Električni terenec z veliko tehnologije in nekaj pomanjkljivostmi
Skandinavski, pardon, kitajski urbani mestni terenec je na svetovnem trgu sicer že od lanskega poletja, zato težko rečemo, da gre za nov avtomobil.
Zakaj kitajski terenec kljub švedski blagovni znamki? Preprosto zato, ker ga izdelujejo na Kitajskem in si deli Geelyjevo platformo SEA z modeloma zeekr X in smart #1.
Preveč digitalizacije
Kričeče rumena, v katero je bil odet testni volvo in spada med doplačljivo dodatno opremo, ga vsekakor naredi opaznega tako na cesti kot na parkirišču. Notranjost je po drugi strani skandinavsko minimalistično zasnovana.
Namesto instrumentne plošče pred voznikom je tu sredinsko postavljena »tablica«, tako za upravljanje večine funkcij avtomobila kot prikazovanje hitrosti vožnje in drugih koristnih podatkov. Sam bi si želel, da bi Volvovi inženirji vseeno vgradili še prikazovalnik ključnih podatkov pred voznika – in nekaj stikal za glavne funkcije, kot je upravljanje radia in klimatske naprave.
Volvo EX30 single motor extended range ultra
Volvo EX30 single motor extended range ultra
Zastopnik: VCAG
Cena: 51.752 evrov (testni 55.363 evrov)
Euro NCAP: *****
Ohranili so namreč bore malo klasičnih stikal. Na strop so poleg stikal, občutljivih za dotik, za vklop bralnih luči umestili še stikala za varnostne utripalke in ogrevanje vetrobranskega stekla ter za klic v sili. Z levo obvolansko ročico krmilimo smernike, dolge žaromete in brisalce, desna ročica pa je namenjena upravljanju samodejnega menjalnika in vklopu aktivnega tempomata.
Odpira se na dotik
Dodatna za dotik občutljiva stikala so še na volanu – z levim segmentom krmilimo tempomat in z desnim radio. Za vse druge nastavitve moramo tapkati po sredinski tablici. Celo za odpiranje neosvetljenega predala, ki je nameščen pod tablico, moramo pritisniti na ikono.
Za vstop v avtomobil lahko uporabimo pametni ključ v obliki škatlice brez stikal ali pa posebno plastično kartico, ki jo prislonimo na označeno mesto na B-stebričku. O klasičnem ključu, ki bi prišel prav v primeru, da elektrika zataji, ni ne duha ne sluha.
Živahni avtomobil
Testni EX30 je imel vgrajen zmogljivejši pogonski akumulator iz spojine niklja, mangana in kobalta, ki zmore 69 kWh. To po meritvi WLTP zadošča za 480 kilometrov dosega. V praksi in zimskih razmerah lahko govorimo o dobrih 100 kilometrov manjšem dosegu – potovalni računalnik nam je na testu izmeril povprečno porabo 21,6 kWh/100 km.
Računalnik klimatske naprave bi lahko poskrbel za toplejšo kabino.
Elektromotor, ki žene zadnjo pogonsko os, zmore 200 kW moči, zaradi katere je avtomobil zelo živahen. Seveda nas preveč živahnosti na mokrem ali zasneženem asfaltu lahko preseneti z odnašanjem (zadka) vozila in hitrim posegom asistenčnih sistemov za stabilnost vozila. Nestabilnost smo opazili tudi pri majhni hitrosti, ko smo zavijali v križišču. Zato bi bil razmislek o različici s štirikolesnim pogonom povsem umesten. Največja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h.
Med vožnjo se je za koristnega izkazal prilagodljivi tempomat s podporo krmiljenju avtomobila. To še posebno prav pride med vožnjo po avtocesti, tudi v zastojih. Navigacijski sistem uporablja Googlove zemljevide in ga lahko povežemo s svojim Googlovim računom za še bolj osebno izkušnjo.
Ko vnesemo želeno destinacijo v zemljevid, nam ta prikaže tudi podatek, koliko odstotkov električne energije bo preostalo na cilju. Za hip pokaže tudi informacijo, koliko elektrike bo na voljo, če bi se vrnili na izhodiščno točko, pri čemer so ocene preostale energije uporabno točne.
Hladna notranjost
Avtomobil je homologiran za pet oseb, toda če sta voznik in sovoznik višje rasti, bodo potniki na zadnji klopi sedeli bolj utesnjeno. Prtljažnik meri 318 litrov, z zloženim naslonjalom zadnje klopi, deljivim v razmerju 40: 60, pa 904 litre. Dodatnih sedem litrov sprejme prostor pod »motornim« pokrovom.
Še nekaj nas je med vožnjo zmotilo: občutno hladna notranjost vozila v zimskih dneh kljub nastavljenim 22 stopinjam Celzija in toplotni črpalki. Vklop ogrevanja sedeža to težavo delno odpravi, a vseeno bi si želeli, da bi računalnik klimatske naprave poskrbel za toplejšo kabino. Tudi dejstvo, da je »stikalo« za odmrzovanje zadnjega stekla skrito v menijih, ni najboljša popotnica.