Zaradi preplačanih računov od Telekoma, A1, Telemacha in T-2 zahtevajo 200 milijonov evrov
Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD) je zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov na telekomunikacijske operaterje naslovilo zunajsodne pozive k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen in povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov. Če rešitve po mirni poti ne bo, bodo vložili odškodninske tožbe.
Kot je poudaril predsednik združenja Kristjan Verbič, so se v zadnjih letih nanje obračali ogorčeni naročniki storitev telekomunikacijskih operaterjev, ki so jih zmotile enostranske spremembe naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in internet.
V VZMD so ob pregledu stanja ocenili, da slovenski telekomunikacijski operaterji Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T-2 vzpostavljajo nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki.
»V Telekomu Slovenije pri svojem poslovanju spoštujemo zakonodajo. Prepričani smo, da so očitki VZMD v celoti neutemeljeni,« so v največjem telekomunikacijskem podjetju v državi pojasnili za STA.
Da je napovedana tožba neutemeljena, so prepričani tudi v A1 Slovenija, kjer so ocenili še, da je tudi zavajajoča do potrošnikov. Tudi v tem podjetju so svoje argumente že posredovali VZMD.
V T-2, kjer kot edini od štirih telekomunikacijskih operaterjev še niso prejeli zunajsodnega poziva, so medtem zapisali, da so za zadevo izvedeli šele danes iz medijev. »Poziva s pojasnili ali z obrazložitvami vsebine morebitne odškodninske tožbe še nismo prejeli in z njo nismo seznanjeni, zato je tudi ne moremo komentirati,« so sklenili.
Domen Peperko iz Odvetniške pisarne Jereb je opozoril, da so si operaterji v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve. Operaterji se po njegovih besedah nepravilno sklicujejo na 129. člen zakona o elektronskih komunikacijah in so si kot edini pogoj za enostransko spreminjanje cen postavili, da morajo o spremembi naročnike obvestiti in jim v roku 30 dni omogočiti odstop od pogodbe brez odpovednega roka in brez plačila stroškov.
Pri enostranskem spreminjanju cen morata biti tako že v času sklenitve pogodb upoštevani obe merili, tako pravica do odstopa od pogodbe, ko pride do spremembe, kot jasna predstavite razlogov in metod za spreminjanje cen, je podčrtal odvetnik.
Kdo ima pravico do odškodnine?
Petra Jereb iz Odvetniške pisarne Jereb je pojasnila, da imajo pravico do odškodnine vsi naročniki na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo ter internet, ki so bili v zadnjih petih letih deležni zvišanja cen. Kot je povedala, se lahko pridružijo prejemu odškodnine, pri čemer pa ne bodo stranka v postopku, to bo VZMD. Stroškov zanje torej ne bo.