LAŽNA REŠITEV?

Dvomi šefa BMW

Oliver Zipse se sprašuje, ali bo sintetično gorivo res izjema ali le lažna rešitev.
Fotografija: »Šteje vsaka tona CO2, ki jo lahko prihranimo že danes, ne šele v prihodnosti,« pravi šef BMW Oliver Zipse.  FOTO: Bob Strong, Reuters
Odpri galerijo
»Šteje vsaka tona CO2, ki jo lahko prihranimo že danes, ne šele v prihodnosti,« pravi šef BMW Oliver Zipse.  FOTO: Bob Strong, Reuters

Znano je, da je Evropska unija že pred časom sprejela odločitev, da se bodo od leta 2035 v EU lahko prodajali le še električni avtomobili. Na vztrajanje Nemčije bo dopuščena izjema, da se bodo lahko prodajali tudi še avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem, če bodo delovali na sintetično gorivo. V nasprotju s prepričanjem nekaterih v nemški avtomobilski industriji je v prvem nastopu po ponovni izvolitvi to stališče zavzela tudi predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen.

S tem pa očitno ni zadovoljen prvi mož BMW Oliver Zipse, ki je pred kratkim dejal, »da obstaja veliko indicev, da si Evropska komisija prizadeva za lažno rešitev, v kateri se prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem ublaži zgolj z navideznim odprtjem za sintetična goriva, a če se potem ne bo naredilo nič za pospešitev njihove uporabe, bi to bila namerna uvedba prepovedi skozi zadnja vrata«. Dodal je, da šteje vsaka tona CO2, ki jo lahko prihranimo že danes, ne šele v prihodnosti. Mislil je na spodbujanje goriv z nizko vsebnostjo ogljikovega dioksida, kot je E25 za bencinske motorje (75 odstotkov bencina in 25 odstotkov etanola) ali HVO100 za dizelske motorje (pretežno iz odpadnega olja ali drugih maščobnih ostankov pri proizvodnji hrane in iz restavracij).

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije