Nova Bezosova raketa ostala na tleh
Po večdnevnem zamiku so v ponedeljek poskušali izstreliti novo raketo podjetja Blue Origin new glenn. Pripravljena je bila na izstrelišču številka 36 na Cape Canaveralu, vendar so čas prižiga motorjev in vzleta vseskozi premikali, ker so ugotavljali težave na sistemih plovila.
Očitno so bile prezahtevne, da bi jih uspešno odpravili v nekaj urah, in tako se je izstrelitveno okno – to je obdobje, v katerem je dovoljena izstrelitev rakete – zaprlo. Kdaj bodo vnovič poskusili, še ni znano.
Poimenovali so jo po astronavtu Johnu Glennu.
Večkratna uporaba
New glenn je raketa, primerljiva s SpaceXovim falconom heavyjem; tako kot SpaceXove bodo tudi rakete Blue Origina pristajale in bodo večkratno uporabne. V podjetju upajo, da bo vsaka opravila 25 poletov. Z nosilno stopnjo bodo poskušali pristati že na krstnem poletu, a zavedajo se, da jim to morda ne bo uspelo. Kot je za ArsTechnico povedal Jeff Bezos, ustanovitelj podjetja in šef Amazona, bi bil uspešen pristanek češnja na vrhu torte, sicer je glavni cilj, da raketa doseže orbito.
Vendar tudi ta cilj morda ne bo dosežen, krstne izstrelitve se lahko še kako zapletejo, tako v podjetju poudarjajo, da želijo predvsem nabrati kar se da veliko podatkov in se iz njih učiti. Z raketo bodo poskušali pristati na plavajoči ploščadi v Atlantskem oceanu.
Raketo so poimenovali po astronavtu Johnu Glennu, ki je bil tretji Američan v vesolju in prvi Američan, ki je leta 1962 obkrožil Zemljo. Visoka je 98 metrov, nosilna stopnja ima premer sedem metrov, torej nekoliko več od standardnih petih. V geostacionarno orbito lahko ponese 13 ton tovora, v nizkozemeljsko orbito pa 45. Paradna SpaceXova raketa falcon 9 lahko v nizkozemeljsko orbito odpelje 23 ton.
Pogonsko stopnjo poganja sedem motorjev BE-4 lastne izdelave (ti poganjajo tudi raketo vulcan družbe United Launch Alliance), pri tem uporabljajo tekoči kisik in utekočinjeni zemeljski plin, obogaten s kisikom. Zgornjo stopnjo poganjata dva motorja BE-3U, ki uporabljata tekoči kisik in vodik.