PROMETNI KOLAPS ZA NAVADNE SMRTNIKE
Za vipovce pravila ne veljajo
Večji del Gorenjske je v tem tednu en sam velik prometni zastoj. Tisoči so ostali ujeti v kolonah, mimo so švigali udeleženci foruma.
Odpri galerijo
KRANJ – Prvi septembrski teden si bo večina Gorenjk in Gorenjcev pa tudi vsi drugi, ki so se te dni mudili na tem koncu, dobro zapomnila. Promet od avtocestnega izvoza za Brnik mimo Kranja proti Bledu in vse do Jesenic ter predora Karavanke je bil v ponedeljek en sam velik zastoj. Na tisoče vozil je stalo v dolgih kolonah na avtocesti, obvoznih cestah in v središču gorenjske prestolnice.
V ponedeljek se je začela šola, v ponedeljek in torek je bil na Bledu strateški forum. Predvsem so prometnemu kolapsu botrovala obnovitvena dela na gorenjski avtocesti, od odcepov Kranj vzhod do Brezij, in pripravljalna dela zaradi sanacije viaduktov Podmežakla 1 in 2 od Lipc proti Hrušici.
Promet na gorenjski avtocesti od odcepa Kranj vzhod do Podtabora so zaradi preplastitve cestišča od Ljubljane proti Jesenicam uredili tako, da se vozniki pri izvozu Kranj vzhod razporedijo v dva vozna pasova, med katerima se ne da prehajati. Eden je namenjen izvozom z avtoceste, drugi samo tistim, ki se peljejo od Brezij naprej. Kdor torej v Kranju zgreši vozni pas, se z avtoceste ne more izključiti vse do priključka Brezje, kar je približno 14 kilometrov.
Zaradi tega je na prvi šolski dan nastal pravi prometni kolaps in nekateri so za pot, ki jo opravijo v nekaj minutah, potrebovali več ur. Promet je večkrat potekal po le enemu pasu, saj so se na drugem pogosto zagozdila okvarjena vozila ali vozila s predrto pnevmatiko in zaprla promet. Rep kolone je večkrat segal vse do počivališča Voklo, kar je skoraj 20 kilometrov daleč.
Poleg tega so bili nekateri vozniki tako predrzni, da so vozili kar skozi ograje delovne zapore in vzvratno, med čakanjem so hodili po avtocesti in ovirali promet.
Druga udeleženka v prometu pa je zapisala, da bi bilo prav, da imajo prednost samo tisti, ki so življenjsko ogroženi, in reševalna vozila, ne pa politiki: »Ko čakajo, naj gledajo naravo, okolico, naše ceste, in če jim ni kaj všeč, naj dajo cekine iz evropske vreče.«
V ponedeljek se je začela šola, v ponedeljek in torek je bil na Bledu strateški forum. Predvsem so prometnemu kolapsu botrovala obnovitvena dela na gorenjski avtocesti, od odcepov Kranj vzhod do Brezij, in pripravljalna dela zaradi sanacije viaduktov Podmežakla 1 in 2 od Lipc proti Hrušici.
20 km dolg zastoj nastane na gorenjski avtocesti zaradi ene same predrte pnevmatike.
Promet na gorenjski avtocesti od odcepa Kranj vzhod do Podtabora so zaradi preplastitve cestišča od Ljubljane proti Jesenicam uredili tako, da se vozniki pri izvozu Kranj vzhod razporedijo v dva vozna pasova, med katerima se ne da prehajati. Eden je namenjen izvozom z avtoceste, drugi samo tistim, ki se peljejo od Brezij naprej. Kdor torej v Kranju zgreši vozni pas, se z avtoceste ne more izključiti vse do priključka Brezje, kar je približno 14 kilometrov.
Zaradi tega je na prvi šolski dan nastal pravi prometni kolaps in nekateri so za pot, ki jo opravijo v nekaj minutah, potrebovali več ur. Promet je večkrat potekal po le enemu pasu, saj so se na drugem pogosto zagozdila okvarjena vozila ali vozila s predrto pnevmatiko in zaprla promet. Rep kolone je večkrat segal vse do počivališča Voklo, kar je skoraj 20 kilometrov daleč.
Poleg tega so bili nekateri vozniki tako predrzni, da so vozili kar skozi ograje delovne zapore in vzvratno, med čakanjem so hodili po avtocesti in ovirali promet.
Spet v teh kolonah nastradamo navadni smrtniki, državni pomembneži pa se v spremstvu spremljevalnih vozil lepo gladko peljejo mimo, in to v ogradi delovne zapore.
Pomembneži z Bleda kar čez gradbišče
Še bolj kot to, da je promet urejen tako, da okvara enega samega vozila povzroči neverjetno dolgo kolono, saj ni nobenega odstavnega pasu, bog ne daj, da bi se zgodila hujša nesreča, v kateri so pomembne sekunde, je voznike v zamašku razburilo dogajanje zaradi blejskega strateškega foruma. Medtem ko so tisoči stali v koloni, so se mimo njih – in to celo po voznih pasovih za ogradami delovne zapore – lepo vozili pomembneži s foruma.»Spet v teh kolonah nastradamo navadni smrtniki, neki državni pomembneži pa se v spremstvu spremljevalnih vozil lepo gladko peljejo mimo, in to v ogradi delovne zapore. Zakaj tile gospodiči ne morejo čakati v koloni kot mi, pa da vidijo, kako je stati eno uro,« je v komentarjih na facebook profilu PU Kranj zapisal eden od očividcev mimovoza udeležencev blejskega foruma.
Druga udeleženka v prometu pa je zapisala, da bi bilo prav, da imajo prednost samo tisti, ki so življenjsko ogroženi, in reševalna vozila, ne pa politiki: »Ko čakajo, naj gledajo naravo, okolico, naše ceste, in če jim ni kaj všeč, naj dajo cekine iz evropske vreče.«
A vendar tudi na naših cestah velja pravilo, da pravila ne veljajo za vse. Tako zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) v 101. členu določa, da voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja. Gre za vozila za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa, ki so za delo državnih organov strateškega pomena, še pravi zakon.