TRAGEDIJA
Po zrušenju odprli nov viadukt
Pred dvema letoma je v Genovi umrlo 43 ljudi. Za nesrečo naj bi bilo krivo malomarno vzdrževanje.

Odpri galerijo
Tragedija se je zgodila med močnim dežjem. FOTO: Stefano Rellandini/Reuters
U. S.
04.08.2020 ob 09:36
04.08.2020 ob 09:36
Dve leti po tem, ko se je med močnim deževjem zrušil del avtocestnega viadukta Morandi v Genovi, pri tem pa je umrlo 43 ljudi, so v tem italijanskem pristaniškem mestu odprli nov, kilometer dolg odsek, imenovan San Giorgio, pod katerega se je podpisal zvezdniški arhitekt Renzo Piano, domačin, ki si je novi viadukt zamislil v obliki ladje.
Nesreča se je zgodila 14. avgusta 2018, v reko Polcevera pod mostom je zgrmelo 35 avtomobilov in tri tovorna vozila, ki so jih nato pod seboj deloma pokopali padajoči kosi betona, brez strehe nad glavo je ostalo 600 ljudi, ki so živeli v zgradbah pod viaduktom; ena najhujših italijanskih nesreč v desetletjih je razkrila leta malomarnega vzdrževanja.

Novi odsek so postavili v letu dni, del ni ustavila niti epidemija koronavirusa: 202 milijona evrov vreden projekt je financiral upravljavec avtocest Autostrade per l'Italia, zasebni koncesionar (pod nadzorom močne družine Benetton), katerega slabo vzdrževanje velja za glavnega krivca za tragedijo. Tožilstvo preiskave tragedije še ni končalo, osumljenih je več kot 70 ljudi, tudi nekaj bivših in sedanjih direktorjev Autostrade.
»Občutek obžalovanja zaradi nesreče se meša s ponosom zaradi opravljenega dela,« je dejal župan Genove Marco Bucci: »Dokazali smo italijansko odličnost in kaj je mogoče narediti.« Viadukt stoji na avtocesti 10, pomembni povezavi z jugom Francije, Piemontom in Lombardijo. Genova, največje italijansko pristanišče, je vsak dan brez viadukta izgubila šest milijonov evrov.
202 milijona evrov je stal projekt.
Nesreča se je zgodila 14. avgusta 2018, v reko Polcevera pod mostom je zgrmelo 35 avtomobilov in tri tovorna vozila, ki so jih nato pod seboj deloma pokopali padajoči kosi betona, brez strehe nad glavo je ostalo 600 ljudi, ki so živeli v zgradbah pod viaduktom; ena najhujših italijanskih nesreč v desetletjih je razkrila leta malomarnega vzdrževanja.

Novi odsek ima obliko ladje. FOTO: Flavio Lo Scalzo/Reuters
Novi odsek so postavili v letu dni, del ni ustavila niti epidemija koronavirusa: 202 milijona evrov vreden projekt je financiral upravljavec avtocest Autostrade per l'Italia, zasebni koncesionar (pod nadzorom močne družine Benetton), katerega slabo vzdrževanje velja za glavnega krivca za tragedijo. Tožilstvo preiskave tragedije še ni končalo, osumljenih je več kot 70 ljudi, tudi nekaj bivših in sedanjih direktorjev Autostrade.
»Občutek obžalovanja zaradi nesreče se meša s ponosom zaradi opravljenega dela,« je dejal župan Genove Marco Bucci: »Dokazali smo italijansko odličnost in kaj je mogoče narediti.« Viadukt stoji na avtocesti 10, pomembni povezavi z jugom Francije, Piemontom in Lombardijo. Genova, največje italijansko pristanišče, je vsak dan brez viadukta izgubila šest milijonov evrov.
Priporočamo
Bralka Klavdija: Kava za evro, sladica za 1,80 in pica za 7 evrov – v Sloveniji pa astronomske cene
Ste slišali, zakaj Janša glede Jankovića omenja strice ob čevapčičih?
Škandal za Slovenijo na Evroviziji: zamenjali so nas z državo, ki sploh ne nastopa (FOTO)
Reka naplavila truplo: izkazalo se je, da gre za pogrešano sodnico
Komentarji:
Priporočamo
Bralka Klavdija: Kava za evro, sladica za 1,80 in pica za 7 evrov – v Sloveniji pa astronomske cene
Ste slišali, zakaj Janša glede Jankovića omenja strice ob čevapčičih?
Škandal za Slovenijo na Evroviziji: zamenjali so nas z državo, ki sploh ne nastopa (FOTO)
Reka naplavila truplo: izkazalo se je, da gre za pogrešano sodnico