Za vsako podrto drevo zasadili tri nova (FOTO)
Zadnje čase po številnih občinah namenjajo vse več pozornosti urejanju kolesarskih poti, ki so odmaknjene od cestnega prometa. Konec marca so odprli še eno povezavo med Kamnikom in Godičem, kolesarjem pa so uredili tudi novo povezavo med Kamnikom in Ljubljano.
Regionalna povezava od Kamnika do Ljubljane je namenjena dnevni migraciji prebivalcev v službo in šolo v občinah Kamnik, Mengeš, Trzin in Ljubljana. Zagotavlja trajnostno mobilnost, saj pri načrtovanju v ospredju ni bilo prevozno sredstvo, ampak človek. Glavna cilja vzpostavitve regionalne kolesarske povezave sta z manj tranzitnega motornega prometa povečanje kakovosti življenja prebivalcev v omenjenih občinah ter spodbujanje ljudi k zdravemu življenjskemu slogu. Projekt je tudi primer dobre prakse sodelovanja med sosednjimi občinami.
Mnogim bo olajšala vsakdanjik
Povezava se začenja v občini Kamnik, v Podgorju oziroma na Duplici, in se vzporedno z regionalno cesto nadaljuje po Mengeškem polju vse do krožišča v Mengšu. V občini Mengeš poteka skozi središče mesta oziroma po Slovenski cesti do južnega krožišča, kjer zavije proti zahodu ter se nadaljuje skozi naselje Loka pri Mengšu proti Trzinu. V občini Trzin poteka po industrijski coni, kjer so v veliki meri izboljšali obstoječe kolesarske poti. Na koncu industrijske cone kolesarka povezava na obstoječem semaforiziranem križišču prečka Štajersko cesto in v nadaljevanju poteka po že obstoječi enostranski dvosmerni kolesarski stezi. Povezava se sklene v Mestni občini Ljubljana, in sicer na križišču Dunajske in Štajerske ceste, od koder poteka naprej že obstoječa kolesarska povezava čez Črnuče.
Na začetku leta 2020 je na območju občin Kamnik, Mengeš, Trzin in Mestne občine Ljubljana živelo 337.651 prebivalcev, od tega jih kar 11.000 dnevno potuje med omenjenimi občinami na delovno mesto, poleg tega so našteli 950 dijakov in 1400 študentov. Z vzpostavitvijo regionalne kolesarske povezave, ki povezuje najgosteje poseljene dele regije in največji migracijski center, se tako vzpostavlja priložnost za uporabo koles za vsakodnevna opravila in s tem uresničuje cilje trajnostne mobilnosti.
Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana je dolga 13,74 km in je sestavljena iz petih tipov površin, kolesarske poti v dolžini 4,87 km, steze v dolžini 2,15 km, pasu na vozišču v dolžini 3,36 km, površine na pločniku v dolžini 290 m in kolesarske površine na prometnih pasovih v dolžini 3,06 kilometra.
Ves čas ob Kamniški Bistrici
Kot rečeno, je občina Kamnik uredila tudi novo kolesarsko povezavo iz Kamnika do Godiča na severu občine, ki po večini poteka ob Kamniški Bistrici. Dobre tri kilometre dolga pot je makadamska in široka tri metre, speljali so jo tik ob reki. Večji del so je uredili na novo, tudi tam, kjer že poteka priljubljena sprehajalna pot, približno 750 m pa je speljanih po obstoječih prometnih površinah. Uredili so tudi pet manjših mostov. Makadamska kolesarska povezava med Kamnikom in Godičem je dolga 3,2 km, v nadaljevanju, torej od Godiča naprej, pa se bodo ljubitelji kolesarjenja lahko odpeljali proti Kamniški Bistrici, ki je tudi sicer priljubljeni cilj rekreativcev in športnikov.
»Kolesarska pot se začne v Mekinjah, pri mostu čez Kamniško Bistrico, kjer smo uredili varen prehod za pešce in kolesarje in jo navezali na Keršmančev park,« so povedali v uradu župana. »Po prečkanju regionalne ceste je kolesarska povezava urejena za nekdanjim objektom Zarja, v nadaljevanju pa se naveže na lokalno cesto do podjetja Helios. Pot se nadaljuje proti severu, ob ograji objekta Helios, kjer je zaradi prečkanja z Mlinščico zgrajen prvi od petih mostičkov. Povezava vseskozi poteka ob brežini Kamniške Bistrice, na odseku do Velikega jeza pa so zgrajeni še štirje mostički. Do gramoznice v Godiču se pot oddalji od reke in se dvigne na višjo rečno teraso, na križišču z lokalno cesto Mekinje–Godič pa zaključi.«
Ob gradnji kolesarske povezave med Kamnikom in Godičem so se izogibali podiranju dreves oziroma so jih podirali zgolj tam, kjer je bilo to res nujno. V sklopu izvedbe so za vsako podrto drevo zasadili tri nova in potrebno grmičevje. Povezava predstavlja nadaljevanje zelene osi ob Kamniški Bistrici v smeri proti izviru te 33 km dolge reke. V sklopu projekta je občina Kamnik uredila tudi učno pot, imenovano Kolesarčkova pot. Vključuje 12 urejenih točk, od tega 10 počivališč, ki so opremljena s klopmi in lesenimi igrali, ponekod so postavljena stojala za kolesa. Dve točki sta opremljeni z drugimi atraktivnimi elementi. Namen učne poti je, da se obiskovalci seznanijo z zanimivimi vsebinami o naravni, kulturni in drugi dediščini območja. Kolesarska pot bo nadaljevanje zelene osi ob Kamniški Bistrici, pravzaprav nadaljevanje projekta, h kateremu so občine Kamnik, Domžale in Dol pri Ljubljani pristopile že leta 1999.
Ob gradnji kolesarske povezave med Kamnikom in Godičem so se izogibali podiranju dreves.