SKUPNO SODELOVANJE

Renaultov malček bo imel dvojnika: bodoči električni twingo bo tudi električni nissan

Vprašnje je, kje ga bodo izdelovali, renault 5 e-tech electric pa bo prav tako dobil sorodnika – električno micro.
Fotografija: Renaultov twingo (na fotografiji koncept) bo dobil električnega dvojnika za Nissan. Uradno so nam rekli le, da ga bodo izdelovali v Evropi. FOTO: Renault
Odpri galerijo
Renaultov twingo (na fotografiji koncept) bo dobil električnega dvojnika za Nissan. Uradno so nam rekli le, da ga bodo izdelovali v Evropi. FOTO: Renault

Renault in Nissan sta se dogovorila, da bo Renault na osnovi prihodnjega električnega renaulta twinga pripravil tudi električni model za Nissan. Kot je znano, bodo bodočega električnega renaulta twinga od leta 2026 izdelovali v Revozu v Novem mestu, glede Nissanovega »dvojnika« pa so nam iz Renaultove centrale v Parizu te dni odgovorili, da za zdaj lahko rečejo le, da ga bodo izdelovali v Evropi.

Je pa pomenljivo, da naj bi po uradni objavi malega električnega nissana začeli izdelovati že leta 2026, torej v istem letu kot twinga; Automotive News Europe navaja, da naj bi novi mali nissan pomagal izboljšati izkoriščenost tovarne v Novem mestu.

Pri tem je treba dodati še, da je Renaultov direktor Luca de Meo prav za Automotive News Europe pred kratkim dejal, da bodo imeli novi mali električni model tudi pri nizkocenovni znamki Dacia, in sicer namesto dosedanjega springa, pripravljen bo prav tako na osnovi bodočega twinga, od leta 2027 pa ga bodo izdelovali v Revozu.

Gre za željo po evropski proizvodnji

Gre za željo po evropski proizvodnji, saj spring nastaja na Kitajskem in zanj že nekaj mesecev veljajo kazenske carine EU, v Franciji zanj tudi ni subvencije. Po drugi strani pa je res, da tudi pri twingu čisto brez Kitajcev ne gre; Renault si je zamislil dizajn, tehniško piljenje pa poteka pri doslej neimenovanem kitajskem partnerju, zato si mislimo, da bo tudi cenejša baterija s katodo iz litij-železovega fosfata (LFP) na začetku kitajska.

Renault in Nissan sta kapitalsko vse manj povezana, a skupne avtomobilske projekte še imata. FOTO: Kazuhiro Nogi/AFP
Renault in Nissan sta kapitalsko vse manj povezana, a skupne avtomobilske projekte še imata. FOTO: Kazuhiro Nogi/AFP

Nissan z Renaultom sodeluje še v enem zdaj že skoraj realiziranem električnem primeru. Renault 5 e-tech electric, ki se že prodaja, bo tudi dobil sorodnika iz Nissana, novo, tokrat izključno električno micro. Oblikovali so jo v Nissanovem londonskem oblikovalskem studiu, tehnično osnovo si deli z renaultom 5, tako kot petko jo bodo sestavljali v Renaultovi tovarni v Douaiju v Franciji. Micro bodo začeli prodajati letos, že letos naj bi bila za prodajo nared tudi tretja generacija nekdanjega Nissanovega električnega pionirja, nissana leafa, ki bo pripravljen na sorodni osnovi kot električni suv ariya, ta pa bo nastajal v Nissanovi tovarni v Sunderlandu v Veliki Britaniji.

Deljenje električnih osnov za različne modele je seveda znano že doslej, ni presenetljivo, da je (še bolj) prisotno tudi pri manjših avtomobilih. Koncern Volkswagen bo z bodoče manjše električne platforme pripeljal modele VW ID.2, VW ID.1, škoda epiq, cupra raval. Stellantis ima na cenejši večenergijski platformi (električni in hibridni pogon) modele citroën C3, fiat grande panda, opel frontera …

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije

Spletna mesta Dela d.o.o. uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh?


Potrjujem vse Sprejmem nujne Več informacij