AVTOMOBILIZEM

Dacia Sandero presenetila Evropo: najbolje prodajan avto kljub SUV noriji

Modelski prvaki: Evropi kraljuje mala dacia, Ameriki Fordov orjak.
Fotografija: Dacia sandero je v Evropi uspešnejša, kot si je kdo upal napovedati. FOTO: Laurent Sanson/Panoramic/Reuters
Odpri galerijo
Dacia sandero je v Evropi uspešnejša, kot si je kdo upal napovedati. FOTO: Laurent Sanson/Panoramic/Reuters

Čeprav se morda zdi, da živimo v globaliziranem svetu, kjer si vsi kupujejo vse večje velike avtomobile, pa stvari le niso takšne. Pogled na nekatere modelske prvake kaže, da sem in tja še prevlada racionalnost. Znamka Dacia je navedla, da je bil njen sandero najbolje prodajani avtomobil v Evropi, zdaj so to potrdile tudi različne analitične družbe. Jato Dynamics ugotavlja, da je bil ta model lani ob opazni rasti prodaje na vrhu, z 268.000 kupci.

Ford F-150 je zelo velik in v Ameriki večni prodajni prvak. Seveda z velikim bencinskim motorjem. FOTO: Ford
Ford F-150 je zelo velik in v Ameriki večni prodajni prvak. Seveda z velikim bencinskim motorjem. FOTO: Ford

To je svojevrstna klofuta trditvam proizvajalcev, da ljudi zanimajo predvsem športni terenci. Ti so resda prodajna glavnina, a zlasti zato, ker jih trgovci veliko bolj agresivno ponujajo kot klasične modele, saj z njimi bolje zaslužijo. Po svoje to potrjujeta dobra prodaja volkswagna golfa in renaulta clia, še dveh klasičnih modelov. Clio je bil sicer lani najbolje prodajani avtomobil v Sloveniji. Tesla Y, ki je bila prva leta 2023, se je lani spustila na četrto mesto, njena prodaja se je zmanjšala za 17 odstotkov.

Evropa

Če se vrnemo k sanderu in Dacii, se velja spomniti časov njenega sodobnega nastanka pod Renaultom in takratnih posmehljivih namigov nemških medijev, da je morda bolje kupiti rabljen avtomobil kakega uveljavljenega proizvajalca. Dacia sandero je po ceni dostopna, pri nas se dobi že za 15 tisočakov. Dolga je dobre štiri metre, spada v razred majhnih avtomobilov. Morda gre njen uspeh vsaj deloma pripisati temu, da srednji sloj izgublja ekonomsko moč. Ali pa kdo noče plačati več za avtomobil, tudi če bi lahko. Po drugi strani je nenavadno, da se v vseh teh letih v Evropi nihče ni odločil posnemati Dacie.

Honda N-box, znova najbolj množično prodajani avtomobil na Japonskem, je eden od mini modelov, ki so posebna kategorija. FOTO: Honda
Honda N-box, znova najbolj množično prodajani avtomobil na Japonskem, je eden od mini modelov, ki so posebna kategorija. FOTO: Honda

Kitajska

Medtem ko je tesla Y v Evropi lani v prodaji izgubljala, pa je na Kitajskem postala najbolje prodajani model. Vemo, da delež električnih avtomobilov na tem največjem svetovnem trgu presega tistega v Evropi (28 odstotkov proti 13), a je za Teslo to vseeno uspeh. Okoli nje je namreč nešteto kitajskih tekmecev. S 480.000 prodanimi primerki je bila tesla Y lani prva (vir: China EV DataTracker), takoj za njo se je uvrstil BYD qin plus, bencinsko-električni priključni hibrid, ki ga je menda tesla po prodaji prehitela šele v zadnjih dneh leta. Med najbolje prodajanimi modeli je še več izdelkov skupine BYD, tudi povsem električni cenovno ugodni seagull.

Japonska

Precej trezno na avtomobile že od nekdaj gledajo na Japonskem. Ampak ne v smislu, da drvijo k električnim, nasprotno, ti imajo tam komaj nekaj odstotkov trga. Njihova racionalnost se kaže v kategoriji keidoša (krajše kei, v prevodu bi rekli lahka vozila), to so modeli, dolgi največ 3,4 metra, s prostornino motorja največ 660 kubičnih centimetrov in največjo močjo 47 kW. Davčna obveznost zanje je manjša. V ponudbi jih imajo vse japonske znamke.

Lani so jih prodali 1,2 milijona, kar je bila približno tretjina vse prodaje. Najbolje prodajan je bil v tej kategoriji lani znova model honda N-box, imel je 206.000 kupcev in bil tretje leto zapored najpogostejši novi avtomobil na Japonskem. Med običajnimi modeli je bila sicer s 166.000 primerki prva toyota corolla (k njej štejejo tudi corollo cross), ki je za las prehitela toyoto yaris.

Električna tesla Y (na fotografiji ravno prenovljena izvedba) v Evropi ni več v prodajnem vrhu, je pa zato na Kitajskem. FOTO: Tesla
Električna tesla Y (na fotografiji ravno prenovljena izvedba) v Evropi ni več v prodajnem vrhu, je pa zato na Kitajskem. FOTO: Tesla

Amerika

Za konec še povsem na drugo stran, tako sveta kot avtomobilskega okusa – v ZDA. Tam je večni zmagovalec ford F-150, veliki poltovornjak (odvisno od izvedbe je dolg najmanj pet ali skoraj šest metrov) z osem- ali šestvaljnim bencinskim motorjem, veliko konjenico in prav takšno porabo. Lani so po podatkih revije Car and Driver prodali 732.000 primerkov (nekaj manj kot predlani), od leta 1977, ko je prišel na trg, 33 milijonov, 43 let je že najbolje prodajani model sploh. Na drugem mestu je še en orjaški suv, chevrolet silverado, a z nekaj več kot pol milijona kupcev precej zaostaja. Tretja je ameriška izvedba bolj kompaktnega modela suv toyote RAV 4, na četrtem pa vendarle električni tekmec – tesla Y. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije

Spletna mesta Dela d.o.o. uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh?


Potrjujem vse Sprejmem nujne Več informacij