OBRATI
Elektrosuvanje
EQC je prvo popolnoma električno športno terensko vozilo nove podznamke Mercedes-EQ; močan pogon, velika baterija, pameten uporabniški vmesnik in udobje imajo svojo ceno.
Odpri galerijo
Elektrika je dobila mercedesa, bi lahko prevedli novi slogan trikrake zvezde. Potem ko je slovensko predstavništvo Mercedes-Benza januarja izvedlo digitalno predstavitev električnih potniških kombijev eVito in EQV, je pred dnevi sledila še velika virtualna domača premiera prvega predstavnika nove Mercedesove električne podznamke EQ, ki sliši na ime EQC. In nato še krajša vožnja z novim električarjem.
Ko sem sedel v avto, je bila baterija napolnjena do 80 odstotkov, avto pa mi je predvidel okoli 230 km dosega. Ko sem ga vrnil, je imel še za kakih 150 km dosega, kar je bila povsem realistična ocena, saj sem na kratki testni vožnji naredil okoli 80 kilometrov; baterija pa je bila nekje na 50 odstotkih. Takole po domače bi lahko rekel, da bi lahko s polno baterijo naredil okoli 300 kilometrov mešane vožnje (mesto, avtocesta, magistralne ceste). Če pa bi vozil v enem od varčnih programov vožnje, z nežno nogo in ne preveč po avtocesti, bi se verjetno približal tovarniškim navedbam.
Na domači šuko vtičnici se baterija od 10 do 100 odstotkov napolni v 40 urah, če imamo pametno polnilno postajo z 11 kW, pa v sedmih urah in pol, medtem ko na hitri 110-kilovatni polnilnici za od 10 do 80 odstotkov potrebuje le 40 minut.
Božjastni navor
Kot se za Mercedes spodobi, je EQC naphan s sodobno tehnologijo. Pa najprej poglejmo električni pogon, ki ga sestavljata dva elektromotorja z močjo 300 kW oziroma 408 KM, od katerih vsak skrbi za svojo os. Še hujši pa je navor: tega je za kar 760 Nm, in kot je to v navadi pri električnih motorjih, je na voljo v hipu. To se najbolj čuti v športnem načinu vožnje, ko se avto silovito odzove na močnejši pritisk na stopalko za »plin«, če se temu sploh še lahko tako reče. Tako ni čudno, da EQC stotico doseže v petih sekundah, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 km/h.Mega baterija
Sestavni del podvozja, ki temelji na sorodnem suvu GLC, je tudi velikanski baterijski sistem, ki tehta kar 625 kg, njena uporabna kapaciteta pa je konkretnih 80 kWh. Pri Mercedesu so se pohvalili, da poraba elektrike EQC po novem standardu WLPT znaša 20,1 kWh/100 km, s čimer naj bi imel avto od 374 do 417 kilometrov dosega. V teoriji, bi lahko dodal, saj je tale EQX prava zverina.Ko sem sedel v avto, je bila baterija napolnjena do 80 odstotkov, avto pa mi je predvidel okoli 230 km dosega. Ko sem ga vrnil, je imel še za kakih 150 km dosega, kar je bila povsem realistična ocena, saj sem na kratki testni vožnji naredil okoli 80 kilometrov; baterija pa je bila nekje na 50 odstotkih. Takole po domače bi lahko rekel, da bi lahko s polno baterijo naredil okoli 300 kilometrov mešane vožnje (mesto, avtocesta, magistralne ceste). Če pa bi vozil v enem od varčnih programov vožnje, z nežno nogo in ne preveč po avtocesti, bi se verjetno približal tovarniškim navedbam.
Na domači šuko vtičnici se baterija od 10 do 100 odstotkov napolni v 40 urah, če imamo pametno polnilno postajo z 11 kW, pa v sedmih urah in pol, medtem ko na hitri 110-kilovatni polnilnici za od 10 do 80 odstotkov potrebuje le 40 minut.