Alfa romeo tonale: še en nov začetek
La metamorfosi, po naše preobrazba – s to besedo so pri znamki Alfa Romeo ta teden označili dolgo pričakovano predstavitev modela tonale, kompaktnega športnega terenca. Preobrazba zanje po svoje pomeni nov začetek (ne prvi) in nove načrte v okviru velike industrijske skupine Stellantis, ne nazadnje tudi cilj, da bo Alfa Romeo že od leta 2027 uvajala le še električne modele.
Motorizacija
Model tonale so napovedali že pred tremi leti, a njegov prihod se je kar odmikal, nazadnje lani, ko so se odločili, da bodo še dodelali priključni hibrid, ki bo sposoben samo na elektriko prepeljati od 60 do 80 kilometrov. V tem primeru bo šlo za kombinacijo 1,3-litrskega turbo bencinskega motorja, ki bo poganjal sprednji kolesi, in elektromotorja za zadnji par koles, torej za štirikolesni pogon, s sistemsko močjo 202 kW.
Ta rešitev bo na voljo nekaj kasneje, uvodoma bo tonale vozil z novim 1,5-litrskim bencinskim turbo agregatom z največjo močjo 96 ali 118 kW. Gre za samopolnilni hibrid z manjšim elektromotorjem, ki bo sposoben na trenutke tudi sam poganjati kolesa. V tem primeru bo imel tonale le sprednji pogon, tako kot v izvedbi z že dobro znanim 1,6-litrskim dizelskim motorjem (96 kW).
Drzni načrti
Alfa tonale je dolga 453, široka 184 in visoka 160 centimetrov. V tovarni trdijo, da bo to v vozniškem smislu najboljši izdelek v segmentu, z najbolj neposrednim krmilnim sistemom. Po dosedanjih izkušnjah z alfami jim lahko verjamemo, bolj drzna je trditev o velikanskem skoku pri programski opremi, ki da prinaša najsodobnejše rešitve sploh.
Kot pravi še zelo novi šef Alfe Romeo Jean-Philippe Imparato, je tonale italijanski avtomobil za italijanske (tudi druge evropske) družine. Izdelovali ga bodo v Italiji, proizvodnja se začne spomladi. Po pisanju portala Quattroruote bi ceno tekmeca audija Q3, BMW X1, mercedesa GLA alii volva XC 40 lahko postavili pri 35 tisoč evrih.
Imparato je dejal, da bo zadovoljen, če jih bodo v drugi polovici leta, ko naj bi stekla prodaja, dobavili 20 tisoč kupcem. Prihodnje leto bi jih lahko prodali bistveno več (do 80 tisoč), a da niso pod pritiskom velikih prodajnih količin. Alfa Romeo je lani v Evropi po podatkih družbe Jato Dynamics prodala vsega 26 tisoč avtomobilov. V Sloveniji je bilo prodanih komaj 29 alf, za 79 odstotkov manj kot predlani.