MOJSTER SLIKANJA

Da Vincijeva skrita risba

Madona v votlini je bila prvotno začrtana drugače. Strokovnjaki odkrili sledove mojstrove izvirne risbe.
Fotografija: Ni znano, zakaj je da Vinci opustil izvirno kompozicijo.
Odpri galerijo
Ni znano, zakaj je da Vinci opustil izvirno kompozicijo.

LONDON – Že pred leti so med analizo znamenitega dela Leonarda da Vincija ugotovili, da je mojster spreminjal položaj Marijine podobe, domnevali so, pa da je spreminjal tudi druge figure. Zdaj so strokovnjaki pred odprtjem londonske razstave s sodobno tehnologijo odkrili podrisbo in ugotovili, da je bila prvotna slika Madona v votlini, katere sestrska različica krasi pariški Louvre, drugačna kot končna podoba: angel in Jezus sta bila prvotno postavljena višje, kodrasti angel pa se je oziral proti Jezuščku, in ne malemu Janezu Krstniku.

Odkrili so še odtise rok, najverjetneje enega od slikarjevih asistentov, lahko pa da je tudi sled samega Leonarda, ko je nanašal podlago na platno, ni pa znano, zakaj je renesančni velikan spremenil stvaritev in opustil začrtano kompozicijo. Kakor koli že, v londonski narodni galeriji so navdušeni nad odkritjem, ki se jim je sicer nasmihalo že vse od 2005, ko so odkrili le nekaj delcev opuščene risbe. Pravi zadetek v polno je torej tokratna najdba, in to tik pred jesensko razstavo, ki bo v središče postavila prav Madono v votlini. Ljubiteljem umetnosti obljubljajo pravi spektakel s predstavitvijo da Vincijevega ustvarjalnega procesa in z različnimi postavitvami mojstrovine, ki je bila sprva vključena v oltar kapele Bratovščine brezmadežnega spočetja v milanski cerkvi San Francesco Maggiore, potem pa jo je cerkev prodala Angliji. Razstavo bodo slovesno odprli 9. novembra, za javnost pa bo na ogled do 12. januarja prihodnje leto. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije