OKUSI
Slovensko bučno olje v najvišji stavbi na svetu
Oljarna Kocbek predstavila posebno polnitev, namenjeno vrhunskim restavracijam.
Odpri galerijo
Če hočemo poročati o novem poglavju, ki ga v Stari Gori piše oljarska družina Kocbek, moramo iz osrčja Slovenskih goric najprej v Dubaj. Tam že skoraj desetletje stoji Burdž Khalifa, najvišja stolpnica na svetu. Visoka je prek 800 metrov in ima 163 nadstropij. Nekje na sredini, kjer se dvigalo 442 metrov nad tlemi ustavi v 122. nadstropju, je restavracija At.mosphere. Tisti, ki so jo obiskali, so jo opisali s presežki in jo označili celo za »nebeško kraljestvo«. V tej visoki restavraciji odslej kuhajo tudi s slovenskim bučnim oljem. Da je zeleno zlato iz Stare Gore pripotovalo v kuhinjo elitne restavracije, pa je bilo treba postoriti marsikaj.
Gorazd Kocbek, ki je pred dvanajstimi leti iz očetovih rok prevzel dedovo oljarno, je pojasnil, da so bili v Dubaju navdušeni nad bučnim oljem. Takšnega olja, sicer avtohtonega slovenskega izdelka, v Dubaju dotlej še niso poznali. »Na velikem sejmu kulinarike v Dubaju so naše olje lepo sprejeli, a so hkrati dejali, da bi želeli imeti nekaj več,« je začetek poti v svet elitne kulinarike opisal Gorazd Kocbek. Hkrati je povedal, da sta se z ženo Mišo pred nekaj leti zaročila ravno v restavraciji At.mosphere: »Ob odhodu sem jim podaril stekleničko bučnega olja. Pozneje so me poklicali, saj jim je bilo olje všeč, in takrat smo začeli razmišljati o tem, kako bi lahko predstavili naše bučno olje.«
Gorazd Kocbek se je povezal z oblikovalcem Gregorjem Žakljem iz studia VBG (Visual Brain Gravity). Nastala je ideja, da bi v steklenico namestili pipeto, s katero bi chefi natančno dozirali kapljice zelenega zlata iz Slovenskih goric. Preskok pri oblikovanju stekleničke, imenovane Luxury Black Bottle, je bil še trenutek, ko so v škatli, polni starih fotografij, našli tudi žig, ki ga je uporabljal Gorazdov ded. Na steklenicah, izdelanih za arabski trg, je znak tega starega žiga izdelan v zlati ploščici. Črni steklenički s pipeto so na Slovenskem oglaševalskem festivalu lani namenili veliko nagrado. Steklenice bučnega olja, katerega cene se začnejo pri enem evru za en mililiter, so izdelali v Steklarni Hrastnik. »Razvili smo črno steklo in ga kombinirali z dvema transparentnima slojema. K izdelavi stekleničke smo povabili tri, štiri najboljše mojstre,« je o ročno izdelanih stekleničkah povedal Mario Lovrič, vodja proizvodnje v steklarni.
In kakšno olje so v oljarni, ki nepretrgoma deluje že 89 let, izdelali za elitne restavracije v Dubaju? »Obstoječim petim oljem smo dodali še šesto, ki smo mu namenili novo embalažo,« je povedal Gorazd Kocbek. Tudi to olje so, kot vse druge vrste iz njihove zbirke, pripravili s stroji, ki jih je pred 89 leti na domačijo postavil Alojz Kocbek, ded zdajšnjega lastnika oljarne: »To olje je na tradicionalni, torej najboljši način pridelano iz očiščenih ekoloških sortnih bučnih semen.« Prve stekleničke takšnega olja, ki ga kot ambasadorji tega izdelka uporabljajo tudi znani slovenski chefi Ana Roš, Tomaž Kavčič in Janez Bratovž, so za 350 evrov že prodali v Dubaj.
Gorazd Kocbek, ki je pred dvanajstimi leti iz očetovih rok prevzel dedovo oljarno, je pojasnil, da so bili v Dubaju navdušeni nad bučnim oljem. Takšnega olja, sicer avtohtonega slovenskega izdelka, v Dubaju dotlej še niso poznali. »Na velikem sejmu kulinarike v Dubaju so naše olje lepo sprejeli, a so hkrati dejali, da bi želeli imeti nekaj več,« je začetek poti v svet elitne kulinarike opisal Gorazd Kocbek. Hkrati je povedal, da sta se z ženo Mišo pred nekaj leti zaročila ravno v restavraciji At.mosphere: »Ob odhodu sem jim podaril stekleničko bučnega olja. Pozneje so me poklicali, saj jim je bilo olje všeč, in takrat smo začeli razmišljati o tem, kako bi lahko predstavili naše bučno olje.«
Gorazd Kocbek se je povezal z oblikovalcem Gregorjem Žakljem iz studia VBG (Visual Brain Gravity). Nastala je ideja, da bi v steklenico namestili pipeto, s katero bi chefi natančno dozirali kapljice zelenega zlata iz Slovenskih goric. Preskok pri oblikovanju stekleničke, imenovane Luxury Black Bottle, je bil še trenutek, ko so v škatli, polni starih fotografij, našli tudi žig, ki ga je uporabljal Gorazdov ded. Na steklenicah, izdelanih za arabski trg, je znak tega starega žiga izdelan v zlati ploščici. Črni steklenički s pipeto so na Slovenskem oglaševalskem festivalu lani namenili veliko nagrado. Steklenice bučnega olja, katerega cene se začnejo pri enem evru za en mililiter, so izdelali v Steklarni Hrastnik. »Razvili smo črno steklo in ga kombinirali z dvema transparentnima slojema. K izdelavi stekleničke smo povabili tri, štiri najboljše mojstre,« je o ročno izdelanih stekleničkah povedal Mario Lovrič, vodja proizvodnje v steklarni.
Umešana jajca na bučnem olju
Za 1 osebo:
3 jajca
štajersko prekmursko bučno olje
1 manjša čebula
sol po okusu
10–20 g bučnih semen
V manjši skledi razžvrkljamo jajca. Čebulo nasekljamo na majhne kose. Bučna semena grobo zmeljemo v mlinčku ali v terilniku. Vmešamo jih v jajca in solimo po okusu. Na štedilniku segrejemo ponev z bučnim oljem. Ko sta ponev in olje segreta, na hitro popražimo čebulo. Po nekaj minutah dodamo jajčno mešanico in mešamo, da se spečejo. Takoj postrežemo z nekaj dodatnimi kapljicami bučnega olja.
Za 1 osebo:
3 jajca
štajersko prekmursko bučno olje
1 manjša čebula
sol po okusu
10–20 g bučnih semen
V manjši skledi razžvrkljamo jajca. Čebulo nasekljamo na majhne kose. Bučna semena grobo zmeljemo v mlinčku ali v terilniku. Vmešamo jih v jajca in solimo po okusu. Na štedilniku segrejemo ponev z bučnim oljem. Ko sta ponev in olje segreta, na hitro popražimo čebulo. Po nekaj minutah dodamo jajčno mešanico in mešamo, da se spečejo. Takoj postrežemo z nekaj dodatnimi kapljicami bučnega olja.
In kakšno olje so v oljarni, ki nepretrgoma deluje že 89 let, izdelali za elitne restavracije v Dubaju? »Obstoječim petim oljem smo dodali še šesto, ki smo mu namenili novo embalažo,« je povedal Gorazd Kocbek. Tudi to olje so, kot vse druge vrste iz njihove zbirke, pripravili s stroji, ki jih je pred 89 leti na domačijo postavil Alojz Kocbek, ded zdajšnjega lastnika oljarne: »To olje je na tradicionalni, torej najboljši način pridelano iz očiščenih ekoloških sortnih bučnih semen.« Prve stekleničke takšnega olja, ki ga kot ambasadorji tega izdelka uporabljajo tudi znani slovenski chefi Ana Roš, Tomaž Kavčič in Janez Bratovž, so za 350 evrov že prodali v Dubaj.