REAKTIVEC
Skrivnostno letalo je že poletelo (FOTO)
Tako vsaj pravi visoki uradnik Pentagona. O reaktivcu šeste generacije malo znanega.
Odpri galerijo
Vojno letalstvo Združenih držav Amerike je v strogi tajnosti zasnovalo, zgradilo in že preizkusilo vsaj en prototip izjemno skrivnostnega reaktivnega vojaškega letala nove, že šeste generacije. Tako vsaj pravi visoki uradnik Pentagona William Roper.
Gre za precejšnje presenečenje, saj sta od prvega poleta letala pete generacije minili skoraj dve desetletji, v tem času pa se na področju inovacij vojnega letalstva ni zgodilo nič. Takrat pa sta se za izdelavo udarnega borbenega vojaškega letala udarili podjetji Boeing in Lockheed Martin. Zmagal je slednji in nastalo je letalo, ki je zdaj znano kot F-35 lightning II.
Njegov razvoj, izdelava in vse, kar spada zraven, so se v zgodovino zapisali kot najdražji program razvoja novega vojaškega letala v zgodovini tako letalske kot tudi obrambne industrije. Prvič je F-35 lightning II v nebo poletel 15. decembra 2006, šele predlani pa so ga prvič uporabili v boju, in sicer izraelska vojska. Američani menda želijo do leta 2044 kupiti 2456 teh letal, v katerih je prostor zgolj za pilota, poganja jih en motor, učinkovita pa so v vseh vremenskih razmerah. Ali bo novo letalo te načrte kaj spremenilo, ni znano.
»Sestavili smo popolnoma novo poskusno letalo in z njim že opravili prve polete, postavili smo že nekaj novih rekordov,« pravi Roper in dodaja, da so ga zasnovali in sestavili na povsem nov način, pri čemer so pomembno vlogo odigrale nove tehnologije in tudi digitalizacija. Ob tem jim je še uspelo, da je vsaka podrobnost ostala povsem skrita pred javnostjo.
Seveda to ni prvi skrivni projekt, ki so ga izvedli, strogo tajnim projektom in programom pravijo črni programi, o njih pa ni znanega skorajda nič.
Pri omenjenem letalu denimo ni znano niti, koliko prototipov je bilo izdelanih in preizkušenih, kje in kdaj so jih testirali, v kakšen namen so jih razvili, ali leti s posadko ali brez, ali lahko doseže nadzvočno hitrost, ga radarji opazijo ali ne, katero podjetje ga je izdelalo. Prav tako ostaja ena večjih neznank, kako je mogoče v zgolj enem letu razviti, izdelati in že preizkusiti prototip novega letala.
Zdaj sta na potezi ameriška vojska, ki se mora odločiti, ali bo zagnala proizvodnjo teh plovil, koliko bi jih imeli in kdaj, ter kongres, ki mora odobriti finance.
Vsekakor bo to novo letalo močno vplivalo na konkurenco. V zadnjih 50 letih se je v Ameriki namreč število izdelovalcev naprednih vojaških letal skrčilo z deset na pičle tri, in sicer se je poleg že omenjenih Boeinga in Lockeeda Martina, ki je daleč najbolj uspešno, obdržalo le še podjetje Northrop Grumman.
3
podjetja še izdelujejo vojaška letala.
podjetja še izdelujejo vojaška letala.
Gre za precejšnje presenečenje, saj sta od prvega poleta letala pete generacije minili skoraj dve desetletji, v tem času pa se na področju inovacij vojnega letalstva ni zgodilo nič. Takrat pa sta se za izdelavo udarnega borbenega vojaškega letala udarili podjetji Boeing in Lockheed Martin. Zmagal je slednji in nastalo je letalo, ki je zdaj znano kot F-35 lightning II.
William Roper pravi, da so z novim letalom že postavili nekaj rekordov.
Njegov razvoj, izdelava in vse, kar spada zraven, so se v zgodovino zapisali kot najdražji program razvoja novega vojaškega letala v zgodovini tako letalske kot tudi obrambne industrije. Prvič je F-35 lightning II v nebo poletel 15. decembra 2006, šele predlani pa so ga prvič uporabili v boju, in sicer izraelska vojska. Američani menda želijo do leta 2044 kupiti 2456 teh letal, v katerih je prostor zgolj za pilota, poganja jih en motor, učinkovita pa so v vseh vremenskih razmerah. Ali bo novo letalo te načrte kaj spremenilo, ni znano.
Črni program
»Sestavili smo popolnoma novo poskusno letalo in z njim že opravili prve polete, postavili smo že nekaj novih rekordov,« pravi Roper in dodaja, da so ga zasnovali in sestavili na povsem nov način, pri čemer so pomembno vlogo odigrale nove tehnologije in tudi digitalizacija. Ob tem jim je še uspelo, da je vsaka podrobnost ostala povsem skrita pred javnostjo.
Seveda to ni prvi skrivni projekt, ki so ga izvedli, strogo tajnim projektom in programom pravijo črni programi, o njih pa ni znanega skorajda nič.
Pri omenjenem letalu denimo ni znano niti, koliko prototipov je bilo izdelanih in preizkušenih, kje in kdaj so jih testirali, v kakšen namen so jih razvili, ali leti s posadko ali brez, ali lahko doseže nadzvočno hitrost, ga radarji opazijo ali ne, katero podjetje ga je izdelalo. Prav tako ostaja ena večjih neznank, kako je mogoče v zgolj enem letu razviti, izdelati in že preizkusiti prototip novega letala.
Zdaj sta na potezi ameriška vojska, ki se mora odločiti, ali bo zagnala proizvodnjo teh plovil, koliko bi jih imeli in kdaj, ter kongres, ki mora odobriti finance.
Vsekakor bo to novo letalo močno vplivalo na konkurenco. V zadnjih 50 letih se je v Ameriki namreč število izdelovalcev naprednih vojaških letal skrčilo z deset na pičle tri, in sicer se je poleg že omenjenih Boeinga in Lockeeda Martina, ki je daleč najbolj uspešno, obdržalo le še podjetje Northrop Grumman.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro