ENOSTRANSKO VIŠANJE CEN

Zaradi preplačanih računov od Telekoma, A1, Telemacha in T-2 zahtevajo 200 milijonov evrov

Vseslovensko združenje malih deležnikov zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov od telekomunikacijskih operaterjev zahteva povračilo domnevno preplačanih računov.
Fotografija: Vseslovensko združenje malih deležnikov od telekomunikacijskih operaterjev zahteva 200 milijonov evrov odškodnin. FOTO: Leon Vidic, Delo
Odpri galerijo
Vseslovensko združenje malih deležnikov od telekomunikacijskih operaterjev zahteva 200 milijonov evrov odškodnin. FOTO: Leon Vidic, Delo

Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD) je zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov na telekomunikacijske operaterje naslovilo zunajsodne pozive k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen in povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov. Če rešitve po mirni poti ne bo, bodo vložili odškodninske tožbe.

Kot je poudaril predsednik združenja Kristjan Verbič, so se v zadnjih letih nanje obračali ogorčeni naročniki storitev telekomunikacijskih operaterjev, ki so jih zmotile enostranske spremembe naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in internet.

Kristjan Verbič. FOTO: Leon Vidic, Delo 
Kristjan Verbič. FOTO: Leon Vidic, Delo 

V VZMD so ob pregledu stanja ocenili, da slovenski telekomunikacijski operaterji Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T-2 vzpostavljajo nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki.

Domen Peperko iz Odvetniške pisarne Jereb je opozoril, da so si operaterji v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve. Operaterji se po njegovih besedah nepravilno sklicujejo na 129. člen zakona o elektronskih komunikacijah in so si kot edini pogoj za enostransko spreminjanje cen postavili, da morajo o spremembi naročnike obvestiti in jim v roku 30 dni omogočiti odstop od pogodbe brez odpovednega roka in brez plačila stroškov.

Pri enostranskem spreminjanju cen morata biti tako že v času sklenitve pogodb upoštevani obe merili, tako pravica do odstopa od pogodbe, ko pride do spremembe, kot jasna predstavite razlogov in metod za spreminjanje cen, je podčrtal odvetnik. 

Kdo ima pravico do odškodnine? 

Petra Jereb iz Odvetniške pisarne Jereb je pojasnila, da imajo pravico do odškodnine vsi naročniki na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo ter internet, ki so bili v zadnjih petih letih deležni zvišanja cen. Kot je povedala, se lahko pridružijo prejemu odškodnine, pri čemer pa ne bodo stranka v postopku, to bo VZMD. Stroškov zanje torej ne bo.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije