Kaj bi morali videti v Ženevi, pa nismo (FOTO)
Čeprav je bil ženevski avtosalon odpovedan, so proizvajalci avtomobilov predstavili svoje najnovejše in najdrznejše stvaritve.
Odpri galerijo
Prejšnji teden bi se moral v Ženevi začeti eden najpomembnejših avtosalonov in trajal bi do te nedelje, a je bil odpovedan, ker je švicarska zvezna vlada zaradi nevarnosti širjenja koronavirusa prepovedala vse večje javne dogodke. Ženevski avtosalon ni največji na svetu, je pa zagotovo eden najelitnejših in proizvajalci na njem vsako leto radi pokažejo svoje najboljše avtomobile in najdrznejše koncepte. A čeprav je bil odpovedan, je industrija predstavila svoje novosti.
Ljubitelji porschejev so bili zagotovo razočarani, ker niso mogli v živo videti nove zverinske devetstoenajstke. Porsche 911 turbo S se ponaša z 3,8-litrskim prisilno polnjenim bokserskim šestvaljnikom, ki razvije krepkih 640 KM in 800 Nm navora.
Bentley je v Ženevi nameraval pokazati dva nova kabrioleta: mulliner bacalar in continental GT mulliner. Bacalar je šele drugi Bentleyjev dvosed po letu 1930. Izdelanih bo le ducat teh 650-konjskih lepotcev, vsak pa bo stal čez milijon evrov. Kabrioletni continental GT morda ni videti radikalno drugače od standardnega modela, a hudič se skriva v podrobnostih: usnje v notranjosti ima kar 400.000 šivov, uro pa so jim izdelali pri švicarskem Breitlingu.
Tudi Fiat je pokazal novo petstotico, ta ohranja ovalno obliko, prinaša pa sodobne detajle. Fiat 500e poganja elektromotor z dosegom 320 kilometrov po standardu WLTP, njegova 42-kilovaturna baterija pa prenese hitro polnjenje do moči 85 kilovatov.
V Ženevi bi se morali predstaviti trije golfi osme generacije – GTD, GTE in GTI –, poleg njih pa še caddy, priključni hibrid tuareg R in prihajajoči električni križanec ID.4. Nova generacija legende GTI z 245 konjskimi močmi je v osnovi opremljen s klasičnim ročnim menjalnikom, mogoče pa si je omisliti tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko. In, da, na voljo so tudi kariraste sedežne prevleke.
Super športniki
Italijanska Alfa Romeo je tako pokazala najmočnejši izvedenki giulie GTA in GTAm. Njun 2,9-litrski turbo V6 zdaj razvije 540 konjskih moči, masa pa je v primerjavi z običajno giulio quadrifoglio zmanjšana za 100 kilogramov. Obe izvedenki do stotice pribrzita v 3,6 sekunde, pri čemer je GTAm na voljo z velikim zadnjim spojlerjem in ima le prednja sedeža z dirkaškimi varnostnimi pasovi.
Ljubitelji porschejev so bili zagotovo razočarani, ker niso mogli v živo videti nove zverinske devetstoenajstke. Porsche 911 turbo S se ponaša z 3,8-litrskim prisilno polnjenim bokserskim šestvaljnikom, ki razvije krepkih 640 KM in 800 Nm navora.
Bentley je v Ženevi nameraval pokazati dva nova kabrioleta: mulliner bacalar in continental GT mulliner. Bacalar je šele drugi Bentleyjev dvosed po letu 1930. Izdelanih bo le ducat teh 650-konjskih lepotcev, vsak pa bo stal čez milijon evrov. Kabrioletni continental GT morda ni videti radikalno drugače od standardnega modela, a hudič se skriva v podrobnostih: usnje v notranjosti ima kar 400.000 šivov, uro pa so jim izdelali pri švicarskem Breitlingu.
Koenigsegg je eden tistih, ki v Ženevi vedno radi pokažejo najnovejšega hiper športnika. To bi bil letos njegov prvi avto s štirimi sedeži gemera. Poleg vpadljivega videza se ponaša z zanimivim pogonom, ki združuje dvolitrski tricilindrski motor s 600 KM in tri elektromotorje. Skupaj razvijejo kar 1700 KM, kar je dovolj, da vozilo do stotice prinori v 1,9 sekunde. Koenigsegg jesko absolut pa si želi iti še hitreje, in sicer čez 300 milj na uro oziroma 480 km/h. S 1600 konjskimi močmi mu bo to verjetno uspelo.
Mobilnost prihodnosti
Francoski Citroën je po sodobnih digitalnih kanalih predstavil električnega amija, s katerim je legendo pripeljal v električno prihodnost. Še posebno zanimivo pri vozilcu s polnim imenom ami – 100 % ëlectric je to, da ga bodo lahko (vsaj v Franciji) vozili že štirinajstletniki, saj bo homologiran kot štirikolesnik, in ne osebni avtomobil, mogoče pa ga bo kupiti, dolgoročno najeti ali voziti v shemi souporabe vozil.1700 KM razvije Koenigseggov štirised gemera.
Goodyear je predstavil konceptno pnevmatiko recharge, ki je ni treba zamenjati, ko se profil izrabi. S posebnimi kapsulami z biorazgradljivim materialom sama obnavlja tekalno površino, poleg tega zna spremeniti vozne lastnosti, tako da se obnaša primerno razmeram, pa naj gre za bolj športno vožnjo ali vožnjo po snegu.
Tudi Fiat je pokazal novo petstotico, ta ohranja ovalno obliko, prinaša pa sodobne detajle. Fiat 500e poganja elektromotor z dosegom 320 kilometrov po standardu WLTP, njegova 42-kilovaturna baterija pa prenese hitro polnjenje do moči 85 kilovatov.
Še nekaj klasike
Kia je pokazala novega sorenta, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto. Prenovljeni suv je bolj robustnega videza, pri čemer so se zgledovali po večjem telluridu. Tudi notranjost je bolj luksuzna, s čimer se pri Kii želijo znebiti stereotipa o poceni korejski plastiki. Pod pokrovom motorja se skriva 1,6-litrski bencinski motor z blagim hibridnim sistemom, v prihodnosti pa naj bi bile na voljo tudi druge elektrificirane izvedenke.Mercedes-Benz je v Ženevi nameraval pokazati kar sedem novih oziroma prenovljenih modelov. Med njimi je pet vozil hišnega športnega oddelka AMG, in sicer hibridni E53, mala raketa GLA 45, suva GLE 63 S coupe in GLS 63 ter štirivratni kupe GT 73, med običajnimi mercedes-benzi pa so predstavili osveženi razred E in kompaktnega križanca GLA.
V Ženevi bi se morali predstaviti trije golfi osme generacije – GTD, GTE in GTI –, poleg njih pa še caddy, priključni hibrid tuareg R in prihajajoči električni križanec ID.4. Nova generacija legende GTI z 245 konjskimi močmi je v osnovi opremljen s klasičnim ročnim menjalnikom, mogoče pa si je omisliti tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko. In, da, na voljo so tudi kariraste sedežne prevleke.