Potrošnikom v škodo: napihnili so ceno vstopnic za antično znamenitost
Italijanski urad za varstvo konkurence preiskuje prodajo vstopnic za Kolosej in druge antične znamenitosti v Rimu, saj so potrošniki poročali o težavah pri nakupu vstopnic na spletni strani uradnega prodajalca. Turisti v večnem mestu namreč vse težje kupijo običajne vstopnice za obisk Koloseja, saj jih večji turistični ponudniki na uradni spletni strani kupijo tedne vnaprej in jih nato preprodajajo po prenapihnjenih cenah.
Italijanski urad za varstvo konkurence sedaj preiskuje uradnega prodajalca vstopnic Societa Cooperativa Culture (CoopCulture) in štiri organizatorje potovanj: Musement, GetYourGuide, Tiqets in Viator v zvezi s trditvami, da vstopnic za arheološki park Kolosej, ki vključujejo vstop v Flavijev amfiteater, Palatin, Rimski forum in Domus Aurea, ni mogoče kupiti na spletu, saj jih kupujejo sekundarne platforme za preprodajo. Te vstopnice »množično kupujejo z uporabo avtomatiziranih nakupovalnih sistemov« in potem niso več na voljo posameznim turistom.
Cene vstopnic
Običajno vstopnica za obisk Koloseja stane 18 evrov, a so na uradni spletni strani objavili, da so do 7. avgusta na voljo le še tri. Nasprotno pa so bile na spletnih straneh lokalnih vodnikov ponujene številne ture za obisk Koloseja s cenami od 37,50 do 74 evrov.
Predsednik italijanske organizacije za zaščito potrošnikov Codacons Carlo Rienzi meni, da »sekundarna prodaja vstopnic« povzroča veliko škodo potrošnikom. »Vlado pozivamo, naj sprejme nove predpise, ki ne bodo le prepovedovali sekundarne prodaje vstopnic, ampak tudi uvedli zelo stroge kazni za ta spletna mesta,« se je odzval. CoopCulture je v odzivu sporočil, da so vzpostavili sisteme za odvračanje od množičnih nakupov vstopnic.
Kolosej vsako leto obišče osem milijonov turistov. Nazadnje je bil predmet razprav o turistih, ki so jih ujeli med vrezovanjem inicialk njihovih imen na steno v Koloseju.
8 milijonov turistov ga obišče vsako leto.