Na rajžo z motociklom
Slovenija je svojevrsten motociklistični raj, saj premore veliko zanimivih in razgibanih cest, obenem pa je majhna, zato motoristom ni treba premagati dolgih razdalj po dolgočasnih avtocestah, da bi prišli do zanje privlačnih krajev.
Na motoristični potep po Sloveniji se brez težav podamo tudi s 125-kubičnim motociklom (ali skuterjem), za vožnjo katerega se lahko preprosto in hitro priučijo tudi avtomobilisti, ki imajo veljavno vozniško dovoljenje kategorije B. Preden sedejo za krmilo 125-kubičnega motorja, morajo v šoli vožnje uspešno opraviti šesturno praktično izobraževanje, s katerim jim v dovoljenje vpišejo kodo 125. Opozorimo le, da z vpisano kodo 125 lahko upravljamo 125-kubični motocikel le na ozemlju Slovenije. Za vožnjo v tujini moramo opraviti klasični izpit za kategorijo A1.
Spočit motorist in tehnično brezhiben motocikel sta ključna za varno potovanje.
Dobro pripravljeni na pot
Vožnja motocikla je zahtevno opravilo, zato se na pot vedno odpravimo spočiti. Preden zaženemo motocikel, preverimo njegovo brezhibnost, predvsem delovanje svetlobnih teles in zavor. Čeprav zakonodaja od nas zahteva le obvezno nošnjo motoristične čelade, je uporaba preostale zaščitne motoristične opreme – jakne, hlač, rokavic in obutve – več kot priporočljiva.
Prtljaga spremeni težišče
Obtežitev s prtljago in sopotnikom korenito spremeni težišče motorja in s tem njegovo obnašanje med vožnjo. Povečani teži moramo prilagoditi vzmetenje, predvsem zadnje, o čemer nas natančno seznanijo navodila za uporabo motocikla. Prav tako je treba povečati tlak v obeh pnevmatikah za toliko, kot priporoča proizvajalec motorja. Brez ustrezne prilagoditve bo vožnja v ovinek lahko zelo tvegana.
Količina prtljage naj bo skromna – koliko lahko obtežite motor, je prav tako zapisano v navodilih za uporabo. Najboljša rešitev za prevoz prtljage so kovčki – pri stranskih bodite pozorni na enakomerno porazdelitev teže med levega in desnega. Težji kosi spadajo na dno kovčka – tako zmanjšamo njihov vpliv na težišče. Torbe, ki se pritrdijo na posodo za gorivo, so praktične za spravljanje fotoaparatov in dokumentov – tistega, kar moramo imeti pri roki. Izberimo takšno, ki bo ustrezala našemu motorju – ne sme ovirati denimo premikov krmila.
Namig za izlet
Lepih krajev za motoristični izlet ne manjka. Morda se tokrat podamo na Kočevsko, pri čemer naredimo ovinek čez Bloke. Pot nas bo peljala skozi Rakek in Cerknico, kjer lahko naredimo postanek ob znamenitem presihajočem Cerkniškem jezeru. Nato se usmerimo proti Bloški Polici, kjer zavijemo v smeri Nove vasi. V Novi vasi si lahko po predhodnem dogovoru v TIC Bloke (www.bloke.si/muzejska-razstava.html) ogledamo Muzej Bloški smučar, ki je posvečen zgodovini življenja na Bloški planoti in začetkom smučanja.
Bloško jezero, ki je z odprtjem glampinga ob njem turistično zaživelo, je od Nove vasi oddaljeno le nekaj minut vožnje. Pred brunarico razjahamo konjiče in se sprehodimo naokoli, morda namočimo noge v vodo, vsekakor pa popijemo kaj osvežilnega, si privoščimo točeni sladoled ali pojemo znameniti bloški burger.
Dežela medvedov
Po premoru ob Bloškem jezeru vrnemo nazaj proti Novi vasi in zavijemo levo v smeri Sodražice in Ribnice. Peljemo se mimo Podklanca in Nove Štifte, znane po frančiškanskem samostanu in prelepi baročni romarski cerkvi Marijinega vnebovzetja. Če se boste ustavili v Ribnici, priporočamo obisk Rokodelskega centra in Ribniškega gradu, ki sta med seboj oddaljena dober lučaj.
Od Ribnice do središča Kočevja je še dobrih 16 kilometrov. Seveda si pot lahko podaljšamo, pred Kočevjem zavijemo v smeri Kočevske Reke in naredimo lep, skoraj 40-kilometrski krog po tamkajšnjih gozdovih. Naj vas ne preseneti, če med gozdnim rastjem zagledate sadno drevje. To priča o zapuščenih vaseh, kjer so nekoč živeli Kočevski Nemci. Če nas zanese v te konce, bo vsekakor prava dogodivščina ogled bunkerja Škrilj. Ogled je mogoče le v spremstvu vodnika in po pravočasnem vnaprejšnjem dogovoru.
Besedilo je bilo objavljeno v oglasni prilogi Počitniška malha.