GRADNJA
Pelješki most že kuka iz morja
Pod gladino stojijo že vsi piloti, zdaj betonirajo plošče. Projekt izvaja 385 ljudi, delo naj bi končali do leta 2022.
Odpri galerijo
DUBROVNIK – Most, ki bo pomembna pridobitev tudi za številne slovenske turiste, bo povezal skrajni jug Hrvaške s preostalim delom države, na Pelješac in v Dubrovnik pa tako ne bo več treba potovati čez ozemlje BiH. Dolg bo 2,4 kilometra, visok 55 metrov in širok slabih 24 metrov, na njem pa bodo štirje prometni pasovi. Na obeh koncih bo razgledna ploščad s parkirišči za predah in pogled na zaliv.
Spomnimo, projekt se že od začetka spopada s kritikami iz BiH, kjer nekateri vztrajajo, da bo BiH z mostom izgubila možnost dostopa do odprtega morja. Slišati je bilo tudi zahteve, da bi Mednarodno sodišče za mednarodno pomorsko pravo v Hamburgu ustavilo gradnjo, dokler BiH in Hrvaška ne dosežeta dogovora o meji na morju.
Hrvaška očitke že vseskozi zavrača kot neutemeljene, še več, pri projektiranju naj bi upoštevali kar več predlogov bosanske strani.
Most gradi kitajsko podjetje, projekt pa je ocenjen na 420 milijonov evrov, od tega bo 85 odstotkov prispevala EU iz kohezijskih skladov. Za nas je zanimiv tudi podatek, da je pri projektu sodeloval slovenski inženir Marjan Pipenbaher, ki je po svetu pomagal postaviti že več kot 200 mostov, tako se bo lahko podpisal tudi pod Pelješkega.
Spomnimo, projekt se že od začetka spopada s kritikami iz BiH, kjer nekateri vztrajajo, da bo BiH z mostom izgubila možnost dostopa do odprtega morja. Slišati je bilo tudi zahteve, da bi Mednarodno sodišče za mednarodno pomorsko pravo v Hamburgu ustavilo gradnjo, dokler BiH in Hrvaška ne dosežeta dogovora o meji na morju.
Hrvaška očitke že vseskozi zavrača kot neutemeljene, še več, pri projektiranju naj bi upoštevali kar več predlogov bosanske strani.