PIVO IN VERA
Belgijski menihi bodo spet varili močno pivo
V požaru so rešili knjigo z receptom za pijačo. Pivo in religiozno življenje sta bili vedno povezani.
Odpri galerijo
Belgijski menihi iz opatije Grimbergen po več kot dvesto letih spet varijo pivo. Opatijo, katere emblem je feniks z latinskim motom Ardet nec consumitur (Požgani, toda ne uničeni), so leta 1795 francoske čete požgale in z njo vred pivovarno. A tradicije varjenja, ki sega vse v 12. stoletje, niso uničili, zdaj pa jo bodo po štirih letih skrbnega načrtovanja oživili, še več: pivovarno bodo znova zgradili v sklopu opatije v Grimbergnu, mestu severno od Bruslja.
Iz ognja jim je uspelo rešiti kakšnih tristo knjig, v katerih je bil zapisan recept za pivo, s pomočjo prostovoljcev pa so ga prevedli. In spravili v resničnost. A ker najverjetneje okus tistega piva ne bi bil všečen, so ga malce priredili. Ne nazadnje so tudi njihovi predniki stalno iskali izboljšave in recepturo priredili vsakih deset let.
»Dediščina je za nas pomembna, tradicija naših očetov, pivovarstvo, je bila vedno tu,« je dejal oče Karel Stautemas v začetku tedna, ko je mestni svet odobril njihove načrte. Povabili so novinarje in jim postregli s kozarčkom, prvo za prodajo naj bi luč sveta ugledalo prihodnje leto. »Varjenje piva in religiozno življenje sta bili vedno povezani, vedno sta korakali z roko v roki,« dodaja Karel, eden od 11 norbentincev, ki živijo v opatiji.
Norbentincem, ki nosijo popolnoma bele kute, pravijo tudi beli kanoniki. Po opravljenem tečaju v skandinavski šoli pivovarstva v Københavnu bo eden od petih zaposlenih v novi pivovarni. Marc-Antoine Sochon, strokovnjak iz Carlsberga in vodja projekta, je povedal, da bo pivovarna na leto izdelala 10.000 hektolitrov piva, njen cilj pa so predvsem omejene izdaje različic piva, ki ga komercialno že varijo pod imenom Grimbergen, tega bo le 60 hektolitrov. Pri pitju pa bo potrebna previdnost, pivo namreč vsebuje 10,8 odstotka alkohola.
Opatija, osnovana leta 1128, je s komercialnim pivovarstvom povezana od 50. let prejšnjega stoletja, ko je lokalna pivovarna Maes menihe prosila za dovoljenje za uporabo imena Grimbergen na svojem pivu. Proizvedejo kakšnih 1,5 milijona hektolitrov te znamke, Heinekenova podružnica Alken-Maes ga izdeluje in prodaja v Belgiji, Carlsberg pa ga vari za Francijo in druge trge. Opatija dobi tantieme.
Projekt, ki ga bo finančno podprl Carlsberg, se bo osredotočal na lokalno pridelane sestavine, menihi so tako na svojem vrtu že posadili hmelj. Držali se bodo pravil belgijskega redu trapist, ki vari istoimensko pivo: varijo ga znotraj zidov opatije, nadzorujejo varjenje, izkupiček od prodaje pa porabijo za vzdrževanje objekta in dobrodelne namene.
Iz ognja jim je uspelo rešiti kakšnih tristo knjig, v katerih je bil zapisan recept za pivo, s pomočjo prostovoljcev pa so ga prevedli. In spravili v resničnost. A ker najverjetneje okus tistega piva ne bi bil všečen, so ga malce priredili. Ne nazadnje so tudi njihovi predniki stalno iskali izboljšave in recepturo priredili vsakih deset let.
»Dediščina je za nas pomembna, tradicija naših očetov, pivovarstvo, je bila vedno tu,« je dejal oče Karel Stautemas v začetku tedna, ko je mestni svet odobril njihove načrte. Povabili so novinarje in jim postregli s kozarčkom, prvo za prodajo naj bi luč sveta ugledalo prihodnje leto. »Varjenje piva in religiozno življenje sta bili vedno povezani, vedno sta korakali z roko v roki,« dodaja Karel, eden od 11 norbentincev, ki živijo v opatiji.
Pivo so zvarili na podlagi receptov iz 18. stoletja.
Norbentincem, ki nosijo popolnoma bele kute, pravijo tudi beli kanoniki. Po opravljenem tečaju v skandinavski šoli pivovarstva v Københavnu bo eden od petih zaposlenih v novi pivovarni. Marc-Antoine Sochon, strokovnjak iz Carlsberga in vodja projekta, je povedal, da bo pivovarna na leto izdelala 10.000 hektolitrov piva, njen cilj pa so predvsem omejene izdaje različic piva, ki ga komercialno že varijo pod imenom Grimbergen, tega bo le 60 hektolitrov. Pri pitju pa bo potrebna previdnost, pivo namreč vsebuje 10,8 odstotka alkohola.
Opatija, osnovana leta 1128, je s komercialnim pivovarstvom povezana od 50. let prejšnjega stoletja, ko je lokalna pivovarna Maes menihe prosila za dovoljenje za uporabo imena Grimbergen na svojem pivu. Proizvedejo kakšnih 1,5 milijona hektolitrov te znamke, Heinekenova podružnica Alken-Maes ga izdeluje in prodaja v Belgiji, Carlsberg pa ga vari za Francijo in druge trge. Opatija dobi tantieme.
Grimbergen je nastal leta 1128, opatija je bila večkrat požgana, zato je njihov simbol feniks, moto pa Požgani, toda ne uničeni.
Projekt, ki ga bo finančno podprl Carlsberg, se bo osredotočal na lokalno pridelane sestavine, menihi so tako na svojem vrtu že posadili hmelj. Držali se bodo pravil belgijskega redu trapist, ki vari istoimensko pivo: varijo ga znotraj zidov opatije, nadzorujejo varjenje, izkupiček od prodaje pa porabijo za vzdrževanje objekta in dobrodelne namene.