih nagrad ali dodatnega dopusta cepljenim ne dajemo.«
Krka ponuja letovanje: »Za zagotavljanje varnosti in zdravja v delovnem okolju smo v Krki uvedli sistem PCT. Sodelavce spodbujamo k cepljenju s kampanjo, ki predstavlja razloge za cepljenje in smo jo naslovili Zakaj se boš pa ti cepil?. Želimo namreč, da bi se ljudje zavedali pomena cepljenja in se izognili morebitnim okužbam. Da bi k odločitvi za cepljenje privabili še več sodelavcev, smo v kampanjo v preteklosti vključili tudi nagradno igro – štirje sodelavci so 14 dni brezplačno letovali v Krkinih termah v Strunjanu skupaj s še po tremi osebami (družinskimi člani).«
Iz Novartisa, čigar del je Lek, so nam sporočili, da o nagrajevanju za cepljenje ne razmišljajo, spodbujajo pa zaposlene k cepljenju tudi z izobraževanjem o pomembnosti cepljenja in varnosti cepiv. »V Novartisu se cepljenje sodelavcev zelo priporoča, saj verjamemo v znanost in učinkovitost cepiv in se zavedamo, da samo z zaščitnimi ukrepi ni mogoče zaustaviti epidemije virusa sars-cov-2. Tako tudi v Novartisu v Sloveniji sodelavce redno ozaveščamo o pomenu cepljenja, na eno od naših rednih virtualnih srečanj vseh zaposlenih smo povabili tudi prof. dr. Boruta Štruklja, ki nam je predstavil vsa znana dejstva o obstoječih cepivih in samem cepljenju. V maju smo bili v okviru Nacionalne strategije cepljenja proti covidu 19 kot prednostna skupina (farmacevtska industrija) pozvani k izkazu interesa za cepljenje naših sodelavcev. V ta namen smo vse sodelavce obvestili o možnosti cepljenja in jih povabili k prijavi. Prijava in odločitev sta bili seveda prostovoljna in individualna odločitev posameznika. Interes za cepljenje je izkazalo več kot 2.300 sodelavcev. Stopili smo v stik z ministrstvom za zdravje, ki nas je povezalo z ZD kot cepilnimi centri, ki so nato izvedli cepljenje za večino zainteresiranih sodelavcev.«
Iz NLB so sporočili: »V NLB, d. d, ves čas ravnamo zelo previdno: od doma tako še naprej dela polovica tistih, ki delajo na delovnih mestih, ki to omogočajo. V poslovnih prostorih dosledno upoštevamo ključne preventivne ukrepe, kot so nošenje zaščitnih mask, skrb za ustrezno higieno rok, ohranjanje distance itd. ter nasploh ravnamo odgovorno. V NLB si želimo čim večje precepljenosti, saj verjamemo, da nam bo to omogočilo hitrejšo vrnitev v 'normalnost' in nemoteno delo s strankami in sodelavci, gre pa za prostovoljno odločitev vsakega zaposlenega, zato veliko pozornosti namenjamo obveščanju in osveščanju zaposlenih o prednosti cepljenja, za nagrajevanje cepljenih, po katerem sprašujete, pa za zdaj odločitev še ni bila sprejeta.«
Iz Mercatorja pa: »V Mercatorju proučujemo vse možnosti, kako dodatno spodbuditi zaposlene k odgovornemu ravnanju do sebe in drugih tudi s cepljenjem.«
Petrol je odgovoril takole: »V Petrolu nimamo predvidenih nikakršnih nagrad za cepljene, prav tako ne razmišljamo, da bi nagrajevanje uvedli v prihodnje.«