Zdenka Grozde: Nekatera priporočila NIJZ niso življenjska
Izpostavlja denimo pravilo, da mora voznik nositi masko, čeprav je s trakovi ločen od potnikov.
Odpri galerijo
Danes se je ponovno zagnal javni promet. Veljajo številna nova pravila (katera, najdete na povezavi), nekatere med njimi bodo težko izvajali. Pogovarjali smo se z direktorico Javnega holdinga Ljubljana, kamor sodi tudi Ljubljanski potniški promet (LPP), Zdenko Grozde.
Poskrbeli bomo za varnost potnikov v največji možni meri, kar pomeni, da bodo uvedeni vsi možni ukrepi za zaščito. Za potnike bo med vožnjo obvezna uporaba zaščitnih mask. Potniki bodo na avtobus vstopali posamično, pri tem pa si obvezno razkužili roke z razkužilom, ki bo nameščeno na vhodu. Vstop na avtobus bo mogoč le pri drugih, izstop pa na tretjih oziroma četrtih vratih. Z vstopom na drugih vratih bomo preprečili stik potnikov in voznikov in tudi s tem dodatno ukrepali proti širjenju koronavirusa. Smeri vstopa in izstopa bosta posebno označeni na vseh avtobusih. Poleg tega bodo na avtobusih in postajališčih nameščena obvestila o pravilih, ki veljajo med vožnjo z avtobusom. Za zagotavljanje varnostne razdalje med potniki bodo na nekaterih sedežih nameščena obvestila, naj potniki na njih ne sedijo in s tem ohranjajo varnostno razdaljo.
To je seveda sprememba za potnike ob uporabi javnega prevoza, vendar podobni ukrepi veljajo tudi drugje in menim, da bodo potniki priporočila v glavnem sprejeli. Vse potnike pozivamo in jih bomo še naprej opozarjali, naj spoštujejo sprejete ukrepe, saj največ za svojo varnost in varnost drugih potnikov lahko naredi vsak sam.
Ali se vam zdijo navodila ob ponovnem odpiranju javnega potniškega prometa dovolj jasna in izvedljiva?
Priporočilo NIJZ, da bi morala biti razdalja med potniki 1,5 m, kar pomeni, da bi lahko bilo na avtobusu, ki sicer sprejme 155 potnikov, le 17 potnikov, ni življenjsko. Menim, da je to neizvedljivo. Voznik ne more potnikov šteti in ob zapolnitvi zadnjemu pred nosom zapreti vrat. Varnost potnikov bomo zagotavljali tako, da zasedenost avtobusa ne bo presegla 30–40 %, s čimer ocenjujemo, da je razdalja zadostna. Če bo ocenjeno, da je zasedenost večja, bomo dodajali avtobuse. Večje zasedenosti pa ne pričakujemo, saj šole in tudi druge organizacije ne delujejo kot v času pred epidemijo. Bomo pa situacijo ves čas spremljali. Smiselno ni niti 8-urno nošnje maske za voznika mestnega avtobusa, saj so na vseh avtobusih nameščeni opozorilni trakovi, ki preprečujejo stik potnikov z voznikom.
Bo kdo nadziral (denimo varnostniki, redar ali kaj podobnega) ali potniki opravljajo svoj del naložene naloge ob uporabljanju javnega potniškega prometa?
Predvsem pričakujemo od potnikov samih, da ukrepe upoštevajo in poskrbijo za svojo varnost in varnost sopotnikov. Če se bo po prvih dneh obratovanja pokazalo, da potniki ne upoštevajo navodil, bomo vsekakor ustrezno dopolnili izvajanje nadzora. Na kakšen način, pa bo odvisno od kršitev navodil.
Bo vozni red kaj bolj okrnjen ali mogoče okrepljen? Na katerih relacijah? Kaj ste pri tem upoštevali?
Ob ponovni uvedbi prevozov bo vozni red poleten, julijski. Začeli bomo s 115 avtobusi, in če se prvi dan izkaže, da to ne bo dovolj, bomo povečali število. najfrekventnejši liniji, to sta 1 in 6, bosta začeli v jutranji konici voziti z 12-minutnim intervalom, sledijo linije 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 14 in 20 s 15- oziroma 16-minutnim intervalom. Zunaj konice bosta liniji 1 in 6 vozili na 15 minut, sledijo linije 2, 3, 7, 9, 11, 14 in 20 s 17- do 21-minutnim intervalom. Spremljali bomo situacijo in število avtobusov ter vozni red sproti usklajevali s potrebami potnikov in navodili vlade.
Kakšen vpliv bo imela kriza na vaše poslovanje? Boste morali odpuščati, ste morebiti že odpuščali? Če ste, koliko oseb?
Epidemija bo med vsemi podjetji v skupini v največji meri vplivala na poslovanje javnega podjetja LPP zaradi odloka vlade o ustavitvi javnega prevoza in prekinitve izvajanja tehničnih pregledov. Zaradi tega je bilo 800 delavcev na čakanju na delo doma, za katere pa bo družba v celoti uveljavljala povrnitev nadomestil. Prepoved opravljanja javne službe pa povzroča tudi veliko likvidnostno težavo, saj družba nima likvidnih sredstev za plačilo zapadlih obveznosti.
Za družbi Energetika Ljubljana in Voka Snaga ocenjujemo, da ne bo bistvenega vpliva na izpad prihodkov, pri čemer pa se povečujejo neplačila uporabnikov oziroma se veča število uporabnikov, ki na družbi naslavljajo prošnje za podaljšanje roka plačila ali celo obročno plačilo.
Sprejeli smo odločitev, da za vse izdane in zapadle račune v obdobju 1. 3.–30. 6. 2020 ne bomo izdajali opominov in obračunavali zakonitih zamudnih obresti. S tem želimo vsaj nekoliko razbremeniti naše uporabnike.
Odpuščanj ne bo. Pričakujemo pa pomoč države tudi pri drugih posrednih stroških neobratovanja, ne le pri nadomestilu za stroške dela.
Kako bodo potniki občutili spremembe ob uporabi storitev LPP?
Poskrbeli bomo za varnost potnikov v največji možni meri, kar pomeni, da bodo uvedeni vsi možni ukrepi za zaščito. Za potnike bo med vožnjo obvezna uporaba zaščitnih mask. Potniki bodo na avtobus vstopali posamično, pri tem pa si obvezno razkužili roke z razkužilom, ki bo nameščeno na vhodu. Vstop na avtobus bo mogoč le pri drugih, izstop pa na tretjih oziroma četrtih vratih. Z vstopom na drugih vratih bomo preprečili stik potnikov in voznikov in tudi s tem dodatno ukrepali proti širjenju koronavirusa. Smeri vstopa in izstopa bosta posebno označeni na vseh avtobusih. Poleg tega bodo na avtobusih in postajališčih nameščena obvestila o pravilih, ki veljajo med vožnjo z avtobusom. Za zagotavljanje varnostne razdalje med potniki bodo na nekaterih sedežih nameščena obvestila, naj potniki na njih ne sedijo in s tem ohranjajo varnostno razdaljo.
To je seveda sprememba za potnike ob uporabi javnega prevoza, vendar podobni ukrepi veljajo tudi drugje in menim, da bodo potniki priporočila v glavnem sprejeli. Vse potnike pozivamo in jih bomo še naprej opozarjali, naj spoštujejo sprejete ukrepe, saj največ za svojo varnost in varnost drugih potnikov lahko naredi vsak sam.
Ali se vam zdijo navodila ob ponovnem odpiranju javnega potniškega prometa dovolj jasna in izvedljiva?
