PELJEŠAC

Bo Hrvaška po dveh neuspelih poskusih le povezana?

Do leta 2021 naj bi Hrvaška končno dobila neposredno cestno povezavo s skrajnim jugom države, ne da bi jo prekinila državna meja z BiH.
Fotografija: Most na Pelješac bo mojstrovina v več pogledih. FOTO: Pipenbaher consulting
Odpri galerijo
Most na Pelješac bo mojstrovina v več pogledih. FOTO: Pipenbaher consulting

STON – Hrvaško javno podjetje Hrvatske autoceste (Hac) in kitajski gradbeni konzorcij na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation bosta v ponedeljek v Stonu na polotoku Pelješac podpisala dokument o začetku gradnje mostu na drugi največji hrvaški polotok. Most, ki bo povezoval severni in skrajni jug Hrvaške, da bi se z njim izognili bosanski meji, bodo zgradili najpozneje do 30. julija 2021.

Gradili bodo Kitajci, projektiral je tudi Slovenec

Kitajski konzorcij bo gradnjo v okviru največjega hrvaškega infrastrukturnega projekta začel tri mesece po podpisu nekaj manj kot 277 milijonov evrov vredne pogodbe o gradnji mostu s Hacem. Poleg China Road and Bridge Corporationa so v konzorciju še podjetja CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering. Gradnja mostu na Pelješac bo prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU.

Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov in širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi. FOTO: Ponting/Pipenbaher Consulting Engineers
Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov in širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi. FOTO: Ponting/Pipenbaher Consulting Engineers

V prvih šestih mesecih ne gre pričakovati večjih gradbenih posegov, temveč bo kitajski konzorcij opravljal pripravljalna dela, kot so dodatne raziskave morskega dna, v katerem bodo postavili temelje za konstrukcijo mostu. V načrtu soavtorja mostu, slovenskega gradbeniškega inženirja Marjana Pipenbaherja, piše, da se bodo prvi nosilni oporniki mostu nad morsko gladino dvignili v 10 mesecih po začetku gradnje. Globina morja pod mostom je približno 28 metrov.

V tretje gre rado

Zagrebški časnik napoveduje, da bodo gradbinci iz Kitajske najprej zrušili dva podporna stebra, ki sta bila narejena na prejšnjih gradbiščih, na katerih je otvoritveni trak dvakrat slovesno prerezal nekdanji hrvaški premier Ivo Sanader v letih 2005 in 2007.

Vrednost aktualnega mostu je 420 milijonov evrov, EU pa bo iz kohezijskih skladov prispevala 85 odstotkov tega zneska. Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov ter širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.

Povezana bosta kraja Komarna in Brijesta

Gradnja cestne povezave Dalmacije bo potekala v treh fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu in na koncu obvoznico pri Stonu. Medtem poteka Hacev razpis za izvajalce druge faze projekta, do konca leta pa bo po napovedih sledil tudi razpis za sklepno fazo. Celotni projekt cestne povezave je ocenjen na več kot 526 milijonov evrov, končali naj bi ga leta 2022.

Več kot uro trajajočo vožnjo iz obmorskega mesta Komarna na celini in Brijesta na polotoku bo zdaj nadomestila štiripasovnica čez morje. Vir: Viamichelin.com. FOTO: A. S. H., Slovenske novice
Več kot uro trajajočo vožnjo iz obmorskega mesta Komarna na celini in Brijesta na polotoku bo zdaj nadomestila štiripasovnica čez morje. Vir: Viamichelin.com. FOTO: A. S. H., Slovenske novice

Bošnjaški član predsedstva ostaja osamljen pri nasprotovanju gradnji mostu

Gradnji mostu ostro nasprotuje bošnjaški član predsedstva BiH Bakir Izetbegović zaradi nerešenega spora o meji med Hrvaško in BiH. Meni, da bi BiH z mostom izgubila možnost dostopa do odprtega morja, a je ostal osamljen pri svojih zahtevah, da bi ustavili projekt, ker najvišji predstavniki srbskega in hrvaškega naroda v BiH v gradnji mostu na Pelješac ne vidijo nič spornega.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije