REKLAMNI SATELITI
Bodo vesolje onesnažile reklame?
Rusko podjetje bi v vesolje poslalo satelite, ki bi ustvarjali reklamne napise. Vlad Sitnikov je prepričan, da je takšno oglaševanje neogibna prihodnost.
Odpri galerijo
Rusko podjetje StartRocket je predstavilo načrte za izdelavo velikanskih oglasnih tabel, ki bi v orbiti krožile okoli Zemlje. Sestavljene bi bile iz vrste satelitov, velikih kot škatla z robčki, imenovanih CubeSats. Ti drobni sateliti bi leteli na višini 400–500 kilometrov nad Zemljo, uporabljali bi posebne odsevnike polmera devetih metrov. Z njimi bi lovili in odbijali sončno svetlobo in tako ustvarili velikanski zaslon. Reklamni napisi bi bili vidni le ponoči, a po vsem planetu. Prototip satelita je že izdelan, prva testiranja naj bi opravili prihodnje leto. »Vladajo nam dogodki in oglasi,« je povedal vodja projekta Vlad Sitnikov. »Ekonomija je kri naše družbe. Zabave in oglaševanje pa so srce. Živeli bomo v vesolju, človeštvo bo svojo kulturo poneslo v vesolje.«
Projekt pa ni prepričal vseh. Strokovnjaki so zgroženi, saj bi bilo zaradi takih reklam ovirano raziskovanje vesolja, odsluženi sateliti bi postali vesoljski odpadek in bi lahko ovirali zračni in vesoljski promet. »To je grožnja astronomskim raziskavam,« je prepričan astronom John Barentine. Nasprotovanje projektov Vlada ne zanima prav posebno, po njegovem je oglaševanje iz vesolja neizogibno: »Razvijamo novi medij, ko se je pojavila televizija, ni nihče maral reklam. Kaj če bo to prvi orbitalni medij?« Čeprav je njegova zamisel tehnično izvedljiva, bo projekt nedvomno naletel na uradniške ovire. Je pa misel, da bi izgubili pogled na nočno nebo, zelo odbijajoča.
Oglasi iz vesolja bi bili vidni zgolj ponoči.
Projekt pa ni prepričal vseh. Strokovnjaki so zgroženi, saj bi bilo zaradi takih reklam ovirano raziskovanje vesolja, odsluženi sateliti bi postali vesoljski odpadek in bi lahko ovirali zračni in vesoljski promet. »To je grožnja astronomskim raziskavam,« je prepričan astronom John Barentine. Nasprotovanje projektov Vlada ne zanima prav posebno, po njegovem je oglaševanje iz vesolja neizogibno: »Razvijamo novi medij, ko se je pojavila televizija, ni nihče maral reklam. Kaj če bo to prvi orbitalni medij?« Čeprav je njegova zamisel tehnično izvedljiva, bo projekt nedvomno naletel na uradniške ovire. Je pa misel, da bi izgubili pogled na nočno nebo, zelo odbijajoča.