Priporočilo NIJZ, da bi morala biti razdalja med potniki 1,5 m, kar pomeni, da bi lahko bilo na avtobusu, ki sicer sprejme 155 potnikov, le 17 potnikov, ni življenjsko. Menim, da je to neizvedljivo. Voznik ne more potnikov šteti in ob zapolnitvi zadnjemu pred nosom zapreti vrat. Varnost potnikov bomo zagotavljali tako, da zasedenost avtobusa ne bo presegla 30–40 %, s čimer ocenjujemo, da je razdalja zadostna. Če bo ocenjeno, da je zasedenost večja, bomo dodajali avtobuse. Večje zasedenosti pa ne pričakujemo, saj šole in tudi druge organizacije ne delujejo kot v času pred epidemijo. Bomo pa situacijo ves čas spremljali. Smiselno ni niti 8-urno nošnje maske za voznika mestnega avtobusa, saj so na vseh avtobusih nameščeni opozorilni trakovi, ki preprečujejo stik potnikov z voznikom.
Bo kdo nadziral (denimo varnostniki, redar ali kaj podobnega) ali potniki opravljajo svoj del naložene naloge ob uporabljanju javnega potniškega prometa?
Predvsem pričakujemo od potnikov samih, da ukrepe upoštevajo in poskrbijo za svojo varnost in varnost sopotnikov. Če se bo po prvih dneh obratovanja pokazalo, da potniki ne upoštevajo navodil, bomo vsekakor ustrezno dopolnili izvajanje nadzora. Na kakšen način, pa bo odvisno od kršitev navodil.
Bo vozni red kaj bolj okrnjen ali mogoče okrepljen? Na katerih relacijah? Kaj ste pri tem upoštevali?
Ob ponovni uvedbi prevozov bo vozni red poleten, julijski. Začeli bomo s 115 avtobusi, in če se prvi dan izkaže, da to ne bo dovolj, bomo povečali število. najfrekventnejši liniji, to sta 1 in 6, bosta začeli v jutranji konici voziti z 12-minutnim intervalom, sledijo linije 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 14 in 20 s 15- oziroma 16-minutnim intervalom. Zunaj konice bosta liniji 1 in 6 vozili na 15 minut, sledijo linije 2, 3, 7, 9, 11, 14 in 20 s 17- do 21-minutnim intervalom. Spremljali bomo situacijo in število avtobusov ter vozni red sproti usklajevali s potrebami potnikov in navodili vlade.
Kakšen vpliv bo imela kriza na vaše poslovanje? Boste morali odpuščati, ste morebiti že odpuščali? Če ste, koliko oseb?
Epidemija bo med vsemi podjetji v skupini v največji meri vplivala na poslovanje javnega podjetja LPP zaradi odloka vlade o ustavitvi javnega prevoza in prekinitve izvajanja tehničnih pregledov. Zaradi tega je bilo 800 delavcev na čakanju na delo doma, za katere pa bo družba v celoti uveljavljala povrnitev nadomestil. Prepoved opravljanja javne službe pa povzroča tudi veliko likvidnostno težavo, saj družba nima likvidnih sredstev za plačilo zapadlih obveznosti.
Za družbi Energetika Ljubljana in Voka Snaga ocenjujemo, da ne bo bistvenega vpliva na izpad prihodkov, pri čemer pa se povečujejo neplačila uporabnikov oziroma se veča število uporabnikov, ki na družbi naslavljajo prošnje za podaljšanje roka plačila ali celo obročno plačilo.
Sprejeli smo odločitev, da za vse izdane in zapadle račune v obdobju 1. 3.–30. 6. 2020 ne bomo izdajali opominov in obračunavali zakonitih zamudnih obresti. S tem želimo vsaj nekoliko razbremeniti naše uporabnike.
Odpuščanj ne bo. Pričakujemo pa pomoč države tudi pri drugih posrednih stroških neobratovanja, ne le pri nadomestilu za stroške dela.