Znano, koliko ambulant za neopredeljene bo obratovalo v Ljubljani
V Zdravstvenem domu (ZD) Ljubljana se pripravljajo na vzpostavitev ambulant za neopredeljene. Sprva jih bodo odprli sedem v enotah Bežigrad, Center, Moste-Polje, Šiška in Vič-Rudnik. Za delo v ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe se je prijavilo 20 zdravnikov, ki so zaposleni v ZD Ljubljana, in 19 zdravnikov zunaj zavoda.
Kot so pri ZD Ljubljana zapisali v sporočilu za javnost, bodo ambulante v enotah začeli vzpostavljati, ko bodo urejene tehnične zahteve s strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS).
Prednostno se bodo v ambulantah v posamezni enoti opredeljevali tisti pacienti, ki so imeli izbranega osebnega zdravnika v tej enoti in imajo v njej tudi svojo zdravstveno dokumentacijo, so pojasnili. Urnike in druge informacije bodo objavili na spletni strani.
Sprva bo število ambulant omejeno
Glede na število kadra, ki je na razpolago za delo, sprva ne bodo mogli zagotoviti opredelitve vsem pacientom, ki so trenutno brez osebnega zdravnika, saj bodo lahko odprli omejeno število ambulant.
Ne glede na to pa bodo še vedno zdravstveno oskrbo zagotavljali vsem osebam, ki jo bodo potrebovali (tudi tistim, ki nimajo zdravnika več kot dve leti), in sicer v enotah, kjer so imeli osebnega zdravnika, torej v doslej že vzpostavljenih kroničnih, akutnih, administrativnih ambulantah in ambulantah za preveze ran.
Napotnice in recepte naročite pravočasno
Če bo ministrstvo za zdravje ugodilo njihovi pobudi, da se v ambulante za neopredeljene osebe lahko vključijo tudi upokojeni, sobni zdravniki, mlajši specializanti, zdravniki, zaposleni na ZZZS in Zavodu za pokojninsko zavarovanje, bodo svoje kronične in akutne ambulante preoblikovali v ambulante za neopredeljene zavarovane osebe, kot jih predvideva ministrstvo. V tem primeru se bodo pacienti lahko dodatno opredelili v ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe.
Vsem pacientom svetujejo, da recepte za kronično terapijo, napotnice za kontrolne preglede, naročilnice za medicinske pripomočke naročijo pravočasno (vsaj 10 dni pred iztekom), saj bodo administrativne storitve praviloma urejene v roku enega tedna od naročila.