Pomlajeni limuzinski kombi
Mercedes razreda V je za slovitega nemškega proizvajalca uspešen model. Pravijo mu prestižni velikoprostorec, mi bi mu rekli limuzinski kombi. Pravzaprav je vseeno, dejstvo je, da se udobje, prostornost, pa tudi cena, pri njem pišejo z veliko začetnico. Zdaj je prenovljen, a bistvo njegovega uspeha ostajajo prilagodljiva kabina, zmogljiv dizelski pogon in možnost uporabe za poslovne in družinske potrebe.
Že druga prenova
Mercedes razreda V je bil v pričujoči izvedbi predstavljen leta 2014, tokratna prenova je že druga. Ima drugače »naličen obraz«, ki prinaša boljše luči s svetečimi diodami (dolge svetijo 650 metrov pred vozilo), preoblikovano masko, ki je lahko prav tako obrobljena s svetili.
V notranjosti ima po novem podolgovat zaslon, kakršnega že poznamo iz Mercedesovih večjih športnih terencev; obsega dva povezana zaslona, vsakega z diagonalo dobrih 31 centimetrov. Nov je tudi informacijski sistem MBUX, ki pozno, a vendarle prinaša menije v slovenščini. Spremenjena je sredinska konzola in res se spodobi, da ima tako drag avtomobil zdaj tudi brezžično polnjenje pametnega telefona. Močno so razširili nabor asistenčnih sistemov, ki je zdaj na ravni tistega, kar znamka ponuja v drugih novejših modelih.
Tako kot doslej se spredaj sedi zelo dobro, prav tako zadaj, kjer so možne različne konfiguracije sedežev, ki se pomikajo po vodilih. Še naprej je na voljo v treh dolžinah: 4,9 metra kot kratki, 5,1 metra kot dolgi in 5,4 metra kot podaljšani razred V.
Dizel v ospredju
Tako kot doslej je za razred V pomemben predvsem dizelski pogon. Gre za štirivaljnik v treh izvedbah moči: V220d (120 kW), V250d (140 kW) in V300d (174 kW). Prenos je v osnovi speljan na zadnji kolesni par, menjalnik je vselej samodejni, vse izvedenke so na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Nekoliko kasneje pride na trg še na zadnji kolesi gnani bencinski V300 (170 kW), morda bi pričakovali tudi (priključni) hibrid, a pravijo, da ga ne bo. Poudarjajo, da imajo pač povsem električno izvedbo, prav tako prenovljenega EQV, ki ima motor z močjo 150 kW in sprednji pogon. Možni sta dve bateriji (60 in 90 kWh), malce so povečali moč hitrega polnjenja z enosmernim tokom, ta zdaj znaša 110 kW. Minimalno so izboljšali doseg, ki pa je tudi po uradnih podatkih še naprej razmeroma skromen (410 kilometrov).
Mercedes razreda V v najcenejši različici (najmanjši dizel z osnovno opremo v kratki izvedbi) stane najmanj 59.000 evrov, cena gre lahko do 100 tisočakov. Tam pa se še pred plačilom davka začne cena bivalnega marca pola, ki je na cestah še bolj redek kot električni EQV. Letos pri zastopniku računajo na 150 kupcev, v polnem letu na 200, seveda tu mislimo predvsem na razred V z dizelskim pogonom.