NEVARNOST ŠRAPNELOV
Ford zaradi zračnih blazin odpoklical vozila
Gre za kar tri milijone vozil.
Odpri galerijo
Ameriški avtomobilski proizvajalec Ford Motor bo moral zaradi problematičnih zračnih blazin japonskega proizvajalca Takata na popravilo vpoklicati okoli tri milijone vozil v ZDA. Ameriška agencija za varnost prometa NHTSA je enako nalogo naložila tudi podjetju Mazda Motor, a le za okoli 5800 avtomobilov. Ford mora vpoklicati vozila, proizvedena v letih od 2006 do 2011, med drugim modele ranger in fusion. Mazdina vozila pa so bila v avtomobilske salone poslana med letoma 2006 in 2012.
Japonska Takata je svoje zračne blazine polnila z nestanovitnim amonijevim nitratom. Ta naj bi v primeru prometne nesreče povzročil manjšo eksplozijo, s čimer bi se napihnila zračna blazina. A ta snov lahko, če je bila izpostavljena vročini in vlagi, eksplodira s preveliko silo, tako da lahko raznese kovinsko posodo in v voznika in potnike pošlje nevarne šrapnele.
Ford in Mazda sta sicer trdila, da so njuna vozila opremljena tudi s kemikalijami za odvajanje odvečne vlage, zato so varna. A se NHTSA z njima ni strinjal in je odredil odpoklic. Proizvajalca morata načrt vpoklicev pripraviti in regulatorju predložiti v 30 dneh.
Zaradi spornih zračnih blazin je v ZDA umrlo 18 ljudi, še 400 jih je bilo poškodovanih. Doslej je že kakih 20 avtomobilskih proizvajalcev moralo popraviti na milijone vozil. Novembra lani je denimo General Motors v delavnice vpoklical 5,9 milijona vozil v ZDA, potem ko je NHTSA zavrnil njegovo prošnjo, da bi bili iz odpoklica izvzeti mestni terenci in nekateri kombiji.
Japonska Takata je svoje zračne blazine polnila z nestanovitnim amonijevim nitratom. Ta naj bi v primeru prometne nesreče povzročil manjšo eksplozijo, s čimer bi se napihnila zračna blazina. A ta snov lahko, če je bila izpostavljena vročini in vlagi, eksplodira s preveliko silo, tako da lahko raznese kovinsko posodo in v voznika in potnike pošlje nevarne šrapnele.
Ford in Mazda sta sicer trdila, da so njuna vozila opremljena tudi s kemikalijami za odvajanje odvečne vlage, zato so varna. A se NHTSA z njima ni strinjal in je odredil odpoklic. Proizvajalca morata načrt vpoklicev pripraviti in regulatorju predložiti v 30 dneh.
Zaradi spornih zračnih blazin je v ZDA umrlo 18 ljudi, še 400 jih je bilo poškodovanih. Doslej je že kakih 20 avtomobilskih proizvajalcev moralo popraviti na milijone vozil. Novembra lani je denimo General Motors v delavnice vpoklical 5,9 milijona vozil v ZDA, potem ko je NHTSA zavrnil njegovo prošnjo, da bi bili iz odpoklica izvzeti mestni terenci in nekateri kombiji.