LUKSUZ
Porsche za 20 milijonov
Športno vozilo je leta 1940 izdelal Ferry Porsche. Avto, ki je preživel vojno, gre avgusta na dražbo.
Odpri galerijo
Koliko bi plačali za najstarejšega porscheja na svetu? Gre za vozilo type 64 #3, ki si ga bodo lahko privoščili le najbogatejši med zbiratelji, strokovnjaki so ga namreč ocenili na okoli 20 milijonov dolarjev!
Edinstveno vozilo bo dražbena hiša Sotheby's dražila avgusta med tednom avtomobilov v Montereyu v Kaliforniji. Če ga bodo zares prodali za dvajset milijonov ali več, bo postalo vozilo najdražji porsche v zgodovini, ne le v Kaliforniji, ampak na svetu.
Športno vozilo type 64 je bilo izdelano za dirke, naredili pa so ga skoraj deset let pred porschejem 356 in rojstvom blagovne znamke Porsche. Avto je v lasti oboževalca porschejev dr. Thomasa Gruberja z avstrijskega Dunaja.
Ferry Porsche, porschejev inženir in sin Ferdinanda Porscheja, ustanovitelja družbe, se je typa 64 domislil leta 1939, dokončal pa leta 1940; njegova zaobljena oblika spominja na Volkswagnovega hrošča iz istega obdobja. Dirkalno vozilo naj bi predstavili na dirki, a te zaradi vojne vihre ni bilo: 1500 kilometrov dolgo tekmovanje od Berlina do Rima naj bi bilo septembra 1939. Avto sta uporabljala Ferdinand in Ferry Porsche in je preživel drugo svetovno vojno, sam Ferry je nanj nalepil ime Porsche, ko so vozilo registrirali v Avstriji pod novim imenom podjetja leta 1946.
»Brez typa 64 ne bi bilo porscheja 356, prav tako ne 550 in 911,« pravi strokovnjak za vozila pri avkcijski hiši Marcus Görig. »To je zgodba o začetkih hiše Porsche, avto zbirateljem ponuja priložnost sedeti na sedežu Ferdinanda in Ferryja Porscheja. Novi lastnik s tem avtom ne bo zgolj povabljen v prvo vrsto slehernega Porschejevega dogodka na svetu, on bo prva vrsta,« je še pristavil.
Leta 1948 je družba Porsche predstavila svoje prvo vozilo, 356, ki so ga v Avstriji predstavili ob typu 64. Slednjega je prvi kupil dirkač Otto Mathé, bilo je leta 1949, z njim je dirkal na tekmah v petdesetih letih prejšnjega stoletja, avto pa je bil v njegovi lasti vse do njegove smrti leta 1995, ko ga je kupil Gruber.
Type 64 je pomagal definirati športne avtomobile, kakršne poznamo danes, pravijo pri dražbeni hiši Sotheby's: »Na njem je veliko značilnosti, ki smo jim bili priča v sedmih desetletjih in jih še vedno opazimo v najbolj iskanih sodobnih modelih vozil te blagovne znamke.«
No, če ga bodo zares prodali za več kot dvajset milijonov dolarjev, bo, kot rečeno, postal najdražji avto, prodan na dražbi. Doslej je rekorder med najdražjimi porscheji 917, ki so ga leta 2017 prodali na 14 milijonov evrov.
Edinstveno vozilo bo dražbena hiša Sotheby's dražila avgusta med tednom avtomobilov v Montereyu v Kaliforniji. Če ga bodo zares prodali za dvajset milijonov ali več, bo postalo vozilo najdražji porsche v zgodovini, ne le v Kaliforniji, ampak na svetu.
Športno vozilo type 64 je bilo izdelano za dirke, naredili pa so ga skoraj deset let pred porschejem 356 in rojstvom blagovne znamke Porsche. Avto je v lasti oboževalca porschejev dr. Thomasa Gruberja z avstrijskega Dunaja.
Ferry Porsche, porschejev inženir in sin Ferdinanda Porscheja, ustanovitelja družbe, se je typa 64 domislil leta 1939, dokončal pa leta 1940; njegova zaobljena oblika spominja na Volkswagnovega hrošča iz istega obdobja. Dirkalno vozilo naj bi predstavili na dirki, a te zaradi vojne vihre ni bilo: 1500 kilometrov dolgo tekmovanje od Berlina do Rima naj bi bilo septembra 1939. Avto sta uporabljala Ferdinand in Ferry Porsche in je preživel drugo svetovno vojno, sam Ferry je nanj nalepil ime Porsche, ko so vozilo registrirali v Avstriji pod novim imenom podjetja leta 1946.
»Brez typa 64 ne bi bilo porscheja 356, prav tako ne 550 in 911,« pravi strokovnjak za vozila pri avkcijski hiši Marcus Görig. »To je zgodba o začetkih hiše Porsche, avto zbirateljem ponuja priložnost sedeti na sedežu Ferdinanda in Ferryja Porscheja. Novi lastnik s tem avtom ne bo zgolj povabljen v prvo vrsto slehernega Porschejevega dogodka na svetu, on bo prva vrsta,« je še pristavil.
Avto je bil v lasti Porschejevih, očeta Ferdinanda in sina Ferryja.
Leta 1948 je družba Porsche predstavila svoje prvo vozilo, 356, ki so ga v Avstriji predstavili ob typu 64. Slednjega je prvi kupil dirkač Otto Mathé, bilo je leta 1949, z njim je dirkal na tekmah v petdesetih letih prejšnjega stoletja, avto pa je bil v njegovi lasti vse do njegove smrti leta 1995, ko ga je kupil Gruber.
Type 64 je pomagal definirati športne avtomobile, kakršne poznamo danes, pravijo pri dražbeni hiši Sotheby's: »Na njem je veliko značilnosti, ki smo jim bili priča v sedmih desetletjih in jih še vedno opazimo v najbolj iskanih sodobnih modelih vozil te blagovne znamke.«
1940.
je bil dokončan.
je bil dokončan.
No, če ga bodo zares prodali za več kot dvajset milijonov dolarjev, bo, kot rečeno, postal najdražji avto, prodan na dražbi. Doslej je rekorder med najdražjimi porscheji 917, ki so ga leta 2017 prodali na 14 milijonov evrov.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Čas obdarovanja